Cimetidine mijn binkje's laaste redmiddel!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zinzi_jewel

Re: Cimetidine mijn binkje's laaste redmiddel!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:23

Linkje Pandora?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:49

2 berichten boven mijn berichtje...van yvonnedv... weet nog altijd niet hoe ik hier kan quoten...beetje computerleek :o :o

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:48

Daar wil ik dan toch nog wel eerst wetenschappelijke bewijzen van zien.

Die pharmagiganten zijn altijd bang als het om hun centjes gaat.

Hier hetzelfde in België met het feit dat binnenkort enkel nog dokters met alternatieve ( homeoptahie, kruidengeneeskunde, bachbloesems) mogen werken.

Ik begrijp wel dat er kwakzalvers tussen zitten, maar er zijn andere manieren voor....

En zoals het met alles is, teveel is nooit goed !!!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:51

Iedereen weet toch ook dat je niet te vaak spinazie mag eten ivm nitraten?
Waarom wordt het dan van tafel geveegd als 'complot theorie' als het om rode bieten gaat :?

Bovendien zit het echt bomvol suiker, dus voor dikke paarden is het zeker geen optie om dat dagelijks bij te voeren.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:59

Maar ook in sla zit dat....
Ik eet ook geen drie kroppen sla per dag of een berg spinazie....

Zolang je dat allemaal met mate geeft lijkt het me overroepen....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:01

In het artikel staat dat er veel hogere concentraties nitraat in bietensap zit als in bv spinazie.
Citaat:
Zo adviseert fabrikant Beet-it dagelijks twee shots van zijn geconcentreerde bietensap. De sporter krijgt dan in een paar slokken 800 milligram nitraat binnen. Volgens richtlijnen van zowel de European Food Safety Authority (EFSA) als het Voedingscentrum is dit voor iemand van 70 kilo ruim drie keer de aanvaardbare dagelijkse inname.

Ik weet niet hoeveel nitraat er in gras zit
Laatst bijgewerkt door YvonneV op 03-11-13 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:03

Habore schreef:
Maar ook in sla zit dat....
Ik eet ook geen drie kroppen sla per dag of een berg spinazie....

Zolang je dat allemaal met mate geeft lijkt het me overroepen....

Dat klopt helemaal en het is ook gewoon gezond als GROENTE!
Maar ik zie ineens dat mensen er hun paard dagelijks mee willen gaan volstoppen en zelf iedere dag de sap ervan drinken. Dat is niet met mate, dat is vragen om problemen.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:08

Volstoppen is ook een groot woord denk ik....

Ik geef mijn paard bv enkele bieten per dag, samen met enkele wortels, een handje krachtvoer en onbeperkt hooi.....

Mijn collega's op het werk ( heb supergezonde collega's die enkel groentes eten) eten zelfs nog meer groentes als mijn paard.

Las ook dat het vooral de combinatie nitriet en vet of eiwitten uit vis het schadelijke veroorzaakt.....
Paardlief eet gelukkig niet veel vetten en al zeker geen vis :-)

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:08

In gras zit ook veel nitraat als je het bemest met van die witte korrels ( dat is pure nitraat...)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:12

Habore, je moest eens weten hoeveel mensen dagelijks vis olie over het paardenvoer gieten ivm omega-3 vetzuren.
Men gelooft gewoon te graag in wonderen.
Ik geef trouwens ook af en toe een rode biet, maar dat is puur als afwissing.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:13

Ik heb de link neergezet voor de mensen die bietensap drinken, ik denk dat een enkele biet per dag aan een paard geven niet zo veel kwaad kan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:35

Ik drink bietensap elke dag :D Een heel klein glaasje...puur uit verslaving, omdat het zooooo lekker is :9 :9 Maar ik rook ook 10 sigaretten per dag....ook uit verslaving...zit ook wat in dat niet zo gezond is meende ik mij te herinneren... <<) Maar ik drink geen wijn...zitten ook veel nitrieten of/en nitraten in naar 't schijnt...dan toch nog een goedmakertje ! :D

Nee joh, fijn dat je het linkje postte...zet een mens aan tot nadenken om er zeker niet mee te overdrijven, maar da's met alles zo. En de '' bron '' die hiernaar onderzoek verricht heeft en richtlijnen uitzet ( EFSA ) ...is gebonden aan de pharma-industrie, da's het spijtige van de zaak :(

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:41

Deze waarschuwing komt van het voedingscentrum en bij mijn weten hebben die niets met de pharma-industrie te maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:46

De pharma besteed zijn geld echt wel beter dan rode bieten zwart proberen te maken.....

Hoe dan ook, iedereen hoopt op een wondermiddel als je paard ziek is, maar die zijn er niet.
Alles met een 'werking' heeft ook een bijwerking, zo simpel is het.
Het feit dat rode bieten sap als snelle prestatie verhoger (bloedvat verwijden) wordt ingezet moet toch genoeg bellen laten rinkelen lijkt mij.

