Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
madelief88 schreef:Zeker interessant om te lezen. Sorry als ik iets vraag wat al gevraagd is:
Is het niet gewoon 'pech' geweest dat het wegsnijden de verandering heeft teweeg gebracht of gebeurt dit bij zoveel procent van de sarcoide?
Mijn paard heeft hoogstwaarschijnlijk ook een sarcoid (op zijn hoofd). Is vorig jaar een bioptje van genomen, maar ondanks dat ze veel cellen had gepakt, was de uitslag onduidelijk.
De laatste tijd valt me op dat het groter begint te worden. In principe had de DA gezegd als dit gebeurt contact op te nemen om het weg te late snijden. Maar dit is dus ten alle tijden streng af te raden?
Wat zijn de kosten van zo'n traject bij de DA van Liverpool?
Iemand advies voor mij, laten zitten, wegsnijden of misschien maar eens denken over zo'n zalfbehandeling?
Anya schreef:Eens met Olympia. Dezelfde ervaring.
En zo zag die van Lan er ook uit. Kwam agressiever terug. Niet snijden dus. Eerst met zalf proberen. Echt waar.
madelief88 schreef:Balou_k, had jij ook die Liverpoolzalf?
Ik vind het maar een eng iets, dat het bij verschillende behandelmethodes kan groeien etc.
Kan helaas niet langs de praktijk inderdaad, anders had dat zeker gescheeld!
Had jouw DA al eerder contact met Dr. Knottenbelt? Of was jij de eerste?
Oja, en hoeveel tijd zat er tussen de behandelingen met de zalf?
Bedankt voor de snelle reacties trouwens
madelief88 schreef:Balou_k, fijn dat het bij die van jou niet terug is gekomen. Een deel gezond weefsel wegsnijden is bij mijn paard (denk ik) lastig ivm de locatie waar het zit, op dun stuk huid.
Hier nog even foto's van het plekje (niet heel duidelijk maar vond deze toevallig op mijn tel):
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Zoals valt te zien is het geen hele grote plek en volgens mij die verucose sarcoid.
Ik heb namelijk al meerdere verhalen gehoord over het wegsnijden die goed zijn verlopen. Maar door de verhalen hier over wegsnijden vind ik het een beetje eng. Vandaar dat ik mij afvraag hoe vaak het erger terugkomen eigenlijk voorkomt.
madelief88 schreef:Had jouw DA al eerder contact met Dr. Knottenbelt? Of was jij de eerste?
Oja, en hoeveel tijd zat er tussen de behandelingen met de zalf?