Dikke boon uit z'n fluit

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 21:05

Grit schreef:
Wat vervelend. Was het een goedaardig gezwel en blijft het nu weg?

ik geloof niks kwaadaardigs , hij was al geopereerd toen hij bij ons kwam. Maar ziet er nu allemaal goed uit, als ik het dus maar regelmatig goed uitwas. 2 a 3 druppels betadine op 10 liter lauw water ( op advies kliniek na een telefonisch advies.)
en regelmatig de koker schoonhouden. hier kan hij makkelijker door uitschachten.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 21:53

Ooooo zo weinig op 10 liter water... Ik had meer een beeld van schrobben met bethadine in mijn hoofd. Mooi is dat misverstand ook weer uit de wereld.

parador

Re: Dikke boon uit z'n fluit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 22:45

nee zeker niet......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:01

Laatst las ik hier ook al een topic over en heb mijn paard toen maar eens goed bekeken. :') Kon toen alleen geen boon oid vinden en verder is hij aardig schoon. Vanochtend zag ik ineens dit topic, dus ben ik nog maar eens gaan kijken waar dat dan zou moeten zitten, en ja hoor ook hier kwam er een boon uit. Gelukkig stonk het niet haha, maar ik weet nu eindelijk waar ik het zoeken moet. :Y)

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:09

Jessx schreef:
Ik vind dit topic walgelijk, fascinerend en hilarisch tegelijk.. :')

helemaal mijn idee :Y)

Het is wel erg interessant.
Ik heb een hengstje van 2 jaar staan die heel vaak met 5 benen in de wei staat te zonnen.
Ik begon me al af te vragen hoe ik eraan moest beginnen om die schoon te maken (welk spul enzo) :')

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 01:05

@tessyke, Zolang hij hengst is hoe je je echt nergens zorgen over te maken. Wel kun je hem vast aanleren dat je er aan mag komen.

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:11

[
Dit advies kreeg ik ook van een kliniek maar helaas reageerde mijn paard hier helemaal verkeerd op. Het werd zo verschrikkelijk rood van binnen dat ik daarna weken met Hydrocortiderm-lotion heb moeten smeren.

Spoelen met water is echt afdoende. Doe ik al zo'n 10 jr.

Voor de mensen die twijfelen of ze wel of niet moeten gaan schoonmaken bij hun ruin..... ik zou het pas doen wanneer de onderbenen (achter) gaan onder zitten met smeer en het gaat stinken. Dit gebeurd als het paard gaat liggen (slapen).
Een beetje smeer in de koker is heel normaal en ook noodzakelijk. Dit moet je gewoon laten zitten.[/quote]

mijn hafje reageert er goed op, zowel mens als paard verschillen
hij heeft trouwens al smeer op zijn benen zitten als hij een beetje ontspannen loopt........

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 11:54

Ocho heeft dus echt nooit smeer op zijn benen en ik snap wel waarom, dat verzamelt hij dus allemaal fijn in zijn fluit :r

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 11:59

Hoe zorg je er dan voor een een paard uitschracht? Die van mij trektdeze direct in als je er alleen al naar kijkt.

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:03

verlegen baasje :')

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:08

Wie ik of mijn paard :P

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 12:10

Ocho schacht bijna altijd uit als ik een klikkerspelletje met hem doe. Blijkbaar raakt hij daar nogal ontspannen van. Het is mogelijk een paard te leren uitschachten voor een brokje, maar dat valt niet mee. Mij is opgevallen dat veel ruinen als ze terug op stal gezet worden na het werk hem even fijn laten bungelen, maak gebruik van dat moment en sla toe...Mag je er wel aankomen?

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:13

Hij schracht wel uit met poetsen van de benen maar als ik richting koker ga gaat die direct naar binnen en komt die voorlopig niet meer naar buiten :P

Als ik toch snel de kans heb eraan te komen reageerd hij gelijk en trekt hij hem terug.

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:17

:') geweldig topic......

die van mij (m'n paard) heeft ook af en toe een boon.
meestal gaat hij plassen zodra ik hem op stal zet, als hij klaar is bespring ik hem en haal snel de boon eruit, 1x in de zoveel tijd dan, hij trekt z'n goedje wel snel in als ik er aan zit maar heb niet het idee dat hij er heel veel last van heeft.
verder zet ik ook de tuinslag er wel eens op als ik hem afspuit, verder zit ik er zo min mogelijk aan.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:39

Ha...ha.. _O- bedankt voor die opmerkingen ! even heerlijk gelachen !

