'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annenas

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:18

Succes morgen TS, ik duim voor jullie !

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:20

Veel succes morgen, ik duim ook voor jullie!!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 23:52

Ik heb het hele verhaal gelezen. Ik hoop dat morgen jullie meer duidelijkheid te bieden heeft. Veel sterkte morgen. Ik duim voor een uitkomst die voor beide het best is.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 00:03

veel sterkte morgen!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:01

Heel veel sterkte vandaag! ik houd mijn vingers voor je gekruist.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 08:59

geerke schreef:
moeilijk hoor...ik begrijp niet waarom hij niet aankomt in gewicht.Daar heeft dat snorkelen toch niets mee te maken?
Ik hoop dat ze er achter komen.
De dierenarts weet toch wel dat veulenwormen/spoelwormen niet in het bloed te zien zijn en ook niet dood gaan met de gangbare wormkuren?

Misschien is het een combi van dingen, dat het veulen op de een of andere manier gewoon niet goed in elkaar steekt en het daarom allemaal niet echt wil verbeteren.

Hopelijk kom je erachter wat er precies aan de hand is TS. En kan er wat aan gedaan worden of kan je veulen er gewoon groot en volwassen mee worden. Succes vandaag.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:02

Heel veel sterkte, de Bosdreef is een uitstekende keuze!

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:26

Sterkte vandaag!

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:44

Sterkte en succes vandaag!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:58

Jibbel schreef:
geerke schreef:
moeilijk hoor...ik begrijp niet waarom hij niet aankomt in gewicht.Daar heeft dat snorkelen toch niets mee te maken?
Ik hoop dat ze er achter komen.
De dierenarts weet toch wel dat veulenwormen/spoelwormen niet in het bloed te zien zijn en ook niet dood gaan met de gangbare wormkuren?

Misschien is het een combi van dingen, dat het veulen op de een of andere manier gewoon niet goed in elkaar steekt en het daarom allemaal niet echt wil verbeteren.

Hopelijk kom je erachter wat er precies aan de hand is TS. En kan er wat aan gedaan worden of kan je veulen er gewoon groot en volwassen mee worden. Succes vandaag.

nou ik vind het ook niet heel gek. Als je zelf keelpijn hebt.... bovendien hebben speekselklieren ook invloed op je vertering.
En gaan dit soort dingen rond de kaak gaan vaak werken op het hart. Een hart wat onnodig hard moet werken zal ook veel energie kosten en een futloos veulen opleveren. Maar ook ik heb geen rontgenoogjes. Maar heel gek vind ik het niet.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:02

Succes vandaag! Hopelijk loopt het allemaal goed af.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:11

Succes, sterkte en wijsheid voor vandaag. Ik hoop dat het allemaal goed gaat lopen.! Dat verdienen jullie.!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:13

Sterkte. Wat triest dat zo een jong veulen al zo veel moet lijden. Hopelijk knapt ze op. Zouden julie in ieder geval verdienen na al die moeite.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:16

Hmm het klinkt mij als een gaatje ergens in de luchtpijp... Heel veel stertke en succes vandaag, en hopelijk komt er wat uit waar jullie mee verder kunnen!

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:24

heel veel sterkte

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:24

ik ben benieuwd,

Succes vandaag!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:35

Poeh beestje lijkt het op de filmpjes ook behoorlijk benauwd, denk dat het verstandig is om na het doktersbezoek een keuze te maken.. Dit gaat echt te lang duren zo..
Wel heel lief dat je haar een kans wil geven, ben normaal zelf totaal niet van het snelle inslapen, maar ik weet niet of ik dit het veulentje wel aan zou willen doen.
Heel veel sterkte vandaag, ik hoop echt voor jou en het merrietje dat het spoedig beter zal gaan.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:40

Ik hoop echt voor jullie dat er nog wat te doen is voor haar.
Wat mij mateloos irriteert aan dit verhaal dat dit voor de zoveelste keer een eigenaar betreft die zelf 'de beslissing' niet durft te nemen en een ander ermee opzadelt.
Met alle respect, maar een veulen in deze staat zou nooit levend mijn erf afkomen, nadat natuurlijk alles in mijn mogelijkheid was gebeurd om het te helpen. En dan met 3 maanden van moeder aftrekken. Daar wordt ik echt woest om.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:43

@ Judith_VB Zoals ik de beginpost lees, wilde de fokker het veulen juist wel afmaken. Maar wilde ts dit voorkomen en heeft daarom het veulen gekocht.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:44

Hoi, lees het topic nu pas maar het lijkt heel erg op de symptomen die het veulen van mijn buren had. Ook lusteloos, knorren en ineens dikke benen en dan weer een dikke koker. Bleek een hartafwijking te hebben. Misschien is dat iets waar de dierenarts niet aan gedacht heeft, bij hun was er al 3 keer een DA bij geweest en de 4e keer kwam een ander luisterde naar het hart en die bleek dus niet goed te zijn. Misschien is dat iets om eerst even naar te laten luisteren ipv de scopie.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 11:04

Fokker wilde niet het veulen afmaken, het veulen stond gratis af te halen op een verkoopsite.
Hun dierenarts en hun zelf vonden haar te 'goed' om af te maken maar wilden er zelf de kosten en moeite niet in steken.
Als ik het veulen niet was gaan halen dan had ze zeker ergens anders naartoe gegaan, ze moest weg.
Onze dierenarts denkt zelf ook dat het aflopende zaak is, en de reden dat ze zo mager blijft en achter blijft in groei is omdat alles haar veel moeite kost, hier kan je bijna niet tegenop voeren.
Wij hebben het de tijd gegeven, en de kans, nu is het aan de kliniek om mee de knoop door te hakken.
Echt we hebben alveel getwijfeld, willen we haar dit nog aandoen, maar niet gaan , dan weten we het nooit.

Zal zo eens een paar foto's van haar uploaden van gisteren, als het zo snel lukt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:06

wie weet is het op te lossen?Als het een hartkwaal is niet natuurlijk.
Ik geef je wel gelijk hoor,dat je nu wel wilt weten wat er precies is.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 11:15

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andere veulen op de foto is 2maanden ouder maar wel tot vorige week bij de moeder gebleven.
Fay is springgefokt, vader en moeder waren beide +1.70 m , Sofie ons andere veulen wordt een d of e pony.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:18

Ik snap wel waarom je blijft vechten.. Ze ziet er lekker allert uit zo op de foto's.!

Ik hoop echt heel erg dat jullie vandaag een oplossing vinden. Ze is zoooo leuk.!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:18

Het veulen is inderdaad wat te mager, maar voor de rest ziet het er goed uit.
Vind het er mooi alert uitzien, oogt niet overduidelijk ziek.
Ik hoop dat ze in de kliniek wat kunnen vinden wat te verhelpen is!