Toverman

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:30

Kon ik 3 jaar geleden ook niet, maar dat komt allemaal goed, als je maar genoeg bokt verslaafd bent Lachen

En idd, de alternatieve geneeswijze zegt niet dat ze je kunnen genezen bij ernstige aandoeningen. Tenminste niet meer dan de reguliere geneeskunde.
Zeggen ze dat wel, meteen opstappen.
Ook zeggen ze altijd ook een gewone arts te bezoeken.

DGKstudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:31

nou wil ik het niet ovre mijn moeder hebben, maar als ze al naar de Laarakker van de humane alternatieve geneeskunde is geweest; dan is mijn conclustie wel helder; tevens heeft ze daarnaast zo veel andere dingen gedaan van de alternatieve geneeswijzen, dus een andere zoeken helpt ook niet;

Runningkawa: ik ben in ieder geval blij dat je paard weer beter is; daar draait het m.i. ook om; los van de manier van genezen, en de oorzaak van het genezen

DGKstudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:34

Klopping schreef:
Maar ongeneeslijke aandoeningen kun je niet genezen, maar alleen misschien verlichten., niet met reguliere en ook niet metde alternatieve.

nee, maar ze beweren toch wel dat ze het kunnen verlichten?? nou dat kwam dus niet uit;
ik heb zelf ook eens homeopathie gehad, toen ik nog jong was; het had helaas niet geholpen;

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:36

kom ook bij artsen die zeggen mijn ME te kunnen verlichten, is ze ook nog nooit gelukt
Dus staan ze dan niet quite? Haha!

DGKstudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:38

je kunt het ook zo stellen: mijn arts heeft mij vaak genoeg genezen, wat het ook was;
maar deze alternatieve geneesheren nog nooit;

DGKstudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:41

genoeg dingen zijn ook door een dierenarts niet te verhelpen; zo kun je in veel gevallen een paard met salmonellose wel voor dood opschrijven, en een hond met levercirrose beter direct euthaseren, want hij gaat er gewoon van dood, hoe je het ook behandeld; en de verschijnselen beginnen mild maar worden infaust

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:41

Ik ben voorheen nooit echt ziek geweest, maar nu ik wat heb kan de reguliere geneeskunde niks voor me bedenken, al 10 jaar lang weten ze niks voor me.
En het gaat steeds slechter met me.
Ga nu ook de alternatieve weg maar eens volgen, want de regulieren kan ook niet alles. Al laten ze dat soms wel zo blijken, in mijn opzicht dus meer als de alternatieve.

Maar goed ieder zijn ervaring.
Maar om het alternatieve als kwakzalver te bestempelen..

DGKstudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:44

of artrose met vergroeiingen is ook niet bepaald gunstig om verder met het dier door te gaan; dus het is normaal dat een arts niet altijd kan uithelpen;
maar nu zijn we te zeer een discussie aan het voeren of het helpt of niet, terwijl ik een paard discussie terug juist stelde, dat ik wel degelijk open sta (hoe ik het dan ook duidelijk aan je moet maken); het is toch normaal dat als het al zo ontzettend vaak in je persoonlijke ervaring niets heeft uitgehaald, dat je redelijk sceptisch bent; en als zo een Laarakker komend jaar komt met mooie onderbouwde argumenten en harde cijfers die getoetst zijn, dan ga ik er wel degelijk anders over denken;

DGKstudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 00:49

runningkawa schreef:
Maar om het alternatieve als kwakzalver te bestempelen..

Dat heb ik dus heel duidelijk niet gezegd he, lees maar na;
ik heb absoluut niet gezegd dat acupunctuur en homeopathie kwakzalverij is, en dat durf ik ook zeker niet te doen(acupunctuur al helemaal niet); ik heb met name de acupuntuur enigzins verdedigd; ik heb gezegd dat op de faculteit die zogenaamde tovenaar die manen met de post laat opsturen een kwakzalver wordt genoemd (en wormenkuren uitschrijft tegen een bacterie); daar was An_J het toch zeker wel mee eens;

Dus wel goed lezen aub

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 01:04

Ik ben heel blij dat je met Erik wil werken. Hij staat open en wat ik nu van je lees sta je toch wel open. In het begin had ik dat gevoel niet.
Sorry Don we kunnen niet allemaal alles zien en weten.

DGKstudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 01:09

Haha! gelukkig OK dan!
ik wil natuurlijk nooit iemand afkraken, daar zijn cabaretiers voor Knipoog

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 01:16

helemaal mee eens , alleen jammer dat Toon Hermans niet meer in de lichten staat, die kon er wat van

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-04 10:28

maar runningkawa: wat was dat dan voor iemand die wist wat jouw paard in zijn rug had???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 11:30

Hij noemt zichzelf magnetiseur
Maar hij (oe pas op, nu ga ik zweverig doen Tong uitsteken ) voelt en ziet dingen die wij niet waarnemen.
Door even naar Kawa te kijken voelde hij zijn eigen rug op 1 plek zeer doen, ik keek waar dat bij hem was en drukte bij Kawa op gelijke hoogte en bingo, hij zakte zowat op de grond.
Hij zag daarbij ook voor zich hoe het was gebeurd.
Achteraf gezien kon ik die link ook leggen.

Van de zomer is kawa ook vaag kreupel geweest.
Omdat het de vage symptomen van hoefkatrol was, heb ik de DA laten komen. (de magnetiseur van hierboven was een eigenhuis aan het bouwen en heeft een jaar lang nergens naar toe gegegaan)
Er zijn toen ook foto's gemaakt en van daaruit bepaald dat het niet dat zou zijn.
En er zijn ook foto's gemaakt van zijn knie want de DA dacht eigenlijk dat het daar zat, maar die waren ook oK.

Verzoek was om hem stil te zetten en verder ff aan te kijken.
Nou het ging beter, dus weer rustig gaan rijden en ja hoor weer fout.

Net toen ik op het punt stond de Da te bellen voor zo'n onderzoek met verdovigen om vast te stellen waar het zou zitten, kwam er op stal een Homeophaat, accupuncturist en zoiets.
ook deze constateerde in 2 min tijd dat het helemaal niet rechtsvoor zat, maar linksachter.
Maar door het ontlasten van achter uite het zich in RV.
Hij heeft achter behandeld en idd, Kawa was beter.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 14:24

Oei, ik heb een flinke discussie losgemaakt geloof ik. Gelukkig kan ik wel redelijk snel typen

Ik zal proberen op een aantal dingen te reageren.. in een deel hiervan zal ik reageren op jullie commentaar.. alleen die quote functie wordt iets teveel van het goeie dus ik zal duidelijk je naam erbij zetten ok ?

Allereerst DGK student “ Uiteindelijk blijven natuurlijk ALTIJD de meningen verdeeld over de alternatieve geneeswijzen; dat zal altijd zo blijven, tenzij er hard wetenschappelijk bewijs op tafel komt”

Wat alternatieve geneeskunde nu juist scheidt van de wetenschappelijke geneeskunde is de manier van het benaderen van het probleem en vervolgens ook de manier van onderzoeken. Even duidelijker. Een bepaald alternatief middel wordt ingezet bij de individu. Dwz. Als je twee paarden hebt met dezelfde symptomen kan paard 1 middel A krijgen en paard 2 middel 2. Dit afhankelijk van de diverse faktoren. Een hele belangrijke daarin is of het middel wel geschikt is voor het paard. Je kunt nml. Met de lechantenne en de biosensor ook testen wat de invloed van het middel is, zodra het paard het inneemt. Daar veel alternatieve middelen op de fytotherapie (plantengeneeskunde) en de homeopathie zijn gebaseerd, moet je dit testen. Er zijn bijvoorbeeld paarden die toxisch kunnen reageren op knoflook, wat uiteindelijk zijn invloed heeft op de organen.

In de reguliere geneeskunde neemt men 100 paarden met hetzelfde symptoom, geven ze 100 paarden hetzelfde middel waarna 67 paarden geen symptomen meer laten zien en dus ‘genezen’ worden verklaart. Vervolgens is er wetenschappelijk bewijs dat het middel werkt. Simpele voorstelling maar daar komt het op neer. Ikzelf zie het anders… mijn conclusie is dat het middel 67 paarden van de symptomen afhelpt. En ik vraag me twee dingen af. Is het paard over 1 jaar nog genezen ? En is de oorzaak van de symptomen ook behandeld?

