Accute paniek aanvallen? of ergens pijn?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

freeride

Re: Accute paniek aanvallen? of ergens pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:16

Mister01, heel veel sterkte en ik hoop voor je op een"goede" uitkomst, als je maar weet wat er scheelt he, wel chapeau voor je drang naar oplossen van vraagstukken, genoeg mensen spenderen niks en verkopen hem doodleuk, desnoods verdoofd :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:24

'ontploft' hij ook aan de longe?Of alleen met iemand er op?

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 10:29

Heb het verhaal doorgelezen. Zou je eens een foto kunnen tonen van zijn tong? Ik heb nog nooit gehoord van een gedraaide tong en zou het wel eens willen zien. Vind het wel interessant. Ik hoop dat je tandarts bijvoorbeeld weet dat elk paard een insnoering van de tong heeft ter hoogte van de plaats die jij benoemt?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-12 13:43

@jaba: ik snap dat je dat graag zou willen zien, alleen is het onmogelijk om op de foto te zetten, je moet echt zijn mond helemaal ipen doen voor je het kan zien, maar ik zal vanavond een poging wagen om het op de foto te zetten.

Mijn tandarts heeft in amerika haar opleiding gedaan en al heel veel monden gezien, dus het is geen vergissing met die vernauwing.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 14:11

Ik kan beamen dat de slag in zijn tong er toch echt uitziet als een slag in zijn tong. Valt niet mee om te zien zonder tandarts in de buurt, gelukkig wil smoke zijn tong weleens naar me uitsteken. Maar de kans dat de tandarts het mis heeft lijkt me erg klein.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 14:31

geerke schreef:
'ontploft' hij ook aan de longe?Of alleen met iemand er op?

hij ontploft ook aan de longe zonder ruiter, maar dan niet op dezelfde manier als onder het zadel, aan de longe gaat hij gewoon rennen, en trekt zich los en blijft rennen.
onder het zadel springt hij een nood sprong naar links en is direct in volle vaart weg.

ik heb gisteren geprobeerd om zijn tong op de foto te zetten, maar dat is niet te doen, sorry.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:36

zit hij overkruist aan de longe?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 14:39

@geerke: hij galoppeert netjes allebei de kanten als ik hem galop vraag, als hij er vandoor gaat wisselt het, maar meestal zit hij verkeerd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 14:48

verkeerd is ook geen goed teken...maar zit hij niet overkruist?
Dat kan duiden op een probleem in de rug of een scheef bekken.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 14:55

@geerke: meestal overkruist, maar soms ook gewoon helemaal verkeerd (dit alleen als hij ontploft), onder het zadel zelf springt hij zelden of nooit verkeerd of overkruist aan, eigenlijk altijd goed.

ik heb wel het idee dat er iets in zijn rug niet goed zit, dit ook juist omdat hij zo anders wordt wanneer ik hem zadel. een paard moet wennen aan een zadel, maar nu krijgt hij 1,5 jaar een aantal keren per week het zadel op, dan lijkt me toch dat hij er inmiddels wel aan gewend is.
hij is wel een paard wat langer nodig heeft om dingen te behappen dan de meeste paarden, maar na 1,5 jaar nog steeds niet? dat lijkt me vreemd.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:28

Denk steeds meer aan een eigenaars probleem.
Enne don't shoot me.
Als het paard uitbreekt bij het longeren, zo nu en dan, dan heeft hij al een redelijke truken doos verzameld.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 17:36

Ik heb het topic helemaal doorgelezen, ben heel benieuwd wat er in de kliniek duidelijk gaat worden. Voor mij als outsider is het gewoon een interessant 'geval' om te volgen, uiteraard hoop ik voor jou en je paard dat er iets duidelijks aanwijsbaar blijkt te zijn als oorzaak van het probleem. In elk geval respect voor jou dat je in elk geval op zoek gaat naar de oorzaak +:)+

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 19:24

Ariebren schreef:
Denk steeds meer aan een eigenaars probleem.
Enne don't shoot me.
Als het paard uitbreekt bij het longeren, zo nu en dan, dan heeft hij al een redelijke truken doos verzameld.

