Equi protecta

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Re: Equi protecta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 20:54

De olie is cosmetisch..voor de mooi dus...de spray voor de behandeling van brokkelhoevem,en rotstraal.
Beide producten worden door verschillende professionals gebruikt,en aanbevolen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 21:35

Iemand nog aan het ' testen'?
Ben benieuwd naar nieuwe ervaringen van gebruikers.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-15 23:11

Dit jaar hadden we voor het eerst eigenlijk best veel last van dazen en grote horzels.
Hierdoor ben ik de Paarden parfum gaan gebruiken. Ik sprayde haar niet in zijn geheel in maar plek-gewijs (maakte een soort van banen).
En ze had als enigste paard op op stal er geen last van.
Ik sprayde haar er 1x per dag mee in, deed dit eigenlijk altijd op stal. Zelf de gehele dag geen vlieg te bekennen in haar box (verder stond ze 24/7 buiten).

Ongeveer een jaar geleden met PPG tijdens een gesprek kregen we het over psoriasis. Mijn man heeft daar op zijn knieën best veel last van. En de zalf van de huisarts werkte niet 100%. En die werd nu uit de handel genomen.
De ha gaf al aan dit erg jammer te vinden aangezien hun de beste resultaten zagen met die zalf.
PPG stelde voor om eens een tijdje de shampoo in combi met de Schipperszalf te gebruiken.
Dus hop bad vol laten lopen met de shampoo erin. Tijdje ff lekker weken en na het afdrogen de plekken in te smeren met de Schipperszalf.
Moet zeggen dat we hiermee een beter resultaat zagen dan met de medische zalf van de ha. De dikke witte plekken verdwenen in ieder geval helemaal.

Later hadden we een paar loge's waarvan de dame in kwestie last had van geïrriteerde oksels van het scheren. Ze vroeg mij of ik iets had ervoor. Mmmm ff denken. Probeer eens de paarden shampoo en daarna insmeren met de schipperszalf. Ik heb werkelijk waar iemand nog nooit zo dom zien kijken _O-
Ze dacht dat ik het gebruikte voor mijn honden (oke ja ook).
Dus ik vertelde het verhaal van mijn man en zijn psoriasis.
De volgende ochtend toen ze uit bed kwam was het eerste wat ze zei "dat spul werkt"! Ik heb geen geïrriteerd gevoel meer. Normaal had ze hier toch wel een paar dagen last van.
Haar vader heeft dus ook psoriasis en is het op haar advies ook gaan gebruiken. Kijk geen garantie, is geen wonder genees middel. Maar haar mening, ach als het niet werkt bij hem geef ik het wel aan mijn zus voor haar paard. Ook bij hem gaf het beter resultaat. Ondanks dat hun geen ligbad hadden om "te weken zeg maar". Hij deed de shampoo op een nat washandje en lied het een tijdje inwerken door ze er gewoon me in te smeren en daarna erop te laten liggen. Afspoelen en de zalf erop.
Tijdens zijn vakantie was de Schipperszalf op, dealer in de buurt had niet de Schipperszalf en heeft de paardenzalf mee gegeven. Ruikt meer, maar werkte ook prima als alternatief.

En een tip voor mensen met zweetvoeten. Voetenbadje met de shampoo, afdrogen en insmeren met de Schipperszalf. Jee wat een verademing zeg als ze thuis uit hun werk komen, geen stinkvoeten meer!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:19

papagroom schreef:
De olie is cosmetisch..voor de mooi dus...de spray voor de behandeling van brokkelhoevem,en rotstraal.

En het verschil tussen de hoefspray in het doorzichtige flesje en de hoefspray in witte flesje (oliespray ) ?

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:25

opisop_shop schreef:
Iemand nog aan het ' testen'?
Ben benieuwd naar nieuwe ervaringen van gebruikers.

ik gebruij sinds begin april de producten elke keer als ik er ben spray ik de lotion.
voornamelijk langs de manenkam en op de staartwortel.
hij verlicht erg goed voor mij pony.
toen hij bij zn hoofd steeds meer ging schuren ben ik ook de zalf gaan gebruiken.
binnen een paar dagen was de irritatie verdwenen en zijn de plekjes mooi bij getrokken.
gebruik tegenwoordig ook de paardendeoderant.
zo kan ik rustig een rondje mennen zonder dat hij helemaal knetter gek word.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 11:27

Maris schreef:
papagroom schreef:

En het verschil tussen de hoefspray in het doorzichtige flesje en de hoefspray in witte flesje (oliespray ) ?

