Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nicky_rilana schreef:Ailill schreef:Bij ons in Spanje gingen ze het hele jaar door de molen in, hengsten achter elkaar. . . af en toe wat ruzie, maar het gaat goed. Toen ik net in Spanje was dacht ik echt damn, ze gaan hier anders met paarden om.
Niet echt slechter ofzo, een stukje harder. Vandaar mijn vraag, in NL krijgen de hengsten dus de ruimte
van wie die hengsten zijn zou gek worden als er iets mee gebeurt. zo ie zo gaan ze in het buitenland anders om met hengsten, die hengsten zijn veel minder hengst. maar dekken die hengsten ook? wat die bij mij op stal wel daaar worden ze vaak mee hengst van. ik heb ook wel eeens prongelijn een ruin voor een hengt gezet maar die dekte niet en dat ging ook goed
riagr schreef:Echter: even omgekeerd redenerend: de stapmolen wordt in heel veel onderzoeken gebruikt. Zo'n beetje elk onderzoek waarbij gekeken wordt naar het effect van X op het bewegende paard, of de meest effectieve manier van conditietraining ed, maakt gebruik van een stapmolen. Je zou dus kunnen redeneren dat áls stapmolens onbedoeld ernstige bijwerkingen hebben, dat dit mogelijk al wel opgevallen was??
(of is dat te optimistisch geredeneerd??)
). Dan zou een stapmolen een mooie uitkomst voor zo'n paard zijn. Liever een uurtje extra in de stap molen dan de rest van de dag op stal lijkt mij....