Ik denk dat het tijd word dat je alle posts van mij eens terug leest.

Het uitbreken aan de longe heeft hij gedaan in training, daarna niet meer losgebroken, nog wel ontploft.
Het probleem onder het zadel doet hij bij mij en mijn trainster, dus kan het niet alleen aan mij liggen.
Ook doet hij het steeds op een ander moment tijdens verschillende oefeningen, en nooit tijdens protest op iets wat ik vraag.

Dus leg mij maar eens uit hoe het dan een eigenaar probleem is.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 19:26

TJolieke schreef:
Ik heb het topic helemaal doorgelezen, ben heel benieuwd wat er in de kliniek duidelijk gaat worden. Voor mij als outsider is het gewoon een interessant 'geval' om te volgen, uiteraard hoop ik voor jou en je paard dat er iets duidelijks aanwijsbaar blijkt te zijn als oorzaak van het probleem. In elk geval respect voor jou dat je in elk geval op zoek gaat naar de oorzaak +:)+

Dankjewel!
Het heeft geen zin om door te blijven gaan met rijden op dit moment, straks lig ik of mijn trainster in het zand met een gebroken rug oid, daar schiet niemand iets mee op.
Eerst zoeken wat er aan de hand is.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:49

Jouw verhaal lijkt heel veel op het verhaal van mijn paard (wat overigens helemaal goed gekomen is).

Voel je tijdens het rijden de ontploffingen aankomen? Of doet ie het echt vanuit het niets voor jouw gevoel?

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:02

maikeltje schreef:
Jouw verhaal lijkt heel veel op het verhaal van mijn paard (wat overigens helemaal goed gekomen is).

Voel je tijdens het rijden de ontploffingen aankomen? Of doet ie het echt vanuit het niets voor jouw gevoel?

Het komt echt compleet uit het niks, en voel dus ook niks aankomen.

Ik val echt niet snel van een paard, mijn quarter heeft in het begin af en toe flink rodeo gehouden (hij was door zijn vorige eigenaar bij een aantal trainers gezet en laten trainen totdat hij totaal gek werd, en toen heb ik hem gekocht) maar daar ben ik op een keer na, altijd op blijven zitten, dus ik kan echt wel wat hebben, maar dan voelde ik het ook aankomen doordat hij spanning opbouwde.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:11

Dat ken ik precies,kan me daarom ook goed voorstellen dat je niet blijft zitten..Het gaat zo razend snel en dat zonder dat je het aan voelt komen :j

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:19

pleiada schreef:
Dat ken ik precies,kan me daarom ook goed voorstellen dat je niet blijft zitten..Het gaat zo razend snel en dat zonder dat je het aan voelt komen :j

Ja precies, het ene moment ben je lekker aan het rijden en het volgende moment is je paard onder je kont weg en ben je met een rot vaart richting het zand aan het vliegen. :Y)
En dat vliegen dat valt nog best mee, maar het landen is geen succes. :')

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:24

Inderdaad,zo ging het bij mij ook..

Ik weet dat je er niets aan hebt,maar ik weet zeker dat het in elk geval niet aan jou ligt en ik hoop echt dat je wat vind..Het is gewoon erg gevaarlijk op deze manier en kan me ook wel voorstellen dat je niet eindeloos doorgaat..

Nogmaals sterkte!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:28

pleiada schreef:
Inderdaad,zo ging het bij mij ook..

Ik weet dat je er niets aan hebt,maar ik weet zeker dat het in elk geval niet aan jou ligt en ik hoop echt dat je wat vind..Het is gewoon erg gevaarlijk op deze manier en kan me ook wel voorstellen dat je niet eindeloos doorgaat..

Nogmaals sterkte!

