en toen was mijn kanjer ziek !!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: en toen was mijn kanjer ziek !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:20

Ik ken een soortgelijk geval en daar was de dierenarts heel duidelijk. Het moet binnen een paar dagen weer terug en zijn en anders een operatie (paard heeft het helaas niet gehaald ondanks dat het in de kliniek stond) Amputatie wens ik je zeker niet toe, dan heb je levenslange zorg omdat de infectiekans erg groot blijft. Sterkte met het verzorgen van je zieke beestje en hoop dat het mee valt.

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:30

Ik ga heel hard voor jullie duimen!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:43

Paard ziet er slecht uit denk niet dat dit alleen door zijn penis komt maar dat er meer aan de hand is zou hem zeker goed ontwormen en bijvoeren.
Helaas zie je dit vaker bij opfok adressen, hopelijk komt het weer goed met hem zou er zeker elke dag even langs gaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:44

Heb je trouwens de stalhouder gevraagd of hij misschien een sedatiemiddel gehad heeft, dat kan een oorzaak zijn en dan moet hij bij voorkeur een antagonist ingespoten krijgen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 01:16

jeetje heftig, hopelijk word hij snel weer beter.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:00

Oei dat ziet er naar uit, hoop dat het snel beter gaat met je paard, sterkte.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:06

Sterkte met je paardje, heb hier geen eravaring mee sorry.
Hoop dat alles goed komt met hem!

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:09

pff wat een gezeur om die benen.. het gaat om zijn penis.. Wat maken die benen nog uit als zijn 5e been er zo uit ziet.. sorry hoor die benen zouden bij mij dan ook op de 2e plaats komen,

TS echt verschrikkelijk ik zou me kapot schrikken als mijn pony dit had. Hopelijk komt het snel goed. ik heb er geen ervaring mee. Veel sterkte hopelijk komt het snel goed

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:12

Judith_VB schreef:
Ik zou ala minuut mijn paard daar weghalen.
Een paard wordt niet in een paar dagen zo mager, hij zit slecht in het haar en het is er vies, gewoon smerig.
De kans dat je paard in zo'n omgeving beter wordt betwijfel ik.

Mag hij van zijn stalgenoten wel eten?
Misschien heeft hij bij een gevecht om voedsel wel een trap tegen zijn penis gehad.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het er erbarmelijk uitzien je doet je paard te kort als je hem daar laat staan.

Ik ga helemaal met je mee!!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:14

Relien schreef:
pff wat een gezeur om die benen.. het gaat om zijn penis.. Wat maken die benen nog uit als zijn 5e been er zo uit ziet.. sorry hoor die benen zouden bij mij dan ook op de 2e plaats komen,

TS echt verschrikkelijk ik zou me kapot schrikken als mijn pony dit had. Hopelijk komt het snel goed. ik heb er geen ervaring mee. Veel sterkte hopelijk komt het snel goed

Wat maken die benen uit? Penis is geinfecteerd en door die vieze benen wordt het niet beter! Maar goed, daar mochten we het niet over hebben :x

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:17

O getver meid. Wat een akelig gezicht. Zoiets (heb er nog een foto van) heb ik in het buitenland ook gezien.
Schrok me dood. Dat paard werdt alleen niet behandeld en stond eenzaam midden in de bergen...
Hopelijk is het snel over!

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:21

Annemiek89 schreef:
Judith_VB schreef:
Ik zou ala minuut mijn paard daar weghalen.
Een paard wordt niet in een paar dagen zo mager, hij zit slecht in het haar en het is er vies, gewoon smerig.
De kans dat je paard in zo'n omgeving beter wordt betwijfel ik.

Mag hij van zijn stalgenoten wel eten?
Misschien heeft hij bij een gevecht om voedsel wel een trap tegen zijn penis gehad.

Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het er erbarmelijk uitzien je doet je paard te kort als je hem daar laat staan.

Ik ga helemaal met je mee!!

Nou inderdaad.. Gelijk weg halen en naar kliniek brengen en daar laten behandelen.

Wat ziet dat er erg uit zeg! En wat lijk mij dat pijnlijk voor je paard.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:21

Triest, hopelijk kan hij snel geholpen worden..... er is wel wat zorg voor nodig lijkt me.

Bovendien lijkt die viezigheid diarree te zijn, in combinatie met dat magere denk ik onmiddellijk aan bloedworm.
Daar moet je heel snel iets aan doen, voordat er schade ontstaat waar ze hun leven lang last van kunnen hebben.

