Wazige type`s op stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:11

[quote="smurfje"]Bij ons op stal kunnen we een heel boekje vol schrijven, hij heeft bij ons gestaan.

Dat meen je niet. Ik dacht dat het een engelsman was ofzo. Wat een figuur zeg. en dan zijn er mensen bij jou op stal die hun paard door hem laten behandelen. Tja hij gelooft natuurlijk heilig in zijn eigen kunnen. Arme paarden. Vind het echt erg om te zien en zou echt ingrijpen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:18

ik denk wel dat het momenteel in is om het alternatief te zoeken, maar dat is ook niet zo gek als de da 9 vd 10 keer boxrust voorstelt of pijnstiller /metacam voorschrijft wat eigenlijk alleen een lapmiddel is, je lost het probleem er niet mee op, ik denk wel dat er heel wat mensen rondlopen die van deze onzekerheid misbruik maken, maar er zijn er ook een hele boel die echt mensen met hun paarden helpen, heb zelf jaren geleden en soort van kraker bij mn paard gehad, mijn paard had een uitgerekte knieband en daardoor een verkeerde houding, hij heeft behalve gekraakt ook een paar injecties gegeven met een onverklaarbaar spulletje en moest ook druppels hiervan geven, maar mn paard is 10 beter geworden nadat die man is geweest en vrijwel meteen he, ook mijn instructrice toen die zeer skeptisch is, zelf PSG, die was overdonderd en heeft daarna vele mensen ook naar die man gestuurd als ze wat hadden met hun paard, wat ie precies deed konden we niet verklaren maar het hielp en dat is toch het belangrijkste.

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:22

Bah, wat een griezel . . . ik heb een naar gevoel na het kijken van het filmpje. Wat hij doet is geen osteopathie, denk ik. Wij laten een osteopaat een paar keer per jaar langskomen, maar de behandeling gebeurt voorzichtig, rustig, en met respect voor het paard: geen hengstenketting(!) door de mond en geen geprik in de buik. (Ons osteo heeft ook fysio opleiding gedaan voor zowel dieren als mensen -- haar aanpaak is meer medisch dan alternatief en zeker niet zweverig.)

Ik heb niet veel met alternatief genezing -- geen 'lezings' of astrologie of dat sort dingen, maar als anderen willen dat proberen, vind het allemaal prima zolang als het geen kwaad doet. (Paard merkt niet als je zijn aura gaat lezen, bijvoorbeeld . . . .) Maar als je gaat aan de slag met aderlatingen, en spuitnaalden, en met je hele gewicht tegen zijn hals zoals in de film, dan ga je te ver. Het paard is dan de dupe van menselijk domheid of naiveteit of beide, arm beest.

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:39

orlys_dream schreef:
Wij laten een osteopaat een paar keer per jaar langskomen,

Een paar keer per jaar??? Toch niet voor één en hetzelfde paard neem ik aan?

orlys_dream schreef:
Het paard is dan de dupe van menselijk domheid of naiveteit of beide, arm beest.

Zoals zo vaak.....
Dat is een waarheid als een koe.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 21:48

Komt bij mij soms 2 keer per jaar. (osteo).

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:21

0152141488 schreef:
Weetje wat mijn verbaast dat die man die filmt NISK HELEMAAL NIKS zegt...

Ook niet zeg, hey op houden zie je niet dat paard niet pijn lijdt door jouw methode ?

echt een vreemde man die filmden en die man die denkt dat hij alles kan maken met paarden !

Tja, als de filmer denkt dat dit goed is voor het paard, dan zal ie niet zeggen dat meneer moet stoppen ;)

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:25

laResidence schreef:
orlys_dream schreef:
Wij laten een osteopaat een paar keer per jaar langskomen,

Een paar keer per jaar??? Toch niet voor één en hetzelfde paard neem ik aan?

Ja, soms na de eerste behandeling komt ze later langs om te kijken hoe het gaat.

