Vleeswond been, ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:52

Norton schreef:
Wond ziet er prima uit. Heeft gewoon tijd nodig. Zal wel litteken blijven denk ik

Dat zegt iedereen nou als het maar geen litteken wordt! Maar maakt me echt niet uit! Als het maar gewoon weer heel is en blijft! Z'n andere been zit ook een lekker litteken.......

Norton

Re: Vleeswond been, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:55

Ik heb daar zelf ook niet zo'n probleem mee als het maar gewoon goed geneest zodat hij er geen last van heeft. De mijne heeft ook litteken op zijn voorbeen (bij kogel) maar geen last dus prima.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 18:59

Ik verwacht geen problemen! Na het rijden veranderd er niks aan de wond. Ik mocht weer aan de slag van de DA zolang niet open trekt of bloed erna. Dus dat is fijn :)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:00

Komt helemaal goed zo te horen!

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 19:02

Lauura schreef:
Vandaag is een van de paarden hier in het draad blijven hangen (waarschijnlijk?). Flinke diepe wond. DA bij geweest, niet gehecht. Was verder ook een "mooie" wond. Lijkt diep maar er is niks geraakt. Nu 5 dagen op stal, 2x per dag AB, onstekingsremmers en spoelen. Na het spoelen "dicht" smeren met wondzalf.

Ervaringen met een wond op deze plek?

http://i.imgur.com/vXTmb0Ml.jpg
Even in link hoor ivm zwakke magen

Ja mn zusjes paard had zo een wond. Mooi genezen en nergens meer last van.
Goed schoonhouden en blauwspray en idd antibiotica en het komt allemaal goed.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 11:21

De wond is zo groot geweest dat het raar zou zijn als er geen litteken zou komen, maar dat is toch helemaal geen drama.
Alsof er een mens is zonder ergens een litteken.

MariKariS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 19:26

oeh das wel een lelijke wond! denk idd dat het het draad is geweest. Mijn verzorgpaard heeft een paar jaar geleden ook in de draden gehangen, dat was nog iets dieper, nu heeft ze nergens last meer van, alleen is het plekje nog kaal. Die hebben we toen steeds op stal gehouden en met wondspray enzo. Een paar week geleden heeft daar nog een paard in de draden gehangen, die spoelen we elke dag af en we doen er wondspray en uierzalf op, dat werkt ook best goed. Die loopt alleen wel buiten, naar mijn mening niet het beste, aangezien ze af en toe op drie benen loopt nadat ze heeft gerold enzo.

Succes ermee!

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-13 19:47

Zoek de wond!

Afbeelding

Hij is weer vol in het werk, de wond blijft zelfde voor als na

UBok

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 07:48

Hoe is het nu met hem?

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 10:14

Goed, niks meer aan te zien ook niet qua litteken. De plek waar de wond heeft gezeten voelt alleen wat hard/ dikkig maar is alleen te voelen en heeft ie geen last van!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 10:18

Ouder topic zie ik nu pas..

Wat heb je uiteindelijk gebruikt? (concentratievermogen is effe weg, dus kom niet door die 5 pagina's heen sorry)
Edit: Ben er doorheen :P. Ook mesitran gebruikt las ik, al dan in combinatie met ander spul.
Fijn dat het zo snel beter ging!

Paard van mn staleigenaresse had ook zo'n wond, alleen een heel stuk groter en zo te zien ook wat dieper, na een val in de sloot. Dierenarts geweest, inderdaad hetzelfde als wat bij jouw paard is gedaan en uiteindelijk wisten ze niet anders dan een operatie :?. Ik kwam toen via bokt in contact met iemand en we zijn dankzij haar en haar vader Mesitran gaan smeren. Wat een wereldspul.

Grappig achterafje: ze kwam de betreffende dierenarts nogeens tegen op een feestje en die vroeg natuurlijk hoe het met de wond was (was een paar maanden later). Deze was helemaal dicht en zijn blik was echt onbeschrijflijk toen hij dat hoorde _O-. Ik zweer sinds die tijd dus echt bij mesitran :).

Verloop: http://farm8.staticflickr.com/7394/1045 ... 09a777.jpg

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 13:02

Hai,
Mijn paard is zo'n 19 weken geleden in de prikkeldraad blijven hangen en had op dezelfde plek een hele lelijke wond, het was niet te hechten.
Ik heb vanalles gedaan en in het begin moest ik 2x daags het verband vervangen spoelen en insmeren. Naderhand 1x per dag, dit is toen helemaal mis gelopen en is er heel veel wildvlees opgekomen. Uiteindelijk moest ik gaan smeren met vulcetan maar was niet meer leverbaar in nederland, hier ben ik voor naar België gegaan, naderhand heb ik een second opion gevraagt bij alex brander al eerder genoemd hier en sindsdien ben ik met honingzalf aan het smeren en binnen een week had ik geen wildvlees meer en een super mooie schone wond! Nu staat ze sinds 2 weken niet meer in het verband en zit er een mooie korst op. Wel ben ik nog steeds aan het smeren met honingzalf en ik zie de wond elke dag een beetje meer dicht gaan! Voor mij niks anders meer dan honingzalf!!!!!