FlyAway schreef:eiber schreef:@Fly away: we praten in geval van Pergolide niet over innovatie. Het middel is al jaren op de markt en wordt ook al jaren succesvol gebruikt in de strijd tegen de verschijnselen van de (overigens ongeneeslijke) ziekte van Cushing bij paarden. Het is geregistreerd, niet net uitgevonden. Dat is het wrange aan de zaak. Het gaat ook niet om de absolute bedrag, het gaat om de verhoging. Het is tot nu toe niet te verklaren waarom en hoe de prijsstelling van dit medicijn tot stand is gekomen.
Ik reageerde op Russel (en vervolgens op Troi die een aanvulling op mijn verhaal gaf), die het over haar humane geneesmiddelen heeft.
Je zegt het overigens juist, het is tot nu toe niet te verklaren waarom en hoe de prijsstelling van dit medicijn tot stand is gekomen. Dat weerhoudt de bokkers hier (die getuige de reacties alhier en op de fb pagina van BI niet veel kennis hebben van de ontwikkeling en registratie van humane danwel veterinaire geneesmiddelen) er anders ook niet van om BI bij voorbaat al aan de schandpaal te nagelen. Innocent untill proven guilty?
Helaas is het in de landen om ons heen al lang ingevoerd en daar blijkt dat inderdaad de veel hogere prijs gewoon wordt gehanteerd. Dus in die zin zijn ze al schuldig bevonden want in die landen kom je al niet meer om die absurd hoge prijs heen.
Mijn paard in juni overleden maar hij kreeg 2 pillen per dag van ongeveer 30 cent per stuk (via recept van DA en humane apotheek). Mijn DA vertelde mij van de week dat de prijs nu 1,60 per pilletje zou gaan worden, dat zou dus ipv 60 cent per dag 3,20 per dag worden. DAT scheelt nog al.