pony aangevallen door honden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:33

arme pony!
Heel veel sterkte morgen. :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:42

jeetje meid wat vreselijk ik ga je volgen en ik hoop echt dat ze kan genezen dit is zo naar stakkertje . zo zie je maar weer dat de ene da de ander niet is en dat zou ik ook zeker even melden dat je daar niet blij mee bent. sterkte meid ik duim. :j

ZiekieLove

Re: pony aangevallen door honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 23:47

bedankt weer allemaal, echt super +:)+ !

ja als ik er al aan denk hoe het voor ziekie moet zijn geweest...vreselijk....och en ze is ons volgens mij zo dankbaar dat we die honden weg hebben gehaald..denk dat ze dat moment dat wij aankwamen en de angst voorbij was nooit meer vergeet...en hoeveel pijn ze ook had toen we net bij de wei aankwamen, nog elke keer als we naar d'r toeliepen ons begroeten met d'r lieve geluidje..ik kan zelf ook alleen maar duimen dat het goed komt...ze is zo speciaal voor me...en voor m'n vriend en ouders ook natuurlijk..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:54

sterkte voor morgen alvast

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:08

:(:)
Sterkte morgen! Ik duim voor jullie!!!

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:11

mijn paard is een keer door het dak heen gesprongen, en heeft toen dr neus heel lelijk opengehaald (van dr lip tot aan dr neusgat was helemaal door). toen heeft de dierenarts dit dichtgeniet, en ik moest honing met mierikswortel erop smeren, zodat er geen wild vlees op zou groeien. Ik heb nu nog maar van 1 iemand gehoord (die niks van dit ongeval afwist): "Heeft ze een scheve neus?". de meeste mensen zien het niet.

een jaarling was op een paal komen te zitten, en er hing ook een hele lap huid van dr bil los, de da heeft dit toen ook afgesneden. hier moesten we ook honing met mierikswortel opsmeren. nu zie je nog wel een litteken, maar op zich is het toch wel mooi genezen.

conclusie: miss is het wel goed om honing met mierikswortel op de wondjes te smeren?

sterkte!

Famke160301

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 00:13

Tjee! Heb net het topic doorgelezen. en idd die foto is echt heftig.
Wat zal je pony geschrokken zijn! En jullie nu ook na het gesprek met de 2e DA. Heel veel succes en sterkte morgen. Hopelijk blijft t bij een ernstige vleeswond (-en) en genezen die ook weer mooi.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 09:48

bedankt;)
kunnen pas om 5 uur bij de kliniek terecht..pfff vreselijk wordt weer de hele dag vol spanning wachten...

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:07

Dat wordt helaas een lange dag voor je maar je hebt het vooruitzicht van de kliniek. Sterkte, en beterschap voor Ziekie. We duimen allemaal voor jullie.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:24

Jeetje mina, die wonden! Brrr, die honden zijn duidelijk voor de kill gegaan. Als het mijn honden waren geweest had ik ze in laten slapen, ik zou veel te bang zijn dat ze dit nog een keer zouden doen :\ .

Ik hoop dat alles goed komt met je pony! Heel veel sterkte!

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 10:45

Nou net even wat foto's gemaakt van mn sgattie:
Afbeelding
De wonden op de linkerzijde van haar hoofd en keel(overal zit speciale spray op dus veel vat er niet echt te zien;)
Afbeelding
De grootste wond waar het vel los hing, onder die wond kun je ook nog een flink gat zien zitten
Afbeelding
Afbeelding
Onderant van haar hoofd, ook hier is een flinke lap eruit gebeten waar de eerste VA dus overheen heeft gekeken en eigenlijk gehecht had moeten worden, deze wordt vandaag in de kliniek nog goed bekeken
Afbeelding
Rechterkant hoofd en hals met 1 gehechte wond
Afbeelding
Afbeelding
wondje bij de keel
Afbeelding
de keel aan de linkerkant, je kunt daar ook wat zwelling zien zitten
Afbeelding
Afbeelding
En recht van voren, scheve neus en dikke kras midden op haar gezicht
Afbeelding

verder heeft ze dus op haar buik nog 2 gaatjes, en is ze in haar rechterachterbeen aan de binnenkant nog gebeten, daar loopt ze een beetje stijfjes van maar dat is nog niet zo ernstig...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:55

Jeetje...arme, arme pony. Neusje staat inderdaad scheef en wat een rottige wonden.. :(:) Ik hoop echt dat ze weer hersteld. Vervelend dat je pas zo laat in de kliniek terecht kunt vandaag. Nog een dag vol spanning. Heel veel sterkte en beterschap. :(:)

elbee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:25

Wat erg voor je pony en voor jou dat dit gebeurd is. Ik wens jullie sterkte en hoop dat je vanmiddag hoort dat het weer goed komt.