Sanne_Relax

Re: Wazige type`s op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 22:45

Ik vind dat de alternatieve geneeskunde een prima aanvulling kan zijn. Met de nadruk op kán zijn. Van het filmpje van die man werd ik echt misselijk! Ik masseer mijn hond, volgens aanwijzingen van de fysio, en ja, ik merk dan ook dat ze pijn heeft. Maar dit?! Waarom?
En ja, zoals iemand al eerder zei. Ook in de reguliere geneeskunde heb je prutsers. Die heb je natuurlijk overal!

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:04

Als een arts komt bloed prikken voor onderzoek, dit wil opsturen naar duitsland. vind ik dat geen probleem.
dat kan allemaal heel goed.

maar als hij het bloed opvangt in een koffie filter stop ik toch echt met geloven.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 23:11

Aderlating....dat zijn toch middeleeuwse praktijken....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:22

papagroom schreef:

nee hoor....twee jaar geleden nog geassisteerd bij een aderlating.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 23:26

geerke schreef:
papagroom schreef:

nee hoor....twee jaar geleden nog geassisteerd bij een aderlating.

en wat zou het nut daar van zijn dan...

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:35

Ik moet helemaal niets van die alternatieve dokters hebben. Er komt er ook niet een aan mijn paard en zeker dat figuur op het filmpje niet! Ik vind dat echt niet normaal meer hoor, dat laat je toch niet toe bij je paard? En wat zou deze " behandeling" uitrichten? Volgens mij hou je er alleen maar een bang paard aan over.

Het enige alternatieve wat ik ooit gedaan heb is een goede fysiotherapeut bij mijn oude merrie gehad, maar eentje met een goede opleiding en diploma's en niet zomaar iemand. Toen was het echt nodig en het hielp nog heel goed ook. Mn andere paard heeft geen problemen dus zie er ook geen noodzaak in om daar iemand bij te halen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:36

Wat aderlaten betreft.....de pony was hoefbevangen door teveel toxinen in zijn bloed.(overload...afstervende,verkeerde bacterien in de verkeerde darm)
De dierenarts heeft er z'on drie liter bloed afgetapt tot het oogrood weer roze was,zoals het hoort te zijn.
Rood duidt namelijk op een flinke ingewandsstoornis.
Je moet dus net zolang aftappen totdat de kleur goed is.Wel een secuur werkje.
De pony was zienderogen opgeknapt en liep weer normaal.
Daarna natuurlijk wel phenylbutazone en een pasta voor de darmflora te herstellen.
En levenslang dieet.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 23:39

geerke schreef:
Wat aderlaten betreft.....de pony was hoefbevangen door teveel toxinen in zijn bloed.(overload...afstervende,verkeerde bacterien in de verkeerde darm)
De dierenarts heeft er z'on drie liter bloed afgetapt tot het oogrood weer roze was,zoals het hoort te zijn.
Rood duidt namelijk op een flinke ingewandsstoornis.
Je moet dus net zolang aftappen totdat de kleur goed is.Wel een secuur werkje.
De pony was zienderogen opgeknapt en liep weer normaal.
Daarna natuurlijk wel phenylbutazone en een pasta voor de darmflora te herstellen.
En levenslang dieet.

OK...maar dat is heelwat anders dan 10liter aftappen.....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:40

dit was een shetlander,die zijn over het algemeen iets kleiner dan een ander paard ;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:45

Er zijn zoveel wazige types te vinden die allemaal willen verdienen aan paarden. Zeker als een paard wat vage klachten heeft wil je zekerheid em ga je omdat je het beste voor je paard wilt op zoek.
Het is moeilijk het kaf van het koren te scheiden maar er zijn zeker dingen die wel echt nuttig zijn en werken.

Mijn paard is al diverse malen behandeld door een osteopaat, ook op aanraden van de reguliere DA. Heb daar goede resultaten mee, zeker samen met goede oefeningen en training. Dingen losmaken is 1 ding, zorgen dat het ook los blijft vraagt om meer veranderen.
Heb ook erg goede ervaringen met Den Hoek, Laarakker, dat zijn holistische dierenartsen.
Heb aan mijn eigen lichaam gemerkt dat osteopaat en nog wat dingen echt werken dus waarom bij mijn paard niet?

Die man op het filmpje lijkt mij niet goed bezig....op zijn zachts gezegd..