"Voor acupunctuur zijn er al hele aannemelijke theorien op de tafel gegooid, die mogelijke verklaringen kunnen vormen voor de werking van acupunctuur; zo zijn er ook wel onderzoeken geweest waarin men de werking van acupunctuur vergeleek met de werking van de praam (best interessante onderzoeken); wetenschappelijk zoekt men ene verklaring in zenuwbanen, en in de endorfines (morfine-achtige lichaamseigenstof) die een paard aanmaakt tijdens het aandraaien van een praam of in reactie op een acupunctuurnaald; "
- De daadwerkelijke verklaring voor de acupunctuur vereist een andere denkwijze en benadering dan de wetenschappelijke theorieën. Dat is waarom het op die wijze niet verklaard kan en zal worden. Daarnaast is het afhankelijk van welk type acupunctuur je gebruikt wat je daadwerkelijk doet en hoe het werkt. Acupunctuur is zo megacomplex dat je er niet op uitgestudeerd raakt. De sederende werking die ze proberen te onderzoeken ontstaat (simpel gesteld) als ik het goed heb door het laten fluctueren van de Qi (= levensenergie) in de meridianen.

Op het gebied van de alternatieve geneeswijzen zoals pendelen, wichelroedes, etc etc; schat ik dat zo een 5% daar serieus van overtuigd is;
- Cijfertjes.. ik kan d’r echt niks mee. Voor mijn kennismaking met de Holistische kliniek was ik een UNBELIEVER in hart en nieren. Als je dan de kans heb gedurende langere periode een aantal patiënten van de desbetreffende kliniek te volgen, ben je uiteindelijk genoodzaakt om je mening bij te stellen. Puur omdat je het bewijs dat het werkt voor je neus staat. Of je wilt of niet. Daarom ben ik zelf de cursussen gaan doen. Om te weten hoe het kan. Inmiddels ben ik misschien 2 stapjes verder maar ik heb dr nog honderden te gaan.

Echter weet ik wel van Laarakkeer dat hij niet erg geliefd is door bepaalde dierenartsen van de faculteit; maar dat is dus ieders mening;
- Dit is bij beide partijen bekend. Oorzaak als je het mij vraagt .. een veelvoud aan dingen. Onbegrip, onmacht en ego’s. Tja, het blijven mensen.

Om eerlijk te zijn behoor ik eigenlijk tot de kritische mensen, maar ik heb nergens een mening over voordat ik het in de werkelijkheid heb gezien en als er echt met harde cijfers kan worden aangetoond dat een dier van een kwaal geneest; dit moet natuurlijk een kwaal zijn die heel duidelijk aan te tonen was (niet iets wat iemand zomaar beweert); snap je??
- Ik snap het, maar die zal je pas zien op het moment dat je langer in dit wereldje zit. Mijn paard is genezen van haar dampigheid. Ik kan het je zo vertellen maar daar heb je niks aan. Ik kan je vertellen hoeveel paarden ik heb zien opknappen na behandeling van de bewuste kliniek. Maar daar heb je niks aan.

Nu weet ik er natuurlijk nog niet zoveel van af als jij (An_J), maar over welke straling praat men dan eigenlijk? op welk natuurkundig verschijnsel berust deze straling? leptonen? quarks?? electromagnetische straling? of nog kleinere subatomaire deeltjes??
- enegetische straling. Neem het boekje Acupressuur voor paarden. Deze behandeld al een aantal TCM begrippen die wij totaal niet kennen. Dit zijn de grondbeginselen en de basis van alles.

Dan Klopping : Uit zichzelf genezen is natuurlijk onzin. Er is behandeling aan voorafgegaan wat de zelfgenezende werking van een individu in werking stelt. Dat je geen Believer hoeft te zijn, om te zorgen dat het middel werkt is wat anders. En helaas werkt homeopathie ook niet altijd. Net als magnetiseren niet altijd werkt en fytotherapie alleen niet altijd werkt. Het zijn altijd onderdelen van het geheel. Stukjes van de puzzel. Mede een reden waarom ze op zichzelf staand niet altijd werken. Vaak wel, maar niet altijd. En dat maakt dat er een bepaalde aversie bestaat. Naast dat er duizenden zogenoemde homeopatische middelen overal verkrijgbaar zijn en niet juist worden ingezet.

dgk student : maar zo ken ik ook genoeg mensen die dit hebben geprobeerd met ataxie, waarbij het dier er alleen maar op achteruit is gegaan (doordat adequate veterinaire behandeling uitbleef); dat was ook oa bij Laarakker;
- Dat is absoluut waar. Een voorbeeld als ataxie is complex. Mede omdat ataxie een symptoom is en geen oorzaak. Er kunnen vele oorzaken aan ten gronde liggen. En heel simpel net als een gewone DA is ook Laarakker geen toverdokter.
Soms moeten we gewoon accepteren dat een paard niet te helpen is. Hard maar simpel. Soms is een paard dood beter af dan levend. Hoe moeilijk ook te accepteren.