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 12:52

probabeest schreef:
:') geweldig topic......

die van mij (m'n paard) heeft ook af en toe een boon.
meestal gaat hij plassen zodra ik hem op stal zet, als hij klaar is bespring ik hem en haal snel de boon eruit

ik hou van dit topic _O- _O- _O- _O-

de mijne hoef ik maar te bekijken en hij schacht al uit :')

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:13

En mijn 3 heren zijn door dit topic weer helemaal schoon en fris. 1 moest er even wennen dat ik "daaraan" wilde zitten (nog met water ook), maar liet het al snel toe. De anderen 2 gingen er meteen voor staan. Bij 1 van de 3 stonk het echt, en kwam er ook veel uit. Bij mijn jonge paard kwamen er wel wat zwarte stukjes uit, maar niet veel, en het stonk ook niet. De ander was echt zo goed als schoon.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:20

mijn verzorgpaardje laat m lekker ni zien.. mag wel gewoon er vlak bij komen, dus over zijn buik close aaien enzo, zodra ik dichterbij kom vind hij t volgensmij beetje rkiebelen, begint te stampen met zijn achterbeen, als of hij ergens n vliegje heeft die die daar niet weg krijgt.. haha verder zijn zijn benen altijd schoon dus ga ik ook niet verder. hij laat dit toe dus klaar. toch?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:25

@ Evaac: maar hij laat toch juist niet toe dat je eraan komt? Lijkt me als basis altijd belangrijk dat het paard er geen enkel probleem mee heeft dat het allemaal aangeraakt wordt (dus ook aan de binnenkant). Als er wel een keer iets is, scheelt het een hoop als je paard het normaal gesproken wel allemaal over zich heen laat komen.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:58

ik mag de buitenkant zegmaar wel gewoon aanraken maar hij stampt dan op de grond (niet heel hard) zoals hij normaal ook doet als hij daar n vliegje heeft zitten.. dus in mijn ogen lijkt het alsof ik hem dan kriebel zegmaar..

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 17:26

Ik denk dat hij je aangeeft dat je op moet passen en dat hij van de redelijke geirriteerd aan het raken is. Zo'n vlieg zou hij ook het liefst doodtrappen als hij zich daar ophoudt...Als je aan het zaakje gaat zitten, zorg dan altijd dat je ter hoogte van het voorbeen staat. Dit is een veiligere plek dan naast het achterbeen wat toch rake irritaties uit kan delen. %)

Ben ook wel benieuwd wat hij zal doen als jij de binnenkant aan gaat raken. O reageert absoluut niet geirriteerd als ik aan de buiten kant kom, hij kijkt hoogstens eens verlangend naar zijn wei en zucht.

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:40

Haha, kijkend naar zn weide :p
Hij is van zichzelf op de poetsplaats wel wat ongeduldig, zal morgen even proberen in de paddock, of hij hier hetzelfde reageert. Hier reageert hij op alles minder heftig, als ik op poetsplaats de klep van poetskoffer dicht laat vallen schrikt hij. In de paddock niet.. Wie weet heeft t invloed! Ben benieuwd! Wat voor tips hebben jullie anders? Gewoon doorgaan? Of juist eerst met waterslang een beetje natspuiten ofzo?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 17:51

Klinkt alsof hij op de poetsplaats geen overzicht heeft, is die erg afgesloten?

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:31

Je komt binnen, daar poets ik hem, voor zijn stal, rechts daarvan zijn zadelkasten en links een andere stal.. Daar stond hij nooit echt goed stil, liep netjes voor me aan de kant, naar voren en achter deed hij wel beetje onrustig.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:59

Tommie heeft dat smeer op het moment ook aan zijn benen. Maar een boon?
Snap eigenlijk nog niet waar je die vandaan haalt? Tommie plast gewoon goed.
Wel heeft hij van dat smegma in zijn koker. Met een doekje haal ik het weg als het naar buiten komt.
Deze week kijkt de DA er nog even naar omdat hij steeds onder zit, maar ik kan me niet voorstellen dat je er teveel aan moet doen.