Veulentakel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:00

Ocharm Tintin toch, ik hoop echt dat die er niks aan overhoud :(:) veel sterkte, Benthe en Michel!!!

KootMiraDrum

Re: Veulentakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:20

De liefde voor Hero en TinTin spat van het scherm af. Ik ga heel hard duimen dat beide dieren vlot genezen!

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:57

Tintin gaat het wrs. redden! Het blijkt een wormenmiddelvergiftiging en ze (faculteit Utrecht) kunnen het gif inkapselen en dan het lichaam uit drijven. Omdat hij nog alert is en het al 24 uur redt, maakt hij kans.
Helaas was dit bericht te laat voor Puzzel (Paisley) maar als we Tintin kunnen redden, maakt dat veel goed.

En lieve, lieve Jits en Pieter, bedankt voor alles wat jullie voor ons doen.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:00

Oh wat een fijn nieuws! En dan te bedenken dat jullie eigen DA er al klaar mee was. In Utrecht tenminste een stel doorzetters :D

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:15

Benthe en Michel zijn onderweg naar huis, Zij kunnen verder updaten en ik ga weer door met werken.
En Angelique ik maak heel graag gebruik van jouw aanbod, laat maar weten wat ik je schuldig ben.
Jits, zou jij een keer een foto kunnen maken (met je mobiel is volgens mij wel oke) van Hero en aan mij doormailen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:16

*\%/* *\%/* *\%/*

( +:)+ wat ik wil daarvoor is een positieve update!!!)

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:23

Oh! Zo leuk om dit te lezen!!! Super *\o/*

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 14:00

KootMiraDrum schreef:
De liefde voor Hero en TinTin spat van het scherm af. Ik ga heel hard duimen dat beide dieren vlot genezen!

Je haalt me de woorden uit de mond .
Ook ik lees en duim met jullie mee , jullie krijgen het behoorlijk voor de kiezen zeg .

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 17:09

Even een update vanuit mijn kant, ben net terug uit Utrecht.

Vanochtend werd ik door de da gebeld dat hij in de nacht weer in een insult was geschoten, en dat ze het op wilden geven. Op mijn vraag of hij niet naar Utrecht kon beantwoorden ze afwijzend. Ik kon echter nog niet de beslissing maken hem in te laten slapen, en heb mijn moeder gevraagd om Utrecht te bellen. Deze wilde hem wel aannemen, maar dit moest via de eigen da.
Ik heb dus de da weer terug gebeld, met de vraag/mededeling dat ze een verwijzing moesten regelen, en dat ik er nu aankwam.

Eenmaal bij de da lag Tin weer ontzettend te shaken. Wat mij wel opviel was dat hij attent bleef, hij reageerde toen ik binnenkwam. Tin achterin de auto gelegd, en hij probeerde steeds naar de voorstoelen heen te kruipen. Onderweg heb ik Michel opgepikt en hem bij de hond achterin gelegd. Hierop werd Tin direct rustiger, lag nog wel te trillen, maar geen spasmes.

In Utrecht hebben ze hem weten te stabiliseren, hij ligt nu op de IC. De arts denkt toch richting een Iverctemine vergiftiging. We hebben besloten hem nu in deze richting te behandelen, omdat er iets moest gebeuren. Hij heeft nu iets ingespoten gekregen wat het vergif moet inkapselen.

Situatie is dus nog steeds niet goed, maar wel iets beter. Ik ben er vooral blij mee dat hij zo wakker en attent blijft. We zijn op de IC even gaan kijken, maar hij begon gelijk weer te bewegen toen hij ons zag, dus snel weggegaan. Belangrijkste is dat hij nu stabiel blijft.

Blijven duimen dus!

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 17:21

Duimen draaien nog steeds hoor Bent! En die van Pieter ook. Zelfs van mijn collega's :D Zat met tranen in mn ogen achter de pc vanmorgen. En het is niet eens mijn hond :=

Ben iig opgelucht dat er toch iets van behandeling gestart kan worden. En dat hij zo goed op jullie reageert. Tis een vechtertje. Volgende week (of misschien toch ietsjes later) gewoon weer pakwerken!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 17:23

Iedereen trouwens heel erg bedankt voor het duimen, en Jitske en Pieter voor de hulp. Het veulen is momenteel in prima handen, mijn pensionklanten nemen me echt ontzettend veel werk uit handen nu, echt super. Ik ga vanavond nog even hooien en paarden knuffelen.

Jitske, het is echt een vechter. En ach, als hij nooit meer kan pakwerken word hij gewoon lekker knuffeldier. Maar het feit dat hij op ons bleef reageren is ook het feit dat ik door ben gegaan.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-12 21:25

Inmiddels hebben ze hem onder narcose gebracht. Wederom afwachten.

-Tin dus. Baby doet het naar verluid goed, ben vandaag niet op stal geweest.
Gister wel contact met de veearts gehad, en natuurlijk, omdat toch al alles misliep, zijn de bloeduitslagen ook mis gelopen, ze hadden hem verwisseld, of de verkeerde testen gedaan. Dus bloed moet opnieuw getest worden. Ik had niet eens de energie meer om het rot te vinden. De veearts was al in mijn plaats boos geworden en had erop gestaan dat ze het gratis zouden doen, dat is dan wel weer lief.

deempel96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 21:50

Ik zet eigenlijk nooit wat op bokt maar ik ben even rond gaan kijken en zag toen een paardenbroek langskomen.
Ik weet niet of je al iets hebt gevonden maar op deze site verkopen ze die broeken:
http://www.dezeilmaker.nl/sitemap/paardenbroek.html

In ieder geval heel veel succes met je paardje

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:02

Wat een pech!
Honden ivermectine vergiftiging... Allejez*s!!
Duimen draaien.
Zowel voor veulen als hond.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:20

Jeetje... Dan lees je dat er nog iets ergs gebeurd is, oke kan gebeuren maar serieus al zo veel ellende in een jaar en nu zelfs zoveel tegelijk? Dat wens je je ergste vijand niet toe, wat ontzettend naar... Ben er gewoon stil van.

