Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
simodi schreef:simodi schreef:Ga ik doen, ik heb nog precies voor ca 2 weken hooi liggen, dus kan ik kijken of het (mede) verschil maakt.
Inmiddels dus 2 weken verder.
Geweekt hooi gevoerd (naast nog maar heel weinig kuil) en de hoeven behandeld met betadine en blauwspray. Ze zijn in elk geval al droger en harder geworden, geheel weg is de rotstraal nog niet.
Ben dus toch eigenlijk wel benieuwd of deze voerverandering inderdaad een positieve invloed heeft gehad, ze zit ook lekkerder in haar vel, dat is duidelijk opvallend. Andere dingen heb ik niet veranderd in de afgelopen weken (weidegang, beweging etc)
Heb al wel eerder goede ervaring gehad bij haar met meer (geweekt) hooi voeren in plaats van kuil, o.a. om allergische reacties tegen te gaan.
Morgen komt de hoefsmid, benieuwd wat hij van de hoeven vindt.
Focussed schreef:Dat is absoluut te managen met graasmasker, strookbegrazing en veel op de paddock staan. Waar een wil is is een weg
simodi schreef:Zoals ik al aangaf heeft ze al eens 24/7 buiten gestaan voor lange tijd. Dat is hier niet de oplossing, ik ga niet het ene probleem inruilen voor meerdere andere problemen.
simodi schreef:Toevallig vertelde een stalgenoot me van de week ook over haar goede ervaring met hypozine!Werkte idd heel snel!
Focussed schreef:simodi schreef:Zoals ik al aangaf heeft ze al eens 24/7 buiten gestaan voor lange tijd. Dat is hier niet de oplossing, ik ga niet het ene probleem inruilen voor meerdere andere problemen.
Ik zie geen verschil tussen snachts in een paddock met hooi of stal. Alleen voordelen, meer ruimte en meer hygiëne. Maar goed als jouw paard "ziek" wordt van op de paddock staan, dan zal het wel niet kunnenHoop dat de rotstraal snel over is.