Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjoleinft

Re: Help mijn pony heeft zo veel jeuk. de Hele dag door

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:40

die van mij stond zelfs met zijn hoofd onder het schrikdraad te schuren.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 23:42

marjoleinft schreef:
die van mij stond zelfs met zijn hoofd onder het schrikdraad te schuren.

Hier tikt het stroom er over op de draden. dus ik denk niet dat hij gaat staan schuren onder de draden door.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 23:59

Geloof mij, als de jeuk maar erg genoeg is zal hij ook daar aan gaan schuren..

Pijn is een stuk minder erg als jeuk!
Ik heb zelf een erg gevoelige huid en moet soms als het jeukt letterlijk op m'n handen gaan zitten of iemand vragen of ze m'n handen vasthouden omdat ik me anders niet in kan houden om niet te krabben en als ik dan wel kan krabben zal het zeker niet de eerste keer zijn dat ik mezelf kapot krab van de jeuk!

Ik drink nu elke dag een kopje brandnetelthee en dat werkt erg goed (werkt zuiverend)
Waar ik normaal pilletjes moet slikken om de jeuk te onderdrukken en hormoonzalf om de eczeem te onderdrukken is 1a2 kopjes brandnetelthee genoeg om de jeuk en het eczeem weg te houden.

Misschien dat er ook voor paarden een brandnetelsupplement is, anders even overleggen met DA of je gewoon gedroogde brandnetel kan voeren (daar zet ik ook m'n thee van)
Let wel op, de eerste week dat je het gebruikt komt de eczeem er extra hevig/ in een keer uit, geef dan niet op en ga nog even door want daarna heb je dan nergens meer last van. Ook moet je het echt elke dag geven, bij 1 dag overslaan merk ik direct dat het eczeem weer op komt zetten.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 00:02

Heb je wel eens knoflookpoeder geprobeerd??
Met name als de jeuk door muggen en dazen enzo veroorzaakt word kan dat nog wel eens helpen, heb ik mij laten vertellen...
Je paard of pony krijgt dan een geeft dan een geur af die ze niet lekker vinden en dan dus uit de buurt blijven.
Gewoon wat poeder over de brok heen strooien half winterpeentje in stukjes erdoorheen...

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:28

In winterpenen zit verschrikkelijk veel suiker, niet doen dus!
Knoflook werkt wel, maar niet teveel ivm bloedarmoede.

Ik wil je echt aanraden om een reinigingskuur te geven, zoals brandnetel, aloë vera of drainage compositum... verder wassen met betadine of aloë vera shampoo. Dat verlicht de jeuk en reinigt wondjes...

Waar woon je?

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:36

Pavo staat bekend om veel suikers in diverse vormen in het voer en het duurt een hele tijd voordat al die suikers uit spieren, bloed en cellen zijn.
Haal je pony er alsjeblieft van af en geef hem voorlopig alleen sober hooi en wat stro.

Om hem goed schoon te krijgen van binnen kun je hem een kuur geven van groene leem en zijn vacht inspayen met EM
(effectieve micro organisme)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:47

Er is een centraal topic over zomereczeem waar je met heel veel vragen terecht kan.
Ik heb hier een Haflinger staan die er ook verschrikkelijk veel last van had en ze op het punt stonden hem in te laten slapen.
Na een noodoproep op bokt is hij naar hier verhuist en vanaf dag 1 heeft hij geen jeuk meer!
Stef ( de Haflinger) kwam uit Limburg, mijn stal staat in Aerdenhout dicht bij de kust.
Ik kon niet vinden waar jij woont, maar als je echt geen oplossing kan vinden zou ik hem eens verplaatsen voor een maand of zo en kijken of dat helpt.
Hier is het in elk geval een groot succes geworden.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 08:52

meid, ik zou snel derfen gaan halen. mijn paard heeft ook exceem en het heeft mij echt geholpen.
ook de deken oplaten.
en over gaan op andere brokken.
en over de da, ts geeft aan dat hij al meerdere keren is geweets,
en vaak kun je beter naar mensen op bokt met ervaring luisteren dan naar een da.
teminste dat is mijn ervaring want via mijn da ben ik niet veel verder gekomen.
ik snap ook niet dat mensen keer op keer gaan zeuren tegen de ts,
het is haar paard haar verantwoordelijkheid.
er staan hier genoeg tips doet ze daar niks mee dan houdt het op.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:53

jazzgps schreef:
Evelli schreef:
Lekker dan....... Pony moet er maar onder lijden.... Arm ding......

