regulier versus alternatief: discussie, onderzoek e.d.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: regulier versus alternatief: discussie, onderzoek e.d.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:39

maar heel veel onderzoeken wel hoor....bijvoorbeeld Bayer die laat onderzoeken hoeveel kwaad een gif(wat Bayer maakt) kan tegen bijen....van die dingen.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:42

Tijdens mijn cursussen bioresonantie moesten we op elkaar testen. Ik denk dat het dus in theorie best mogelijk is om met bioresonantie dezelfde resultaten te krijgen, mits de testers over dezelfde apparatuur beschikken. Iedere leverancier ontwerpt zijn eigen apparatuur en programma's. De ene bioresonantie-therapeut kan soms heel andere dingen meten dan anderen. Dat kom ik nogal eens tegen.

Anya, je hoeft je niet persoonlijk aangevallen te voelen. Dat zet zo'n toon in dit topic. Ik denk dat jij ook weet dat heel veel onderzoeken worden gemanipuleerd. De documentaire Sicko gezien? Ik ben daar oprecht van geschrokken.
Ik word ook continu aangevallen in de diverse topics omdat sommige andere behandelaars kwakzalvers blijken te zijn.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:43

Was ik al dagen aan het overwegen precies dit topic te openen, kom ik 't ineens tegen. Top van je Anya!

Ik zal later mijn gedachten misschien nog eens uitgebreider uiteen zetten, in grote lijnen komt het erop neer dat ik persoonlijk altijd vind dat alles begint met een juiste diagnose. Persoonlijk heb ik vooral vertrouwen in een klinisch onderzoek, bloedonderzoek, mestonderzoek, röntgenfoto, echo of desnoods kijkoperatie, als het gaat om het stellen van een diagnose. Het stellen van die diagnose vind ik uitsluitend weggelegd voor mensen die jarenlang hebben afgezien tijdens een universitaire studie, en zodoende hun kennis hebben vergaard.

Alternatieve behandelwijzen zie ik vooral als ondersteunend, net als stalbeleid en voerbeleid. Betreur het dat er her en der over genezing wordt gesproken door behandelaars, want van genezing kan in zo'n geval, gezien de aandoening nooit sprake zijn. Zodra een therapeut dat 1x beweert, spijt het me zeer, kan ik diegene niet meer serieus nemen. Maar dat sommige middelen en behandelmethoden de (resterende) gezondheid kunnen ondersteunen, geloof ik gelijk.

Ibbel schreef:
Wat mij altijd bevreemd is dat vrijwel iedere alternatieve behandelaar tot en met osteopaten aan toe, nier- en leverproblemen diagnosticeren. Oh, en baarmoederellende als het een merrie betreft.
Terwijl nier- en leveraandoeningen bij paarden zeer, zeer zeldzaam zijn.

Yep. Wil hier wat aan toevoegen, want wat mij heeft bevreemd is dat na de leveraandoeningen, elk paard insuline-resistent was. En momenteel heel veel paarden lijken te lijden onder een 'kokken'-infectie in de darmen..... Weer een nieuw middeltje op de markt? :+
Laatst bijgewerkt door Sientje op 19-08-13 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:44

Ik voel me niet aangevallen ;) Was meer als voorbeeld. Er wordt onderzoek gemanipuleerd, daar begon ik mee. Maar dat geldt voor heel veel onderzoek ook niet. Dat was wat ik bedoelde te zeggen.

eh.. ik snap het even niet.. verschillende therapeuten meten wat anders?? Maar stel je hebt 1 paard. Dan meet dus iedere therapeut een ander probleem??? Dat lees ik vast verkeerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:45

lekker duidelijk ook...kokken...ik verbaasde mij daar ook over vandaag in een post.
Er zijn heel veel kokken :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:46

Anya schreef:
Er is zeker onderzoek dat gefinancieerd wordt door partijen die belang hebben bij een zeker resultaat van een onderzoek. Maar om te claimen dat er geen onafhankelijk onderzoek bestaat.. Dát is een regelrechte belediging aan het adres van de gemiddelde wetenschappelijk onderzoeker Marietje.

