Vocht afdrijvers zorgen er indd voor dat de nieren gestimuleerd worden om het vocht af te drijven. Maaaaar zoals wij paardenmensen wel weten is dat de doorbloeding in de benen van elke paard veel minder is dan in de rest van het lichaam. Hierdoor duurt het dus langer voordat het vocht uit de benen via de nieren word af gedreven. Gevolg, het vocht zakt nog meer naar beneden en gaat drukken op het hoefbeentje. Is er ergens anders in het lichaam van het paard een probleem dan kunnen vocht afdrijvers heel goed helpen maar niet als er al vocht in de benen zit!! Het is ook een beetje achterhaald hoor want tegenwoordig doen da dit ook niet meer voor schrijven als het om dikke benen gaat. Er zijn dus teveel gevallen geweest waardoor ze dit dus bijna nergens meer voorschrijven. Maar goed in jouw geval dus wel. Nogmaals ik wil je alleen even meegeven wat ik ervan weet en geloof me, wat dikke benen en vocht afdrijvers betreft heb ik alles des tijds uit gezocht en bestudeerd. Je moet ook doen wat je zelf denkt dat goed is.
Maar als je da zegt dat het een virus is, dan horen de dikke benen binnen een paar dagen vanzelf weg te gaan. Het lichaam van je paard regelt dit allemaal zelf. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik heel erg twijfel aan de diagnose van je da. En denk ik ook niet dat het een virus zal zijn want dan zouden de benen bij beweging juist minder dik moeten worden en komt er ook vaak koorts bij.
Ik hoop echt dat je paardje snel op knapt hoor en dat het wel een onschuldig virus is. Zou het alleen verschrikkelijk vinden als je straks een topic opent met...paard zwaar hoefbevangen...terwijl ik weet waardoor dat zou komen en ik je niet hiervan op de hoogte heb gesteld. Snap je me?
Mijn paard heeft ook dikke benen gehad, wrs door een virus, echter verdween dit juist na stappen. Vind het andersom ook heel vreemd! Ben benieuwd hoe het nu is.
Nog steeds hetzelfde. Hij had achter op zijn pijpbeen en kogel ook mok, dat is nu bijna helemaal weg. Maar vocht zit er nog steeds. Belarus is wel vrolijker en heeft onder het zadel weer zijn looplust terug. Dinsdag komt er een therapeut bij hem kijken.
Mocht je overwegen nog eens naar een kliniek te gaan, kan ik je Wolvega echt aanraden! Ik ben daar ook een aantal keren geweest met mijn paard en ik ben er zeer over te spreken.
Dat is zo moeilijk om te kiezen! Want aan de ene kant hoorde ik ook heel veel positieve dingen over de kliniek waar ik was, maar dat viel tegen. Ook hoor ik negatieve dingen over Wolvega, en weer positieve dingen over Emmeloord.. Maar zo zal dat met alles wel zijn.
Je hebt met elke kliniek goede, en slechte ervaringen. Succes met je keuze, maar het allerbelangrijkste is dat je je gevoel volgt!
supertinkie
Geplaatst: 22-12-11 18:41
Ach ja, overal zal wel eens wat mis gaan, dat voorkom je niet. Ik kan alleen maar zeggen dat ik tevreden ben over Wolvega, ik wordt er iedere keer op vriendelijke, professionele wijze geholpen en ondanks dat het er best druk kan zijn (vind ik een goed teken), nemen ze de tijd voor je.
Weer even een update. Ik heb er niet voor gekozen om vochtafdrijvers te gebruiken. Ook heb ik er niet voor gekozen om naar een andere kliniek te gaan voor een second opinion.
Er is vandaag een anders soort therapeut geweest bij Belarus. Een therapeut voor mens en paard. Ik ben er nog steeds van onder de indruk. Maar wow wat heeft die los gemaakt! Ik kan niet allemaal beschrijven wat hij heeft gedaan. Maar Belarus oogde na de tijd ineens erg opgelucht en veel meer ontspannen.
De achterbenen is het al helemaal weg. Nog een beetje een stugge huid door de mok, maar vocht is weg. Voor de achterbenen heb ik een soort massagespul gekregen waar kruiden inzitten. Dat moet ik elke dag inmasseren zodat de bloedomloop beter word en de stugge huid verdwijnt. Voor word het met beweging elke keer een beetje minder dik en zakt het steeds sneller af, dus erg positief!
Het vocht lijkt nu volledig weg te zijn en niet terug te komen! Ook de achterbenen zijn bijna helemaal weer goed, ook na de mok!
Goed zeg!
letziforevr
Geplaatst: 29-12-11 23:22
Zie dat je hem nu te koop hebt, maar geen melding maakt van het probleem? Hummm, lijkt me lastig verkopen na deze topics.... Alsnog succes ermee....het is aan de buitenkant in ieder geval een plaatje
Zo zie ook maar weer dat je eigenlijk heel voorzichtig moet zijn met dingen op internet zetten, dit kan altijd tegen je gebruikt worden. Dit zal de verkoop niet bevorderen in deze al zo lastige tijd. Calimero, je hebt echt een prachtig aansprekend paardje! Aan welke prijsklasse moet ik ongeveer denken?
