geerke schreef:TaTeSaZo schreef:voor juni was ze wel ff slechter aan toe zelfs mijn zoontje van 7 kwam naar me toe en zei jeetje wat is daiske mager.
Nu vond ik der wel wat dikkerder dus dat er rustiger aangedaan wordt kan wel kloppen en nu extra voer moet het meer goed komen.
maar lekker wandelen af en toe stapritje kan en nee niet alleen de eigenaar bepaald jij als verzorger kan ook bepalen bijv een shema opstellen van welke dagen stapritje en welke een wandel moment en wanneer lekker rust en naar het veld gaan en daar lekker grazen.\Je zal zien dat dan de gallen ook minder kunnen worden iig minder dik en af en toe met koud water afspoelen zal ook helpen.
Wel wil ik even zeggen ik was vanmorgen bij de paarden ik zag Daiske staan en ze wiegde van de linker op de rechterbeen en af en toen hield ze de rechter vaker om hoog dus denk dat de beentjes (ondanks rustig aan doen) vrij onrustig zijn en zeuren
dan heeft ze dus pijn...of zit ze tegen bevangenheid aan.
Klopt, legde ik hierboven al uit, ze is met dr voorbeen tegen een boomstronk/paal aangekomen en liep daarna stijfjes en loopt nu dus ook in draf een beetje stijfjes. Ze staat nu ook een weekje op rust om te zien hoe het gaat.