_Luziream schreef:Hoi Allemaal even een update van mijn ouwe gabber Lumorko. Het gaat goed, nergens meer last van. Lekker slobber gegeven en gereden door veeeeel water en wind........
Wat een heerlijk nieuws!
Nou ik had vandaag echt een schrik. Toen ik kwam was whizz aan het eten maar zijn linkerachterbeen was bij zijn kogel erg dik en hij trok hem raar op als je er aan komt. Aan dit been zat nog een korst en er heeft een gat in gezeten door het rollen eerder op 11 december. Het deed hem zeer en hij is gevoelig voor dikke benen door hele kleine aanleidingen dus ik ben hem gaan afspuiten en zijn benen meerdere keren gaan wassen met betadine scrub. Aangezien hij elke keer het been zo hoog optilde als ik er aan kwam dacht ik hem wat te helpen met metacam. Been nagespoten en terug op stal bij zijn kuil. En daar begon het: raar eten, hoofd schudden, schrapen, etc etc. Waarschijnlijk door de metacam want hij reageert nog wel eens raar op dingen die je hem via zijn mond geeft. Jemig ik heb het benauwd gehad, gebeld naar Bodegraven. Op hun advies temperatuur opgenomen 37,7 net als gisteravond. Maar aankijken en als het niet goed was dan graag eigen DA bellen. Hij bleef hoofd schudden, graven, rond draaien, gapen, BAH BAH BAH. DA gebeld en uitgelegd en hij kwam. Ondertussen wilde Whizz steeds liggen en dacht als hij stond duidelijk over rollen, maar dat mag hij deze 3 maanden NIET. Nog eens getemperatuurd 37,8 dus niet veel anders. Beide kanten duidelijke darmgeluiden, weer schrapen, liggen, wel rustig liggen, weer opstaan, weer liggen. Pffffff af en toe hapje eten maar dan weer terug naar het andere gedrag. Jemig wat een ellende. Hij had zijn bodypack nog om, dat snel onder deken vandaan gehaald en toen hij even bloot stond leek hij daar wel van op te knappen.
DA kwam, geluisterd, geluiden niet heel raar, opgevoeld, wel behoorlijk wat gas en mestballen wel wat harder. En terwijl we bezig waren ging meneer heel voorzichtig weer aan zijn kuil beginnen dat nog over was, beetje luchtzuigen, beetje kuil. Ogen kwamen weer wat normaler te staan. Wat een ellende en wat een stress maar ook relatief rustig want temperatuur goed, buikgeluiden goed, rustig liggen ipv rollen (thankgod want dat mag hij niet zoals gezegd). Wel een prikje voor darmverslapper gegeven om te helpen met gas, rondje gelopen. Nu aankijken.
Toen ik wegging was ie bezig met zijn slobber die ik eerder vanmorgen erin had gegooid. Ben alsweer sinds 11 uur op mijn werk. Tussen de middag alleen kuil en vanavond toch maar slobber ipv bix om nog wat extra vocht te geven ook. Been in de gaten houden en koelen en nog beetje lopen en anders daar medicijnen voor. DA dacht ook aan evt hulp tegen maagzuur (kreeg hij ook in bodegraven) want dat beeld vond hij wel een beetje. Dus dat nog even in de gaten houden. Man wat een stress. En wat fijn dat je op een gegeven moment wel dingen voor je zelf kunt afkruisen om rustig(er) te worden
.