Hij krijgt de beste verzorging , om van de jeuk af te komen.
En hier in het topic staat ook dat dierenarts er niks tegen kan doen, dan een schimmel prik te gaan geven tegen de jeuk.
Maar dan blijft hij nog door staan schuren . zijn staart schuurt hij al minder omdat hij in een andere stal nu staat.

hij krijgt niet de beste zorg ts,je kan veel meer doen!

uitgaande dat het GEEN luis,schimmel of schurft is(wat een dierenarts kan uitsluiten) en wel ZOMEREXCEEM(ZE):

*pavokoeken zijn suiker,suiker= slecht en geeft meer jeuk bij ZE(dus waarom nog geven??).

*vitamientjes zijn goed ;) ,denkt eens aan pavokorreltjes of een vitaminesuplement en knoflook door het voer.

het is moelijk en kost veel tijd en zorg om de jeukCIRKEL die hij nu heeft te onderbreken.de winter komt eraan dus het is wel de ideale tijd om hem nu te helpen en de pony in maart al weer stukken beter in vel te hebben.

*eerst D-TOX geven(van binnenuit reinigen).

*eerst goed wassen met jeukstillendmiddel,daarna verzachtende creme op de wonden/korsten,boettdeken van voor naar achter.
denk aan vliegengel/spray dagelijks!.
het wassen even 2 x in de week! het smeren dagelijks!

je moet met 2 weken verschil in jeuken zien!

heel belangrijk is vanaf februarie in ieder geval knoflook geven en vanaf maart al onder de boettdeken zetten.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 10:58

Ach jongens.
Ze doet toch niets met onze tips...

Láát maar.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 11:12

Mijn paard heeft ook zomereczeem. Ik geef haar een olie op natuurlijke basis en dit werkt super.
http://www.pcs-horsecareproducts.nl/pag ... czeem.html
Dit geef ik elke zomer en begin er in februari/maart al mee. Tot oktober ongeveer. Het kost je wel iets. Maar het werkt super. 2 maals daags door het voer. Bij die knol van mij werkt het en na een week zie je echt al heel veel verschil.
De eigenaar van dit bedrijf gaat ook bij bekende stallen langs waar ze dit spul heel veel kopen.

Over de rest van je vragen ga ik geen antwoorden meer geven. Want je luistert toch niet.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 13:28

Hij krijgt nu omega 6 olie
En ik ga straks de klitwortel voor hem kopen tegen de jeuk.
Hij heeft ook een andere deken op ,die hij niet stuk kan gaan schuren. *D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:34

kynshiri schreef:
. Dan wordt ie op de weide gegooid zodat hij niet kan krabben, terwijl dat eigenlijk gewoon nog meer eiwitten betekent... hoe doordacht

Sorry maar dat doe ik ook.
Als ik hem op stal hou schuurt hij zich helemaal kapot, de genezende wonden gaan weer jeuken en dan gaat hij nog meer schuren.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 13:36

In de wei kunnen ze nog steeds rollen en krabben tegen de jeuk. dus er is niks zieligs aan. paarden die de hele dag op stal staan dat is pas zielig
Hij krijgt stro en wat hooi ,dus veel eiwitten krijgt hij niet binnen. hij krijgt ook geen basisbrok meer alleen een pavokoek.
IK heb op de site gekeken van voer vergelijken en in de koeken van hippostar zit net zo veel in, als die van pavokoeken.
Laatst bijgewerkt door jazzgps op 10-11-11 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:38

Weet je wát zielig is?
Een baasje die klaagt de hele nacht wakker te liggen van het getrap en gestamp van haar pony die blijkbaar zoveel jeuk heeft dat het arme beest van de gekkigheid niet meer weet waar hij het moet zoeken.
Vrouwtje die persé de koeken blijft opvoeren omdat het 'beleefd' is en verdere geweldige adviezen in de wind slaat en geen dierenarts laat komen.

Dit komt van twee kanten: inwendig (reinigen!!!!!) , uitwendig (smeren met een goede crème) en juiste zorg.