Olie spray is eenreinigende hoefolie in een handig sprayertje...ideaal om mee te nemen op bv concours...stop je zo in je broekzak...veel gemakkelijker als een blik.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 15:47

Dus de olie spray ( wit flesje ) en het blik zijn een beetje vergelijkbaar en zijn er voor "het mooie" en de doorzichtige sprayfles is voor brokkelhoeven.
Jammer dat er nergens ervaringen ermee te vinden zijn !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:12

Zijn hier inmiddels ervaringen met de hoevenspray?
Met name op gebied van rotstraal/slechte stralen?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:27

Ja er zijn goede ervaringen met de hoefspray. Ik heb het zelf niet gebruikt, maar ben wel een verkooppunt, en hoor enkel goede berichten. Zelfs een pony die erg moeilijk is met voeten optillen staat nu al met het pootje omhoog om gesprayd te worden....volgens de eigenaresse omdat de pony weet dat het werkt, maat het kan natuurlijk ook eindelijk een makkelijke pony geworden zijn :D
Feit is in ieder geval dat het resultaten afwerpt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 22:30

Oke, dat is alvast een positief bericht, dank je!

Is het zinvol om een paard met erg slechte stralen een periode elke dag te sprayen?
En hoe lang kan/moet dat?
Maak je de voeten dan eerst schoon met water of alleen borstelen?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 23:14

Ja werkte hier erg goed ervoor. Ik deed het zolang het zichtbaar was dagelijks. Gewoon goed uitkrabben, naborstelen. Erop sprayen en de hoef even omhoog houden zodat het er goed introk en inliep.

Meestal een paar dagen nadat het plekje weg was stopte ik ermee.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 00:29

leuke post die ik elders tegen kwam.

Citaat:
Mijn paard heeft bijna de hele winter last van een beetje rotstraal. Ik had al van alles geprobeerd, op aanraden van de hoefsmid. Nu ben ik de hoevenspray gaan gebruiken. Afgelopen vrijdag was de hoefsmid er weer en ik had aangegeven dat ik iets anders had geprobeerd en ik erg benieuwd was wat hij nu tegen zou komen. Ik had zelf wel al gezien dat het een stuk beter was, maar ik wilde zijn oordeel ook even horen. Zijn reactie: ik weet niet wat je hebt gebruikt, maar ga er vooral mee door! Het werkt!

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 14:45

Ik weet dat er al een tijdje niet meer is gereageerd in dit topic, maar ik wilde toch even om raad vragen.

Ik heb een tijdje geleden in de locale dierenwinkel dit merk ontdekt, en ben via bokt en google opzoek gegaan naar meningen, en het zou blijkbaar goed werken voor exceempaarden. Meteen terug naar de winkel en de zalf, deoderant, hoevenspray, en lotion gekocht.

Voor mijn pony met vreselijk slechte hoeven gebruik ik nu een tijdje de hoevenpray, en dat helpt wel iets. Ik gebruik het nu om de dag, maar hoe vaak moet ik het eigenlijk gebruiken? Vaker (elke dag?) of minder vaak?

Ook heb ik een Friese merrie met lichte eczeem, ik gebruik de lotion in haar staart en manen en de zalf op haar hoofd, haar hoofd zit namelijk vol kale plekken. Ook dit doe ik eens per dag (sinds vandaag heeft ze er een vliegenmasker bij op) Moet ik de zalf en lotion minder vaak gebruiken? En is het aan te raden ook nog te wassen met de shampoo? De zalf helpt wel iets.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:13

TerraHowrse schreef:
Ik weet dat er al een tijdje niet meer is gereageerd in dit topic, maar ik wilde toch even om raad vragen.

Ik heb een tijdje geleden in de locale dierenwinkel dit merk ontdekt, en ben via bokt en google opzoek gegaan naar meningen, en het zou blijkbaar goed werken voor exceempaarden. Meteen terug naar de winkel en de zalf, deoderant, hoevenspray, en lotion gekocht.

Voor mijn pony met vreselijk slechte hoeven gebruik ik nu een tijdje de hoevenpray, en dat helpt wel iets. Ik gebruik het nu om de dag, maar hoe vaak moet ik het eigenlijk gebruiken? Vaker (elke dag?) of minder vaak?

Ook heb ik een Friese merrie met lichte eczeem, ik gebruik de lotion in haar staart en manen en de zalf op haar hoofd, haar hoofd zit namelijk vol kale plekken. Ook dit doe ik eens per dag (sinds vandaag heeft ze er een vliegenmasker bij op) Moet ik de zalf en lotion minder vaak gebruiken? En is het aan te raden ook nog te wassen met de shampoo? De zalf helpt wel iets.

Ik smeer de zalf zelf om de dag, dat is voldoende voor mijn pony de ergste plekken zijn inmiddels al weer mooi, zonder korsten.
Eigenlijk zelfde met lotion vaak om de dag, op van die dagen dat het echt slecht weer is voor eczeem paarden spray ik hem een keer extra in.
De jeuk is bij hem nu wel aardig goed onder controle door het gebruik van deze 2 producten.