Aan de andere kant kunnen mensen nu ook denken dat ik wel eerlijk ben. Mensen die niks erop zetten zouden misschien dingen achterhouden, dat doe ik niet.
In_Black
Geplaatst: 03-01-12 03:59
Schaf die kerel gelijk maar af, ongelovelijk dat je zo'n man op je paard loslaat. En ook nog gelooft in zijn verhalen. Natuurlijk doe je dit voor je paards bestwil maar deze goser heeft nog nooit een paard daadwerkelijk geholpen. Hij is er niet voor opgeleid en ook niet capabel voor. Hij mag niet eens paarden behandelen. Je hebt het vast met goede bedoelingen gedaan maar laat je niet weer in met deze kwakzalver. Hij heeft er een handje van om Pyrogenium voor te schrijven, dit zou een vervanger zijn van antibiotica. Met dit goedje wordt ook nogal gelobbied in de melkveehouderij om het celgetal laag te houden. De meneer die zich ook als paardentherapeut uitegeeft schrijft dit ook voor aan paarden. Natuurlijk wordt er eerst niet gekeken of het paard daadwerkelijk iets van een ontstekingsremmer nodig heeft. Nee, hij is er immers distributeur van dus kassa. Verder schrijft hij graag ProMotion voor. Hij is er vast niet van op de hoogte dat dit produkt minstens drie etmalen lang positief test op doping? Echt.........ik vind het werkelijk ongelovelijk hoe zulke mensen boven op paardeneigenaren met problemen weten te duiken en ze weten te bepraten.
Vocht in de benen krijg je er zelf ook wel uit, met dagelijks een beetje appelazijn en een beetje lijnzaadolie over het voer. Dit zijn doodnormale oergezonde huis tuin en keukenmiddelen. Kost weinig en vrij verkrijgbaar en wat nog het beste is, het levert nooit positieve tests op.
Nog een leuk detail op de valreep: de Pyrogenium en de ProMotion komen van dezelfde fabrikant. Dat moet vast wel een belletje doen rinkelen toch? In plaats van wat meneer vaak voorschrijft, de proMotion, zou je gewoon een arnica-olie kunnen nemen, bijna overal vrij verkrijgbaar....................
Ten eerste, Belarus gaat niet weg als hij niet 100% goed is. Hij is wel door de keuring gekomen met zijn benen, zijn bewijzen van.
En nee, ik laat me niet door iemand vertellen dat het zo is. Belarus is de laatste tijd erg achteruit gegaan. En de kliniek kon er niet achter komen wat het is. Toen hebben wij inderdaad de hulp van deze man ingeschakeld. Hij kon mij veel dingen vertellen waar ik erg van onder de indruk was aangezien hij ze niet kon weten. Ook Belarus oogde na de sessie een stuk ontspannener. Hij heeft gezegd dat doordat ik niet gelukkig ben ik het overbreng op Belarus. Een aangezien het wel klopt dat ik niet gelukkig ben en de kliniek niks kon vinden én arabieren erg gevoelig zijn heb ik dat inderdaad geloofd. Ik kan het niet aanzien dat Belarus er zo onderdoor gaat door mij. Het was een geweldig mooi, levendig, glimmend en vrolijk dier. Helaas glimt zijn vacht niet meer, is hij mager en niet vrolijk. Zie je paard zo maar staan en bedenk er maar bij dat het door jou komt! Helaas kan ik de omstandigheden waardoor ik ongelukkig ben zelf niet veranderen. Ik ben druk bezig met therapeuten en bla bla. Maar er zijn dingen die ik niet kan veranderen.
Helaas is Belarus nu weer niet goed. Na de behandeling liep hij achter al erg vreemd. Heel wijd achter. Even aangezien want ja, hij is wel behandelt. Gister was het nog steeds zo. Daarbij kreeg hij een heeele dikke vochtbult op zijn sprong en zijn gehele achterbeen is zo gevoelig dat hij schopt als ik hem aanraak. Ik begin nu inderdaad te twijfelen aan de therapeut. Ik ga straks bij hem kijken en als het nog zo is gaan we naar een andere kliniek.
Grego is weg gegaan omdat hij niet bij mij paste, het was een super ervaring om mijn eerste paard te beleren. En hij heeft nu het beste plekje wat hij zou kunnen krijgen!
Ik ben zeker niet iemand die hierbij aan mezelf denkt! Echt niet! Maar helaas willen jullie dat niet inzien. Natuurlijk word Belarus nu zeker eerst niet verkocht, en als het iets anders is en het ligt niet aan mij dan word hij ook echt niet verkocht!
Ik heb nu geprobeerd om zo eerlijk mogelijk alles uit te leggen en hoop dat het nu duidelijker is.