Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
geerke schreef:'ontploft' hij ook aan de longe?Of alleen met iemand er op?
Ariebren schreef:Denk steeds meer aan een eigenaars probleem.
Enne don't shoot me.
Als het paard uitbreekt bij het longeren, zo nu en dan, dan heeft hij al een redelijke truken doos verzameld.
TJolieke schreef:Ik heb het topic helemaal doorgelezen, ben heel benieuwd wat er in de kliniek duidelijk gaat worden. Voor mij als outsider is het gewoon een interessant 'geval' om te volgen, uiteraard hoop ik voor jou en je paard dat er iets duidelijks aanwijsbaar blijkt te zijn als oorzaak van het probleem. In elk geval respect voor jou dat je in elk geval op zoek gaat naar de oorzaak
maikeltje schreef:Jouw verhaal lijkt heel veel op het verhaal van mijn paard (wat overigens helemaal goed gekomen is).
Voel je tijdens het rijden de ontploffingen aankomen? Of doet ie het echt vanuit het niets voor jouw gevoel?
pleiada schreef:Dat ken ik precies,kan me daarom ook goed voorstellen dat je niet blijft zitten..Het gaat zo razend snel en dat zonder dat je het aan voelt komen
pleiada schreef:Inderdaad,zo ging het bij mij ook..
Ik weet dat je er niets aan hebt,maar ik weet zeker dat het in elk geval niet aan jou ligt en ik hoop echt dat je wat vind..Het is gewoon erg gevaarlijk op deze manier en kan me ook wel voorstellen dat je niet eindeloos doorgaat..
Nogmaals sterkte!
Ariebren schreef:Gelukkig worden al die paarden, bok, hop en uitbreek probleempjes nooit veroorzaakt door de kennis en kunde van de ruiter.
Gelukkig is er is een heel groot arsenaal aan deskundige bokkers aanwezig die alles erbij halen.
De DA, kliniek, osteo, de holist, trainer die denkt , of verzin maar wat.
Maar echt paardrijden leren kost geld en tijd.
Mister01 schreef:Ariebren schreef:Gelukkig worden al die paarden, bok, hop en uitbreek probleempjes nooit veroorzaakt door de kennis en kunde van de ruiter.
Gelukkig is er is een heel groot arsenaal aan deskundige bokkers aanwezig die alles erbij halen.
De DA, kliniek, osteo, de holist, trainer die denkt , of verzin maar wat.
Maar echt paardrijden leren kost geld en tijd.
Tja, je kan het bekijken zoals je wilt.
Ik weet van mijzelf wat ik kan, wat ik weet en hoe ik dingen qua rijden moet doen tot een bepaald niveau.
Elke dag leer ik bij.
Ik hoef mezelf hier tegenover niemand te verdedigen, en ben dit topic puur begonnen om eens te peilen bij een groter publiek aan welk soort dingen dit zou kunnen liggen.
Alles wat we met dit paard hebben gedaan is puur gebaseerd op zijn karakter en een trainings methode die ik al jaren beoefen, en waar mijn trainster jaren voor naar school is geweest en daarna het jaren in de praktijk heeft geoefend met verschillende paarden.
Ik weet zeker dat dit geen ruiter en/of trainingsfout is.
Als jij anders denkt is prima, maar zolang je de situatie niet in levende lijve hebt gezien is dat een hele makkelijke optie.
Ik snap heel,goed waarom je zo redeneert, negen van de tien topics op bokt zijn rijtechnische problemen waarbij er de schuld word gegeven aan het paard, dit is er toevallig niet een van.