Je kunt een dierenarts niet verplichten om samen te werken met een homeopaat en zeker niet met de wat moeilijk begrijpbare geneeswijzen, aangezien je als DA wetenschappelijk word opgeleid; je gaat niet zomaar iets doen waarvan eerlijk gezegd geen harde feiten op tafel liggen;
- Nee je kunt het niet verplichten. Maar als eigenaar zijnde kun je wel op zoek gaan naar een combinatie van een DA die open staat en een Holistisch arts, bijvoorbeeld. Als eigenaar ben je verantwoordelijk voor de gezondheid van je paard. Niemand anders.

: Lees de discussie ovre Tildren maar na; van Tildren zijn harde feiten bekend; ze hebben gewoon 100 paarden onderzocht en behandeld en geconstateerd dat dat in iets van 62% van de gevallen voor spat er een significante vermindering van de kreupelheid optrad;
Dergelijke gegevens ontbreken gewoon domweg voor pendelen e.d.; die zijn totaal niet aangetoond; je kunt een DA dus niet verplichten omeen therapie voor te schrijven (wat het in feite zou zijn) waar van hij niet weet of het wel effectief is; want op grond van "horen zeggen dat het bij die en die heeft geholpen" kun je niks mee;
- Het is niet zozeer dat het bewijs ontbreekt. De bewijsvoering is anders omdat de methode anders is. Wat het niet minder bewijs maakt. Als dat zo was zouden menig mens er niet mee werken. Voorbeeld : Als ik ga oefenen met mijn lecherantenne doe ik dat zelden alleen. Maar ga ik met een medecursist of soms met iemand van de kliniek. Puur omdat ik wel wil weten of ik zuiver meet en dat alleen te ondervinden is door meerdere mensen hetzelfde ding te laten meten. Pas als je weet dat je zuiver meet kun je evt misschien conclusies aan je metingen gaan hangen. Zowel Erik als Steffi passen dit nog steeds soms toe. Als Erik niet weet of zijn meting klopt zal hij zelf weggaan en iemand anders vragen het na te meten. (Stel je vragen vooral ook aan Erik tzt.)

Vergeet daarnaast ook niet dat ook ziektes, een tijdelijke detente kunnen vertonen en na een bepaalde tijd gewoon weer hard terug kunnen komen;
- Kijk dit verschilt in onze denkwijze. Als een ziekte terugkomt is de oorzaak nog niet volledig weggehaald. Bij dingen als ME en Reuma is dit proces stukken moeilijker en vaak onomkeerbaar. Maar niet altijd.

Als jij niet gelovig bent, ben je toch ook niet verplicht om in de kerk te trouwen?
- Nee sterker nog … ik kom nooit in een kerk. Ik geloof wel, alleen niet volgens het boekje. Maar het allerbelangrijkste voor elk levend wezen is dat hij/zij gelooft in zichzelf.

Ik hoop dat mijn reacties e.d. een beetje duidelijk te onderscheiden zijn.

An_J

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 18:50

wat een verhaal An_J
(heb het niet allemaal gelezen hoor Schijnheilig )

maare, ik vind, dat het best kan zijn, dat die man kan zien wat er is met die paarden doormiddel van een plukje manen.

net zoals paardenfluisteraars, sommige vinden het onzin, maar het werkt wel!!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-04 23:53

Nee, het kan niet, althans het kan wel maar niet goed. Het kan nooit een sluitende uitslag geven. Dit is een toevalstreffer. Er zijn bepaalde dingen (zoals verminderde leverenergie) die veel voorkomen, daarmee heeft de man geluk. Maar vandaag of morgen denkt ie de dat het A is en is het B. Met als gevolg dat het paard niet zo goed reageert op de medicijnen. En vervolgens iedereen zegt dat de theorie niet klopt. De theorie klopt wel, maar de praktijk van deze man niet.

En paardenfluisteraars bestaan niet. Slechts mensen die zich in meerdere mate tot zeer grote mate kunnen inleven in het paard en daar gebruik van maken.