Ik weet inmiddels ook dat het niet speciaal aan mij ligt, hij heeft mijn trainster op dezelfde manier gelanceerd :o
En ik stap er ook niet meer op, ik vertrouw hem onder het zadel niet meer, maar weet ook dat ik er nu een paar keer heel goed mee weg ben gekomen, maar dat mijn geluk niet blijft duren.
De volgende keer breek ik mijn rug of mijn nek, en dat is het gewoon niet waard.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:33

Erg verstandig van je want het kan inderdaad niet altijd goed blijven gaan :j

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:35

Gelukkig worden al die paarden, bok, hop en uitbreek probleempjes nooit veroorzaakt door de kennis en kunde van de ruiter.

Gelukkig is er is een heel groot arsenaal aan deskundige bokkers aanwezig die alles erbij halen.
De DA, kliniek, osteo, de holist, trainer die denkt , of verzin maar wat.

Maar echt paardrijden leren kost geld en tijd.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 22:00

Ariebren schreef:
Gelukkig worden al die paarden, bok, hop en uitbreek probleempjes nooit veroorzaakt door de kennis en kunde van de ruiter.

Gelukkig is er is een heel groot arsenaal aan deskundige bokkers aanwezig die alles erbij halen.

Tja, je kan het bekijken zoals je wilt.
Ik weet van mijzelf wat ik kan, wat ik weet en hoe ik dingen qua rijden moet doen tot een bepaald niveau.
Elke dag leer ik bij.

Ik hoef mezelf hier tegenover niemand te verdedigen, en ben dit topic puur begonnen om eens te peilen bij een groter publiek aan welk soort dingen dit zou kunnen liggen.
Alles wat we met dit paard hebben gedaan is puur gebaseerd op zijn karakter en een trainings methode die ik al jaren beoefen, en waar mijn trainster jaren voor naar school is geweest en daarna het jaren in de praktijk heeft geoefend met verschillende paarden.

Ik weet zeker dat dit geen ruiter en/of trainingsfout is.

Als jij anders denkt is prima, maar zolang je de situatie niet in levende lijve hebt gezien is dat een hele makkelijke optie.
Ik snap heel,goed waarom je zo redeneert, negen van de tien topics op bokt zijn rijtechnische problemen waarbij er de schuld word gegeven aan het paard, dit is er toevallig niet een van.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:16

kom net dit topic tegen en ik schrik er echt van,ik vind het echt heel sneu voor je.
voor de meelezers,de TA van TS is een erg kundige vrouw echt wel 1 van de betere.
osteo denk ik te weten welke ze bedoeld en ook zij is erg goed.

TS,veel sterkte in de kliniek.
hopelijk krijg je je antwoorden.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:23

Mister01 schreef:
Ariebren schreef:

Tja, je kan het bekijken zoals je wilt.
Ik weet van mijzelf wat ik kan, wat ik weet en hoe ik dingen qua rijden moet doen tot een bepaald niveau.
Elke dag leer ik bij.

Ik hoef mezelf hier tegenover niemand te verdedigen, en ben dit topic puur begonnen om eens te peilen bij een groter publiek aan welk soort dingen dit zou kunnen liggen.
Alles wat we met dit paard hebben gedaan is puur gebaseerd op zijn karakter en een trainings methode die ik al jaren beoefen, en waar mijn trainster jaren voor naar school is geweest en daarna het jaren in de praktijk heeft geoefend met verschillende paarden.

Ik weet zeker dat dit geen ruiter en/of trainingsfout is.

Als jij anders denkt is prima, maar zolang je de situatie niet in levende lijve hebt gezien is dat een hele makkelijke optie.
Ik snap heel,goed waarom je zo redeneert, negen van de tien topics op bokt zijn rijtechnische problemen waarbij er de schuld word gegeven aan het paard, dit is er toevallig niet een van.

Je vraagt om een advies.

Dus heb je mijn advies al uitgeprobeert ??