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:30

ik duim voor jullie en sterkte met wachten ...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:40

Ach gossie dat diertje.... Heel veel sterkte en beterschap.

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:54

Ik ga heel hard duimen!

AniiQue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:57

sterkte met ziekie he

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:03

jeetje las toevallig je verhaal,
maar een en al respeckt naar jou toe,
hoe je over de honden en hun eigenaar praat.
fijn dat de eigenaar/eigenaren zo mee levend zijn.
hopelijk krijg je goed nieuws vanmidag ga voor je duimen.

hoop van harte dat de eigenaren van de honden er voor zorgen dat ze niet meer kunnen ontsnappen.
desnoods een grote kennel die overal dicht is met hek werk en dak en tegels er onder dat ze zich niet uit kunnen graven,
en als dit niet mogelijk is ze toch een spuitje geeft,
want dit mag niet nog een keer gebeuren.

hopelijk knapt ziekie zo goed als helemaal op,
al zal ze wel angst voor honden krijgen/houden.
ik wens je heel veel sterkte.
en gelukkig heb je een andere veearts in de armen genomen.
want die anderen heeft schandalig gefaalt.

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:45

ach wat zielig voor jou pony het arme dier.ik heb veel respect voor jou hoe je opneemt tegen de hondeneigenaren.dit mag echt geen tweede keer meer gebeuren.ik zal rond vijf uur heel hard voor je gaan duimen.dat het met je pony weer goed komt.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:54

Jeetje zeg, wat enorm heftig! Echt heel sneu voor de pony en voor jou natuurlijk. Over wondgenezing kun je ook even kijken op de site van mijn vader, die heeft er ook een aantal goede tips op staan (www.veterinairewondzorg.nl), misschien dat je daar nog wat aan zou kunnen hebben. Ik ga keihard duimen dat de neus niet gebroken is, heel veel sterkte strakjes in de kliniek, ik zal voor jullie duimen +:)+

Inslapen om de wonden zou ik in ieder geval niet doen, want als ik zie wat voor wonden er bij mijn vader al zijn genezen waarover DA's ook zeiden dat ze ingeslapen moesten worden.... Sterkte ! Ik duim zeker weten voor jullie.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:04

Tuurlijk niet. De pony hoeft helemaal niet in te slapen. Kwestie van genezing, injecties/pijnstillers, anti-biotica en de pony komt er zo weer bovenop. Tenminste voor het medische. Voor de rest ken ik de pony niet, maar het lijkt me geen angsthaas. Hoop dat de pony haar karakter blijft behouden. Inslapen is geen optie. Ts, heb je wel de verzekering gebeld?

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:07

Ik ga voor jou en je pony duimen !! , heel veel succes vanmiddag !

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:08

Simon1234 schreef:
Tuurlijk niet. De pony hoeft helemaal niet in te slapen. Kwestie van genezing, injecties/pijnstillers, anti-biotica en de pony komt er zo weer bovenop. Tenminste voor het medische. Voor de rest ken ik de pony niet, maar het lijkt me geen angsthaas. Hoop dat de pony haar karakter blijft behouden. Inslapen is geen optie. Ts, heb je wel de verzekering gebeld?

Heb je wel goed gelezen?
De DA is hier zelf over begonnen..
Dus dat dat niet hoeft weet TS pas na vandaag als ze bij de kliniek is geweest..

TS, heel veel sterkte vandaag, hoop dat ze er gewoon bovenop gaat komen.
Ik blijf duimen!

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:14

Heb je wel goed gelezen?
De DA is hier zelf over begonnen..
Dus dat dat niet hoeft weet TS pas na vandaag als ze bij de kliniek is geweest..

TS, heel veel sterkte vandaag, hoop dat ze er gewoon bovenop gaat komen.
Ik blijf duimen![/quote]

Ik kan gelukkig heel goed lezen, maar je ziet toch dat deze pony er prima bijstaat. Nee, ik lees hier niet alles. Ik weet ook dat de ene DA iets heel anders en 180 graden draaiend op een andere DA kan adviseren. Dus ..

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:15

Dat was niet het nieuws waar we op zaten te hopen.

Heel veel succes en sterkte straks.
Ik ga heel hard duimen voor jullie.