Maar gewoon af en toe wat bietjes aan je paard voeren is uiteraard niets mis mee (behalve bij vette paarden), ze vinden het namelijk inderdaad heerlijk :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:54

Alles wat je TE doet is niet goed,met mate kan alles.En ach we moeten ergens aan dood gaan.
Als je overal in mee gaat is niks gezond en van niet eten ga je ook dood.
Voorlopig krijgt mijn paard trouw een biet per dag want uiteindelijk gaat ze aan die melanomen ook dood,ze heeft er één in haar slokdarm,dat is de vervelendste.Verder is er één onder haar staart stuk,die was zo groot als een mandarijn en is nu verdwenen en een gat geworden ,nu alleen dat gat nog dicht krijgen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:57

Wat naar Bianca, ik hoop dat het nog lang goed mag gaan met je paard.
In de slokdarm is wel veel pech.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:05

dank je sizzle.Zeker flink pech,ook het feit dat de melanomen aan haar staart zijn opengegaan.Gebeurt zelden zegt de Da net als die Melanoom in haar slokdarm.Ze is nu 21 en nog erg fit,we hopen dat ze de winter het goed gaat doen op hooi,het is twijfelachtig of ze het kan eten.Gras is geen probleem en verder krijgt ze subli seniores priores,De zomer is goed gegaan.

Jientis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 12:03

Hey,

Ik denk inderdaad dat 1 biet per dag aan een paard van 600 kilo nog wel meevalt.
Ik zie in ieder geval verbetering op gebied van mok, zijn sarcoïden nog niet maar ik hoop er wel op.
Bovenop de rode biet krijgt mijn paardje ook heeeel veel wortelen, af en toe een appel of peer, kwestie van af te wisselen.
Ik ben blij dat hij de rode biet graag eet want ik heb ook eens een weekje bietensap gedronken voor een wedstrijd ( werkte trouwens echt) en ik vond het zooooooooo vies.
Ik ben ervan overtuigd dat té veel altijd slecht is maar ik denk wel dat nu pas duidelijk wordt wat een heilzame werking rode biet heeft.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:07

Kreeg vandaag ook een berichtje van mijn man doorgestuurd omdat ik het over bieten had gehad

> Voedingscentrum waarschuwt sporters voor bietensap
Duursporters gebruiken de laatste tijd vaak bietensap omdat het de prestatie zou verbeteren. Het voedingscentrum waarschuwt echter voor de hoge concentraties nitraat die in bietensap zitten.
http://www.vmt.nl/voedingscentrum-waars ... +bietensap

Peters: "Bij geconcentreerde bietensappen spreek je van hele hoge nitraatniveaus. Veel hoger dan wanneer je 2 keer per week bieten eet, of andere nitraatrijke groentes zoals andijvie of sla. Met een bietensapkuur schiet je al gauw een heel eind boven de veilige nitraatniveaus. Nitraat wordt door het lichaam omgezet in nitriet. En het is bekend dat een hoge dosis nitriet over een lange periode de gezondheid kan schaden. Nitriet kan namelijk weer omgezet worden in kankerverwekkende nitrosaminen, zeker in combinatie met vis.”

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 08:30

Zo, wat een reacties ineens :D

De aanbevolen hoeveelheid gram volgens Olewo, lijken me zo uit het hoofd niet verkeerd.

"Volstoppen" is volgens mij dan ook niet aan de orde. Voor zover ik begreep hier uit het topic is het voor iedereen een aanvulling op de rest van het eten. Ik geef mijn zo'n 100-150g.

Wat me wel interessant lijkt, gezien de informatie hier, is of je rode bieten/Olewo dus weken lang achter elkaar kan voeren. En wat specifiek meer de invloed op paarden is ipv mensen (ook ivm scheve verhoudingen qua gewicht etc)

LotteB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:32

Pandora2 schreef:
Olewo verstuurt niet naar Belgie... :( Ik moet via hun verdeler in Genk gaan...een hondensportwinkel...Zal straks die mensen even mailen..
@Jientis lastig idd als ze vooraan niet veel tanden meer hebben ! Maar in principe knabbelt een paard tussen zijn kiezen, dus als hij wortelen kan wegkrijgen, zal dat ook moeten lukken met een rode biet zonder het in 1 keer in te slikken :) Anders de biet op je hand houden en hem er stukjes van laten afknabbelen :Y)

Olewo verstuurd wel naar België :-)

http://olewo.snelshoppen.info/mijn_account.php

Bij land kan je België kiezen

LotteB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 17:43

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 19:13

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:37

Thanks voor de links hierboven ! :) Die had ik nog niet gevonden...had enkel via de website van Olewo in Duitsland gezocht en daar ook naartoe gemaild...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 21:45

Pandora2 schreef:
2 berichten boven mijn berichtje...van yvonnedv... weet nog altijd niet hoe ik hier kan quoten...beetje computerleek :o :o

knopje naast je berichtin het vak rechtsonder daar staat quote en daar op drukken.