Heb je je hooi al laten testen op suikers? Is het eerste of tweede snede?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 13:43

Het hooi is niet getest. het hooi komt van uit het hele land.
Dus dat heeft geen zin omdat te gaan testen maar bedankt voor het mee denken.
Gisteren was hij heel erg bezig met al zijn herrie in de stal. ik heb gewoon kussen over mijn hoofd heen gedaan en toen kon ik gelukkig weer slapen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:43

Was benieuwd naar dit topic, maar gadverdarrie moet mezelf beheersen om hier niet vanalles neer te zetten.
TS vraag je eens af waar je in godsnaam mee bezig bent als jij je drukker maakt om het feit dat je niet fijn kan slapen omdat jou pony zo vreselijk aan het jeuken is! |o 8)7

En stug Pavo-troep blijven voeren, 'omdat je het gekregen hebt en het anders onbeschoft vind'. _-:( _-:( Marstall, Doddson and Horrell etc. etc. is gewoon via internet verkrijgbaar, moet je alleen wat meer werk voor doen, maar dat is jou natuurlijk teveel werk voor je paardje.

Verkoop 't beest naar iemand die er wél wat aan doet of breng hem naar de slacht (hoezo doet dat pijn om te horen, doet het jou dan niet méer pijn om te zien hoe jou beestje lijdt onder al die jeuk?!?!)
want op deze manier is dit paard zeker niet beter af!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:45

jazzgps schreef:
Gisteren was hij heel erg bezig met al zijn herrie in de stal. ik heb gewoon kussen over mijn hoofd heen gedaan en toen kon ik gelukkig weer slapen.

En jou pony maar jeuk hebben.
Gádverdamme ik roep niet snel dat iets zielig is maar dit slaat wel alles.

Hoe groot is die plank voor je kop wel niet?!?!?!

Walgelijk zulk soort mensen, echt waar!
:r :r :r :r :r :r

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:46

jazzgps schreef:

Jammer genoeg kon je paardjes blijkbaar niet slapen :\ arm beest vergaat van de jeuk en jij loopt te klagen dat je niet kan slapen?
Sneu hoor :\ Denk dat je beter een beter baasje voor je paardje kan zoeken. eentje die hem de zorg geeft die hij nodig heeft en niet zeurt over zijn eigen nachtrust

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-11 13:53

De pony word niet verkocht.
Ik kan er ook niks aan doen dat hij zo veel jeuk heeft.
Ik ben de hele dag al met middeltjes aan het smeren ,dat hij minder jeuk gaat krijgen.
De dierenarts kan er verder ook niks aan doen. de schimmelprik werkt niet. dus verder kan ik er ook niks aan doen.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:54

jazzgps schreef:
Ik ben de hele dag al met middeltjes aan het smeren ,dat hij minder jeuk gaat krijgen.
De dierenarts kan er verder ook niks aan doen. de schimmelprik werkt niet. dus verder kan ik er ook niks aan doen.

Misschien eens een alternatieve arts erbij halen? En je pony van binnenuit reinigen!!!!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:54

Jawel, je kunt er wél iets aan doen. Begin eens met advies uit dit topic te gebruiken.
En als dat gewoon nog steeds niet werkt, dan zou ik eens gaan bedenken of je zo wel eerlijk bent tegenover de pony. Want een leven met jeuk... dat noem ik domweg mishandeling.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:56

jazzgps schreef:

Nee meid, jij kan er WÉL wat aan doen!!!!

Die tips die hier tientallen keren worden genoemd, daar doe jij hélemaal niks mee!!!
Van PAVO voer afhalen, andere middeltjes proberen en in godsnaam DA laten komen want die kan wél wat voor hem doen!!!!
Is het nou zó moeilijk?! Pony voor je eigen plezier houden, maar op deze manier doe je daar die pony zeker géén plezier mee!

Ik heb een huidaandoening waarvoor ik zware medicijnen slik om de jeuk redelijk in bedwang te houden. En dan nog ga ik soms letterlijk bijna dóód van de jeuk. Je wil écht niet weten hoe vreselijk vervelend dat is, dan heb ik idd liever pijn.
Mensen kan je nog wijs maken 'probeer niet te krabben want dat is slecht' maar zo'n dier kan er écht helemaal niets aan doen.

Jíj zeker wel!!!!!
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 10-11-11 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:57

jazzgps schreef:

Schimmelprik is niet het enige wat een VA kan doen.
Zoals meerdere mensen hier in het topic hebben gezegd.

Maar denk dat je hem toch echt beter kan verkopen hoor. Van al die nachtrust die je nu moet missen wordt je vast niet gezelliger.
Als je hem verkoopt kan je weer lekker en gelukkig slapen :)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 14:00

Ik heb alleen jouw allereerste post gelezen.

die pavokoeken zou ik weglaten, dat is troep.

verder weet ik niks wat zou helpen.