Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
orlys_dream schreef:Wij laten een osteopaat een paar keer per jaar langskomen,
orlys_dream schreef:Het paard is dan de dupe van menselijk domheid of naiveteit of beide, arm beest.
0152141488 schreef:Weetje wat mijn verbaast dat die man die filmt NISK HELEMAAL NIKS zegt...
Ook niet zeg, hey op houden zie je niet dat paard niet pijn lijdt door jouw methode ?
echt een vreemde man die filmden en die man die denkt dat hij alles kan maken met paarden !
geerke schreef:Wat aderlaten betreft.....de pony was hoefbevangen door teveel toxinen in zijn bloed.(overload...afstervende,verkeerde bacterien in de verkeerde darm)
De dierenarts heeft er z'on drie liter bloed afgetapt tot het oogrood weer roze was,zoals het hoort te zijn.
Rood duidt namelijk op een flinke ingewandsstoornis.
Je moet dus net zolang aftappen totdat de kleur goed is.Wel een secuur werkje.
De pony was zienderogen opgeknapt en liep weer normaal.
Daarna natuurlijk wel phenylbutazone en een pasta voor de darmflora te herstellen.
En levenslang dieet.
HolyPope schreef:Die nederlandse qouote, is gewoon een soort reclame gelul praatje. Heeft die mafferd wel nodig natuurlijk anders moet tie z'n moeder gaan pesten.
Aderlating is inderdaad middeleeuws, alleen is het nu uit een heel erg stoffige kast gehaald en wordt het geloof ik gebruikt bij hoefbevangenheid. Ik heb nooit bewijzen gezien of gehoord dat het daadwerkelijk hielp.
In de middeleeuwen werdt het alom toegepast, ook bij mensen.