Hij is wel erg mager.... dit kan niet binnen 2 dagen gebeurt zijn. Beter, veel beter in de gaten houden dus!!!
Voor nu ook mestonderzoek en bloed laten afnemen en zoeken naar bloedworminfectie (eiwitspectrum) en eventuele tekorten.

Dit dier heeft even flink wat zorg nodig. De winter moet nog beginnen, dus om hem in deze staat straks weer buiten te hebben is een slecht idee. Eerst weer even een stuk fitter worden.

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:23

Hoop dat het gauw beter gaat met je vriendje! Succes.

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 10:23

heb de groene zeep al hier staan en de termoskan ook ga er straks heen om te kijken hoe het met hem gaat en zijn stal en benen te doen dus hou er nu over op ik vroeg om hulp over zijn geslachsdeel
en niet om wat ik zelf ook al weet en op schreef dat ik er wat aan ging doen ik kan niet zelf namelijk zonder iemand naar mijn haflinger door een ongeluk dat ik heb gehad dus hopelijk begrijpen jullie nu dat ik alles doe wat in mijn macht licht om er voor hem te zijn nu !!!!!!!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:26

Nagano schreef:
heb de groene zeep al hier staan en de termoskan ook ga er straks heen om te kijken hoe het met hem gaat en zijn stal en benen te doen dus hou er nu over op ik vroeg om hulp over zijn geslachsdeel
en niet om wat ik zelf ook al weet en op schreef dat ik er wat aan ging doen ik kan niet zelf namelijk zonder iemand naar mijn haflinger door een ongeluk dat ik heb gehad dus hopelijk begrijpen jullie nu dat ik alles doe wat in mijn macht licht om er voor hem te zijn nu !!!!!!!

Vieze jonge paarden is niet zo bijzonder hoor, ze zitten wel vaker heerlijk onder de modder en strontplakken! En zo hoort het, lekker vies :-) Ik heb geen seconde het idee dat ze dat erg vinden! In tegendeel, haha!

In dit geval lijkt het echter meer op diarree, en in combinatie met dat magere lijkt het op bloedworm.
Heeft je DA gezocht op bloedworm?

Ik probeer alleen mee te denken, maak je geen zorgen... ik bedoel het zeker niet vervelend.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:28

Nagano schreef:

Goed zo ;) succes straks en maak je ook weer nieuwe foto's van hoe het er nu uitziet ?

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:29

Oh en TS neem een paard handdoeken mee. Dan krijg je zijn benen sneller droog na het wassen. Doe ik met mijn paard ook altijd. Ik heb ook geen beschikking over warm water. Is geen enkel probleem, echt niet. Zorg er alleen voor dat als zijn benen nog een beetje nat zijn hij niet op de tocht staat.
En qua eten slobber inderdaad. Voor zijn weerstand is het belangrijk dat hij goed eet en drinkt.
En inderdaad een lekker strobed dan kan hij wat comfortabeler rusten.
Zou je izijn penis niet ook voorzichtig kunnen koelen, juist met koud water, met een zachte straal? Daarna wel goed de huid vet houden met een creme anders droogt het weer teveel uit.
Veel succes en houd je ons op de hoogte?

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-11 10:31

handdoeken liggen daar en ik hou jullie op de hoogten probeer weer foto,s te maken

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:32

Succes TS. Ben heel benieuwd. Hoop echt dat er snel verbetering in komt.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:35

Neem ook direct zijn temperatuur op. Dat is een belangrijke indicatie hoe het nu met de ontsteking gaat. Heel veel beterschap.

james_bont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:38

Nagano schreef:

Meissie,dat soort reacties krijg je als je zoiest post op Bokt!
Zoveel weten het beter en roepen gelijk haal hem naar huis terwijl dat voor de meesten mensen geen optie is!
Iets zien en daarop reageren is altijd nog gemakkerlijker geweest dan zelf iets ondernemen.

Ik hoop dat de zwelling gauw minder wordt en dan komt de rest ook wel!
Sterkte en succes.

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:39

Veel sterkte voor jou en Nagano ( ook namens zijn halfzus....... ;) ), ik hoop dat het snel weer beter mag gaan met hem.

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:41

Wij hebben ooit een penisamputatie uit laten voeren bij een minishetlander. Beestje was 27 ten tijde van de operatie en is nog vrolijk 37 geworden.
Uiteraard zou het jammer zijn als het nodig is maar het is niet het einde van je pony.
Mocht je meer willen weten, PB dan maar even.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 10:42

Laat je wel checken op bloedwormen? Doen hoor! Die jonkies lopen snel wat op, en schade kan onherstelbaar zijn...