Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:sjattekuh@wat vreselijk...heel veel sterkte!
Kreeg jou paard hooi en voer bijgevoert of alleen gras?
sjattukuh25 schreef:Dank jullie wel! Ja, mijn paard kreeg gedurende eigelijk de hele dag Hooi/Voordroog bijgevoerd. Er was altijd voldoende voor alle paarden. daarbij was mijn ruin nou niet bepaald verlegen naar andere paarden dus hij wurmde zich er altijd wel tussen in.
Dat dit een verschrikkelijke manier is om je paard te verliezen mag duidelijk zijn, eigelijk binnen 24 uur flitste alles voorbij, te meer omdat Antaro pas begin juni beleerd is onder het zadel. ik alles nieuw had aangeschaft van zadel en dekjes tot aan hoofdstellen en peeskappen aan toe. Niet, het gaat mij absoluut niet om de spullen maar er waren wel toekomstplannen en ik heb er wel geteld drie keer op mogen stappen na gedurende 3.5 jaar intensieve verzorging. Daarbij hij was echt mijn maatje. Ik was ook de enige waar hij naar luisterde, er was gewoon wederzijds respect. Een zeer groot gemis.
sjattukuh25 schreef:Alle paarden zijn per direct van de desbetreffende wei gehaald. Nee, ik gaf mijn paard in de zomer periode nooit krachtvoer, voorheen als veulen zijnde wel, maar op den duur volstond gras icm hooi en hier en daar wat muesli, wortels en appels voldoende + een mineralenblok. Het zou goed kunnen dat juist omdat hij dit jaar aan het werk is gezet dat zijn weerstand verlaagd was. Neemt niet weg dat er ook paardjes in de kudde stonden die helaas ook wat mankeren zoals ik begrepen heb maar deze hebben geen last gehad van vermoedelijk am. Ik blijf wel heel realistisch, ook ik wist hier het bestaan niet vanaf en mijn paard is nog nooit ziek geweest, als het mij niet was overkomen had ik er waarschijnlijk ook nooit bij stil gestaan.
Of er esdoorns in de wei staan durf ik niet te zeggen, er komt een expert kijken naar de wei of dit het geval is.
sjattukuh25 schreef:zoals in een eerder bericht vermeld werd zouden er al 15 jaar paarden staan en dit is de eerste keer dat dit gebeurd is.Of de expert via de veearts geregeld is weet ik helaas ook niet. Ik ben de afgelopen dagen alleen maar bezig geweest met als eerste het leven van mijn paard te kunnen redden en daarna te verdrietig geweest om verder nog stil te staan bij wat als dan. we hebben wel meteen alle mensen geinformeerd waarvan wij weten dat ze paarden hebben.
sjattukuh25 schreef:nee hoor is helemaal niet vervelend. alleen ik moet zelf nog van de nodige info voorzien worden en ben er de laatste dagen niet echt aan toe gekomen. het is toch het verdriet en ongeloof dat overheerst en dan op zulke momenten maakt het even niet uit wat er om je heen gebeurt. De tijd staat letterlijk even stil. maar mocht je nog een vraag hebben dan probeer ik deze natuurlijk te beantwoorden mits ik het antwoord zelf weet.
sjattukuh25 schreef:graag gedaan hoor! onze paardjes krijgen we er niet meer mee terug maar ik hoop door het delen van mijn ervaring dat er een hoop leed bespaard kan worden bij anderen paarden.
Citaat:Ik ben wel heel benieuwd of het bij jullie esdoorns zijn.
Staan de paarden daar al langer 's winters op die wei of stonden daar eerder nooit paarden?
Is die expert via de dierenarts geregeld?