Ik spreek dan maar even voor mijzelf, maar mijn onderzoek wordt niet gefinancieerd door externe bronnen en ik laat me zeker niet beinvloeden door het onderzoek zo in te richten dat er iets uit komt dat ik vooraf zou kunnen benoemen o.i.d. Bovendien laat ik altijd mijn onderzoeksvragen en de opzet van mijn onderzoeken checken door derden. Dat geldt trouwens ook voor mensen die bijvoorbeeld hun afstudeeropdrachten bij mij doen ;) Ik ben ook maar een mens en dus worden ook die opdrachten dubbel gecheckt.

Gelukkig maar Anya dat er wel degelijk onafhankelijk onderzoek bestaat. Overal heb je mensen die deugen en die niet deugen of dat nu in de wetenschappelijke wereld is of in de alternatieve wereld. Zo is de mens.
Zoals je overal kwaliteit hebt en bagger. Dus om on topic te blijven is het gewoon belangrijk om kritisch te zijn en te blijven.

Kijk dat ik vooral alternatief ga zoeken als ik iets mankeer is toevallig zo gekomen want ik reageer erg slecht op antibiotica bijvoorbeeld. Niet grappig en niet fijn maar dus ga je verder zoeken. Zo bij antroposofische arts gekomen.
Ook toevallig met paard alternatief gekomen bij natuurgeneeskundige (via dierenarts die met haar samenwerkte en haar erg goed vond). Ik snap absoluut niet wat ze doet (snap regulier vaak ook niet) maar het werkt goed en vaak gaat zij verder daar waar de dierenarts zegt ik stop want ik kan niets meer doen. Tja heb al 14 jaar de zelfde natuurgeneeskundige en als het mogelijk is gaan we nu eerst naar haar en dan naar de dierenarts want zij heeft altijd gelijk gehad en nog nooit gefaald. Dat vind ik bijzonder dat iemand zo tref zeker is in haar diagnose en haar behandelingen die zo aanslaan, goedkoop zijn en eenvoudig.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-08-13 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:47

Ik ben nog geen IR paard tegengekomen. En pas 1 met een kokkeninfectie, dus die opmerking vind ik wel vreemd.

Anya, wat ik bedoel is dat ieder apparaat eigen programma's heeft. Ik vind dat mijn apparatuur met zo'n 1500 programma's daar als beste in uitkomt, maar anderen kunnen slechts globaal testen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:47

Als ik mag kiezen tussen alle kokken, dan wil ik liever niet staphylococcus aureus :D
Die vind ik stom ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:50

marietje1000 schreef:
Ik ben nog geen IR paard tegengekomen. En pas 1 met een kokkeninfectie, dus die opmerking vind ik wel vreemd.

Misschien spreek ik wat meer mensen met paarden dan jij?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:50

Anya schreef:
Als ik mag kiezen tussen alle kokken, dan wil ik liever niet staphylococcus aureus :D
Die vind ik stom ;)

Uit een onderzoek van het Centrum Infectieziektebestrijding en de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit is gebleken dat de MRSA bij 40% van de varkens voorkomt. Helaas ziet het er naar uit dat we die keuze niet zullen hebben, of ik moet dit zinnetje verkeerd begrijpen. :+ Ik vind ze ook stom Anya.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 19-08-13 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:51

Anya schreef:
Die vind ik stom ;)

En laten we die nu net allemaal bij ons dragen :D

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:52

Anya schreef:
Die vind ik stom ;)

Ik ook, heeft mijn moeder indirect 't leven gekost... en dat we die allemaal bij ons dragen, is volgens mij geen nieuws marietje... Je big smile snap ik niet. Ooit een dergelijke infectie meegemaakt? En weg gekregen met bioresonantie? O:) Kom maar door met de wetenschappelijke resultaten...

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 21:56

Hallo, kunnen we het gezellig houden? Het ging net goed. Ik ben niet verantwoordelijk voor de dood van wie dan ook. En die smile sloeg op de opmerking van Anya.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 21:59

Ik heb een infectie met dat kreng gehad. Heb nog een gigantisch litteken op mijn been ervan. Geen grappige kok dat. Sientje sorry ik wilde geen pijn doen met mijn opmerking. Marietje ook niet. Die reageerde op mijn achteraf misplaatste grapje.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:00

Tja, we zitten immers al op pagina 5.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:02

marietje1000 schreef:
Anya schreef:
Die vind ik stom ;)

En laten we die nu net allemaal bij ons dragen :D

klopt,zit gewoon op de huid...alleen moet hij niet in je bloedbaan komen of in een gewricht ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:03

marietje1000 schreef:
Hallo, kunnen we het gezellig houden? Het ging net goed. Ik ben niet verantwoordelijk voor de dood van wie dan ook. En die smile sloeg op de opmerking van Anya.