An_J

Estragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 02:30

An_J schreef:
Nee, het kan niet, althans het kan wel maar niet goed. Het kan nooit een sluitende uitslag geven. Dit is een toevalstreffer. Er zijn bepaalde dingen (zoals verminderde leverenergie) die veel voorkomen, daarmee heeft de man geluk. Maar vandaag of morgen denkt ie de dat het A is en is het B. Met als gevolg dat het paard niet zo goed reageert op de medicijnen. En vervolgens iedereen zegt dat de theorie niet klopt. De theorie klopt wel, maar de praktijk van deze man niet.An_J

Kijk dat is dus al gebeurd... Het paard werd zelfs slechter van de medicijnen. Dat zei ik op pagina 1 al..
Het is niet zo baat het niet dan schaadt het niet, dat zie je dus aan dit geval.
Ik geloof echt in alternatieve geneeswijzen maar je moet heel goed opletten met wie je in zee gaat.. Dit is zeker geen 'toverman'....

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 14:18

Bij de alternatieve geneeswijzen, wordt er naar de constitutie gekeken. Dat bepaald de middelen die inzetbaar zijn. Dan is de kleur van het dier nog een factor en het karakter. Dat alles is bepalend welk middel inzetbaar is. Een "aarde " paard zal wat anders moeten hebben dan een "vuur"paard. Een vos heeft een ander nodig dan een zwarte. en zo kunnen we nog even doorgaan. Niet ieder middel is zomaar inzetbaar, het moet passen. Met manen of een foto kan nodig zijn. Als het paard in Australië staat dan ('t zou wel lekker zijn)moet je wel met andere dingen werken, maar het is er niet gemakkelijker op. Als we werken met homeopathie moeten we er bij vertellen "het kan eerst verslechteren" , maar dat betekent niet , dat het er doodziek van moet worden. Iets verslechteren is normaal maar er moet wel snel verbetering zijn. Anders opnieuw meten en pendelen. Er zijn nog andere factoren die een meting in de war kunnen sturen. Straling onder de grond of GSM, of Radar enz.enz.. Het is heus geen natte vinger werken, vraag maar aan Erik Laarakkers.Er komt heus meer bij kijken.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 19:10

Runningkawa, heb je voor mij een naam en telefoonnummer van deze magnetiseur? Ik zit al een tijd te twijfelen om een "alternatief geneeswijzer" naar mijn paardje te laten kijken en wat jij zo noemt klinkt mij als muziek in de oren OK dan!

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 09:51

ja, maar voor deze magnetiseur betaal je minimaal 100 euro

Klopping

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 09:59

Straling kan heel veel invloed hebben. Als een medicatie niet werkt of niet goed werkt , kijk dan eens waar het bewaard wordt. Als het middel op een straling staat verliest het de werking en kan zelfs negatieve invloed krijgen , dus opletten is de boodschap. Het hoeft niet altijd te zijn dat de toverman niet deugt. De arme man doet zo z'n best en het middel staat op de verkeerde plaats en hij krijgt de blaam. Zo zie je het is echt niet zo gemakkelijk. OK dan! Het vervelende is dat je de straling niet ziet en af moet gaan op de antenne of pendel of wat je aan aanwijzingen kunt vinden. Bepaalde plantjes die daar wel groeien, of slechte groei, of waar de stalkat graag gaat liggen. Dat zijn maar een paar voorbeelden er zijn er nog meer. Een hogere plaats in een hele oude wei, daar zit water. Waar de koeien gaan liggen slapen of herkauwen, daar is het goed, enz.enz.

xcynthiax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-04 10:06

wat jullie nu allemaal zeggen snap ik niet helemaal Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 12:01

xcynthiax schreef:
ja, maar voor deze magnetiseur betaal je minimaal 100 euro

Meissie je moet mijn pb's wel goed lezen ipv dingen rondstrooien die niet waar zijn.

De magnetiseur kost 15 euro, maar ik woon 10 km van hem vandaan, geloof niet dat hij helemaal naar jou toe komt voor dat geld.
Dat is wat ik gezegt heb.

De 2e man die bij Kawa is geweest koste incl. zijn behandeling 95 euro, maar mijn paard was wel beter. (bij Da was ik al meer kwijt zonder succes)
Deze man komt wel door heel Nederland, dus zitten daar ook een stuk reiskosten vergoeding bij.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 13:00

Maar Runningkawa, hiermee is mijn vraag niet beantwoord Tong uitsteken
Begrijp ik het goed dat je 2 verschillende magnetiseurs naar Kawa hebt laten kijken?
Zo ja, waarom ben je overgestapt naar de tweede?
Kan je mij de naam en tel. van de magnetiseur(s) geven of PB'en?

Thanx