Ontzettend lief dat jullie zo veel mensen om jullie heen hebben die willen en kunnen helpen, petje af voor deze mensen!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 09:44

En??? Goed de nacht doorgekomen??

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:30

Tin is vanmorgen uit de narcose gehaald. Als het niet goed zou gaan zouden ze bellen, als het wel goed zou zijn zouden ze pas na 14 uur bellen.
Vooralsnog heb ik nog niets van Benthe gehoord, dus in deze is geen nieuws goed nieuws denk ik maar..

Met Hiero gaat het iig steeds beter. De takel hangt in de stal, ik heb hem nog niet in werking gezien maar ziet er heel handig uit. En meneer zelf is hartstikke bijdehand. Stond me gister opzij te duwen omdat hij z'n box uit wilde :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:35

Dat klinkt voorzichtig positief!!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 12:49

Ik hield het vanochtend niet meer, na een nacht zonder slaap. Ik heb om 09u gebeld, toen waren ze net bezig met hem uit de narcose te halen. Als de situatie zou verslechteren zouden ze bellen, anders mocht ik pas tijdens het spreekuur (tussen 14 en 14.30) bellen. Needless to say dat al mijn zenuwen ondertussen op knappen staan, en dat iedere keer als mijn telefoon over gaat, mijn hart in mijn keel zit.

Ik ben langzaam aan het doordraaien ja.

Ik ben vanochtend even op stal geweest, toen stond Hero. We weten dus alleen niet of hij vannacht is blijven staan, of dat hij zelf is opgestaan.

Oh, en ik heb mijn auto volgens mij aan gort gereden gister. Tis een diesel die nogal in de toeren loopt, en als je 140 rijd (zijn max), draait hij door naar de 4500 toeren. En ik heb hem gister vol op zijn staart getrapt. Hij stuurde vanochtend wat zwaar. Maar goed, dat zien we wel.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 12:52

(buiten je auto) klinkt dit wel positief hoor!!! Positief blijven denken!! Het MOET nu gewoon goed gaan!!!
De duimen draaien op volle toeren!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 12:56

Ik probeer heel de ochtend al positief te denken, ieder kwartiertje dat ik niet gebeld ben is er 1. Die auto kan me momenteel geen ruk schelen, als het zo doorgaat zullen we toch alle auto's moeten verkopen en driewielers aanschaffen :+

Maar iedere keer als mijn telefoon over gaat, paasei. Vanochtend belde er een onbekend nummer. Ik met mijn hart in mijn keel opnemen. 1 Of andere onbekende vrouwenstem, die vroeg of ze met de eigenaar van de stal sprak.

Tussen "Spreek ik met de eigenaar van" en "stal" begon ik natuurlijk al te hyperen.

Bleek het iemand te zijn die een campagne tegen pesten deed. Allemaal leuk en aardig, maar niet iets waar ik nu op zit te wachten. Om er maar zo snel mogelijk vanaf te zijn heb ik met een advertentie toegestemd. Ze zou het opsturen allemaal. Alleen heeft ze geen adres gevraagd en heeft stal geen brievenbus. Mooi verhaal weer.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:05

Afbeelding

Ik kan me dit zó goed voorstellen!!! (vind het alleen wel knap dat je niet gelijk opgehangen hebt :D )
Nu maar hopen dat het heel snel 2 uur is, je daarvoor geen telefoon meer krijgt en úiteraard dan positief nieuws krijgt!!!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-12 13:07

Ik was te verbouwereerd. En allemaal mensen bellen heel lief om te vragen hoe het gaat.

Lieve foto :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:14

:=
Tuurlijk is het lief als mensen bellen, maar je hart zit op dit moment steeds in je keel als je telefoon gaat.....
Laat ze vanmiddag maar allemaal bellen om te feliciteren dat het allemaal goed komt!!!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:16

Heel veel sterkte! Hou er rekening mee dat hij over dit alles door zijn zwakte nog allerlei kinderziekten eroverheen gaat krijgen. Droes met name. Hier had ik er 4 in een halfjaar die niet meer konden opstaan. de eerste door een kneuzing in de rug (door zijn zwakte was hij dan ook de eerste die ineens droes kreeg), de 2e omdat ze erg oud was en erg mager en ze wilde niet meer vechten (die hebben we direct in laten slapen) de 3e krap 1,5 maand later door droes dat in de rug sloeg en de 4e een paar maand later ook doordat ze haar 4e keer droes in 6 maanden kreeg en het deze keer naar binnen sloeg (die heeft het ook niet gered omdat ze longontsteking erbij kreeg en haar hart het begaf)
de 3e heeft 5 of 6 dagen echt gelegen omdat ze niet meer voldoende kracht in de benen had, de dagen ervoor en erna had ze opsta hulp nodig (jaarling, met 5 man tillen).
Het is zwaar, maar nu 2 jaar later zie ik ze showen door de wei, dan was het het allemaal meer dan waard :j Als ik naar de DA had geluistert, dan was ze er niet meer geweest...

In de kliniek huizen natuurlijk allerlei bacterien en ziektes, dus hoe eerder hij daar weg kan hoe beter. Ik zal voor je duimen dat ie snel opknapt :)