Ik zeg nergens dat je verantwoordelijk bent voor de dood van wie dan ook. Dat jij als therapeut de door Anya genoemde kokken reden vindt voor een big smile, onderstreept wederom dat ik je persoonlijk niet zo handig vind in je post-gedrag. En dat je dus in mijn beleving geen flauw benul hebt, waar het over gaat. Niks meer, niks minder, en hoezo, moet het gezellig zijn in een discussie-topic? Ennuh, marietje, wie ben jij nou eigelijk? doe eens een linkje van je website. ;)

@Anya, jouw persoonlijke verhaal, had ik dan weer gemist, sorry. Y;(

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:09

Ook wetenschapper hier (althans bijna) en ik wordt altijd weer teleurgesteld als ik enthousiast op zoek ga naar bewijs voor alternatieve therapieen, want zou toch tof zijn als het werkt.
Helaas nooit iets gevonden, maar de kennissen die erin geloven of zo'n soort therapeut zijn wil ik eigenlijk ook niet voor het hoofd stoten. En als blijkbaar alleen het geloof in zoiets al helpt, sja ik heb er geen last van als ze het doen, zolang mens en dier er niet onder lijden en mensen hun verstand niet verliezen.

Helaas wordt het vertrouwen in wetenschappelijk onderzoek steeds minder, en uit ervaring weet ik dat veel wetenschappers niet de beste communicatie skills hebben, waardoor het wantrouwen alleen maar versterkt wordt.

Hier een onderzoek mbt bioresonantie trouwens:

http://www.karger.com/Article/Abstract/237460
Efficacy Trial of Bioresonance in Children with Atopic Dermatitis

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-13 22:12

Thanks Lepeltje: ik ga dat eens lezen.
Morgen. Ik ga wat tijd aan mijn huisgenoten besteden ;)

Lepeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:18

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:25

marietje1000 schreef:
Echt onafhankelijk onderzoek is gewoon niet mogelijk. Zo'n onderzoek moet nu eenmaal worden gefinancierd. En de instantie die het financiert wil graag dat de uitslag wel in hun straatje past. So much for onafhankelijkheid.

En daarom, beste Ibbeltje, geloof ik mijn resultaten en sterk ik me aan de tevredenheid van mijn klanten. En daar doen alle tegenstanders niets aan af.

Maar imo gaat je redenatie daar wel een beetje mank, waarom zouden farmaceuten dan werkende medicatie/aparatuur afkeuren terwijl ze die zouden kunnen patenteren en er heel veel geld mee zouden kunnen verdienen?? Bovendien is wetenschappelijk onderzoek altijd nog wel afhankelijk van peer review, je kan wel een of twee wetenschappers omkopen maar niet iedereen in een veld :Y)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:26

Lepeltje schreef:
Niet helemaal gelezen trouwens maar deze lijkt wel positief:

Bioresonance therapy of rheumatoid arthritis and heat shock proteins
http://link.springer.com/article/10.100 ... 414#page-1

Vind die ene alinea eerlijk gezegd niet zo veel zeggen, of zie ik iets over het hoofd? En is het onderzoek uit 1999?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:28

marietje1000 schreef:
En die aandacht levert weer leuke pb's op.

Tof dat je eerlijk bent over je motivatie op dit forum aanwezig te zijn. +:)+

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:29

Ik ga geen hele verhandeling houden over de pro's en con's van wetenschappelijk onderzoek. Het zou goed zijn als er gedegen onderzoek zou komen. Dat is er nu m.i. niet.
Dus ik trek me op aan die 85/90% tevreden eigenaren die ik heb. En dat is voor mij voldoende.

Met pb's bedoel ik geen klanten, maar gewoon positieve pb's van medestanders. Dit even ter verduidelijking.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 22:30

Volgens mij vindt Sientje Marietje niet zo leuk... en ja jullie zijn al op blz 6 :+ :D