_Zeppelin schreef:Je doet ook veel aan vrijheidsdressuur toch?
Misschien ligt het aan de manier waarop je paard sommige oefeningen uitvoert (en de daarbij behorende spier(groepen)verkeerd belast)?
Maar het kan ook idd aan je zadel liggen, of misschien is er toch iets ernstigers aan de hand en is het verstandig om foto's te laten maken.
Ik zou eerst afwachten tot de DA er zelf naar gekeken heeft en adh daarvan eventueel een osteo laten komen (of foto's laten maken).
Nee ik weet bijna zeker dat het daar niet aan kan liggen. Door de oefeningen mak je vaak je paard veel elasticer ? Of hoe zeg ik dit met een goed woord? Naje je begrijpt wel wat ik bedoel toch ? :p Kijk maar naar de klassieke buiging, hierbij strekt het paard zijn lichaam wat hij van nature ook zal doen bij het uitstekken. Verder heb ik niet echt 'belastense' kunsten. Ook zij alle kunsten heel langzaam.opgebouwd. Ik had ook de indruk dat hij door de oefeningen veel soepeler kon bewegen en zich beter in zijn vel voelde. (Je hebt zelfs speciale grondwerken hiervoor die.meestal goed helpen bij paarden die zich niet goed kunnen buigen. ook Bedankt voor het meedenken!