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:46

Die nederlandse qouote, is gewoon een soort reclame gelul praatje. Heeft die mafferd wel nodig natuurlijk anders moet tie z'n moeder gaan pesten.
Aderlating is inderdaad middeleeuws, alleen is het nu uit een heel erg stoffige kast gehaald en wordt het geloof ik gebruikt bij hoefbevangenheid. Ik heb nooit bewijzen gezien of gehoord dat het daadwerkelijk hielp.

In de middeleeuwen werdt het alom toegepast, ook bij mensen.

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:49

Ik ga niet beweren dat osteopatie en accupunctuur slecht zijn... Zelf heb ik beide soorten behandelingen ook al eens ondergaan omwille van duidelijke klachten waar geen oorzaak van te vinden was. Ik ga niet zeggen dat ze wonderen verricht hebben, maar basis van die behandelingen was wel iedere keer RUST. Als ik te veel spanning hield tijdens de behandeling moest ik echt eerst ontspannen voor er verder gedaan werd, dus ik snap helemaal niet hoe deze gozer een behandeling wil doorvoeren bij een dier dat volledig staat te flippen?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 23:59

papagroom schreef:
en wat zou het nut daar van zijn dan...

Een bloeddrukval veroorzaken, waardoor de pijn in de hoeven sterk verminderd.
Dierenartsen hebben dat eeuwen gedaan hoor. Tegenwoordig nog hier en daar, al kan je dat met medicatie ook en bijna even snel gedaan krijgen.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:01

Poeh. Niet het hele topic gelezen, maar wat een ziekelijk filmpje. Brr. Zulke mensen mogen echt aan de hoogste wilg van mij, een ketting in paards mond en naalden in zn buik rammen, issie helemaal besodemieterd.

Ik heb nog nooit iemand nodig gehad voor mijn paard, als er iets acuuts zou zijn, zou voor mij de DA komen, bij iets langdurigers onze homeopaat.
En van mijn vrijwilligerswerk heb ik iets voor mij nieuws opgepikt: siatsu massage. Oude meneer paard had daar last van zn rug rond de lendenen, als je er over heen borstelde kromp hij ineen, zij is anderhalf uur met hem bezig geweest, daarna was hij heerlijk ontspannen en was zijn rug weer helemaal goed.
Dat zou ik eventueel wel doen bij rugpijn, maar alleen mensen met veel referenties -ook van mensen die ik ken-, geen vreemden bij mijn paard :o

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:01

Ach, hij had net zo goed een praam goed hard op de neus van het paard kunnen zetten en dan allerlei truuken uit halen en de mensen van alles ''wijsmaken''. Was waarschijnlijk iets vriendelijker voor het paard geweest maar niet zo spectaculair.

Hoop niet dat ik nu nog meer debielen op een idee breng...

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:09

Die man moet gewoon zelf eens een keer goed geprikt worden met een naald, wat een griezel zeg

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:11

HolyPope schreef:
Die nederlandse qouote, is gewoon een soort reclame gelul praatje. Heeft die mafferd wel nodig natuurlijk anders moet tie z'n moeder gaan pesten.
Aderlating is inderdaad middeleeuws, alleen is het nu uit een heel erg stoffige kast gehaald en wordt het geloof ik gebruikt bij hoefbevangenheid. Ik heb nooit bewijzen gezien of gehoord dat het daadwerkelijk hielp.

In de middeleeuwen werdt het alom toegepast, ook bij mensen.

dan moet je even mijn een na laatste post doorlezen.Het werkt wel degelijk,ik stond er zelf bij.
Je kunt met medicijnen nooit zo snel effect hebben..het slechte bloed wordt namelijk voor een groot gedeelte afgevoerd.
Al zou je intraveneus iets inspuiten heb je toch nog te maken met het gehele proces om de toxinen te elimineren.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 00:16

Maar Geerke, het is toch officieel verboden, aderlaten?
Persoonlijk heb ik er veel goede verhalen over gehoord en het er ook met de dierenartsen over gehad, toen mijn paard bevangen raakte. Zij zeiden, dat het wel even kan helpen, maar dat het paard later een grote terugslag kan krijgen (door wat weet ik even niet meer).