Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
terpentijn schreef:want het veulen "hopst" ipv galoppeert achter
Rianneke schreef:Dat filmpje geeft idd een hele andere indrukEn de foto is van een goed gezond-ogend veulen in mijn ogen! Vind het een groot verschil en snap nu ook dat de fokker er verder niks aan heeft gezien...
TS heeft ie verder wel "droge" benen of zit daar ook een beetje vocht in? En gaat ie beter lopen als ie even heeft gelopen of blijft het gelijk?
LBLGypsyCobs schreef:Zou het kwaad kunnen om wat balkjes op de hoefslag te leggen om overheen te draven?
Gewoon rechte lijnen, maar dat ie misschien net wat bewuster wordt van de achterkant?.
switt schreef:Fokker zag ook niets aan het eerste filmpje, dat is imo toch vreemd. Maargoed, als je denk een gezond veulen verkocht te hebben snap ik dat ookwel weer.
switt schreef:Welke foto bedoel je? Die draf foto? Toen was hij al van mij, dat is ongeveer 3 weken geleden
Rianneke schreef:Ik bedoelde idd die draffoto! Daar zie ik een normaal goed bewegend veulen![]()
De vraag is nu hoe kan het dat ie in 3 weken tijd zo is gaan lopen? Is zijn rantsoen verandert?
switt schreef:Ik weet nog dat ik toen vol verbazing naar hem heb staan kijken, zo had ik hem nog nooit gezien! Zoals in mijn OP staat; ik heb hem altijg stijvig gevonden.
switt schreef:http://www.youtube.com/watch?v=PJkn075U ... e=youtu.be
Dit is het filmpje van mn telefoon, ik schat dat hij hier ongeveer 5,5 maand oud was.
betadine schreef:Vind het in deze video ook veel beter uitzien als in je OP. We kunnen zeker niet oordelen hoe hij later gaat lopen, want het is nog een veulen en het kan nog volledig in zijn plooi vallen. Ik zou voor de zekerheid wel op foto laten zetten en hem dan eventueel als er niets te zien is naar een opfok brengen waar hij spieren kan kweken en mooi opdrogen. Wens je alvast veel suc6 met hem
Ariebren schreef:Zet hem eens een keer met een leeftijd genoot in de bak, in plaats van met zo'n dooie diender.
asterid schreef:Hoi Switt, van jou filmpjes te zien lijkt het er niet op dat je veulen pijn heeft of ongelukkig is dus daar zou ik me niet teveel zorgen om maken. Heb je nog gebeld met de dierenarts? Van al die verschillende meningen en adviezen wordt je niet veel wijzer denk ik.