Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Het blijft nu jammer genoeg grotendeels giswerk. Zeker omdat de jouwe idd nog mestte, dan zou ik echt al in de 'het-zal-wel-niet-zo-erg-zijn'-modus overschakelen.
Hoe is het nu met haar?
piene schreef:Hoi Joyce,
ik heb mijn paard afgelopen woensdag op mogen halen uit de kliniek (utrecht) hij had een gaskoliek gekregen omdat hij een insult heeft gehad aan zijn blinde darm waardoor de peristaltiek niet goed meer was.
wat mij aan hem opviel was dat hij daar die 4 dagen in opperste staat van paraadheid heeft doorgebracht, als z'n knie bv een kraakje gaf schrok hij zich een hoedje, hij was heel allert.het was een heel ander paard geworden en door alle slangen en onderzoeken en prikken vertrouwde hij het niet zo heel erg meer.
ik ben wel elke dag op bezoek geweest en heb hem lekker geborstelt en gemasseerd en gekriebeld en daar genoot ie wel van, maar toch
daardoor ben ik gaan twijfelen of een operatie wel zo eerlijk was voor hem(net zoals je zei omdat je op voorhand niet weet hoe ze er uit komen,en omdat ik nooit zo iets heb meegemaakt) ,maar als ik jouw Indy zo zie staan ben ik zo verbaasd, en heel erg benieuwd hoe zij en jij de tijd na de operatie hebben meegemaakt.
ik heb ook meegemaakt dat mijn paard na 2 uur dwars door de pijnstilling doorkwam en ineens heel heftige pijn aangaf het opvoelen gaf ook geen duidelijkheid , dus zijn wij op doorverwijzing naar de kliniek gegeaan, daar hebben ze kunnen zien op een echo dat de darm niet over het nierbandje was.
maar bij Mel kwam er ook geen gas los en geen mest(door de slechte peristaltiek was er toch een verstopping gekomen waar gas achter zat)
wij moesten aangeven als het noodzakelijk bleek of we wilden laten opereren en hebben ook volmondig Ja geroepen. je wilt je vriend niet kwijt en er alles aan doen om hem een kans te geven.
heeft Indy veel pijn gehad na de operatie kun je me daar meer over vertellen?