Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 22:04

inderdaad daarom wil ik ook foto's maken maar ja ik moet het ook wel met mn vriend overleggen. Ze is eigenlijk van mijn vriend. Maar ik verzorg haar een beetje meer zeg maar. Het is best heftig. Vanavond lag ze zo lekker in het zonnetje in de wei. Maar zodra ze op staat begint het gehink weer. ze heeft echt pijnenword steeds magerder. Morgen bel ik de dierenarts om te kijken wat hij er van zegt. Hij weet wel bijna zeker dat er botsplinters in haar been zitten. Wij denken dat ze met haar been tegen de muur aan getrapt heeft. Ze trapt namelijk vaak en als ze voer krijgt trapt ze ook vaak achteruit. En door deklap van de muur zijn debotten waarschijnlijk in elkaar gedrukt en zijn splinters gekomen

rutting schreef:
Hoi sterkte met je paard het is niet niks.heb zelf ook een paard verloren het is al wel 10 jaar geleden maar het was een moeilijke beslissing ze had veel pijn stond moeilijk op met rijden zijn we over de kop gevlogen in dr galop toen hebben we de knoop doorgehakt fotos laten maken, diagnose zware atrose in het spronggewricht ver gevorderd stadium bij het struikelen of gek doen kon ze haar been breken leefde ook op pijnstillers,we hebben haar laten gaan om verdere pijn en leedte voorkomen we hebbeb afscheid genomen in diepe tranen en verdriet dierenarts heeft haar in laten slapen rust zacht mijn lieve odessa sterkte met je paard echt heel vervelend heb nu een quarter horse van 6 ja gr sandy

Ik vind het ook zo moeilijk maar weet dat ze zo niet door kan lopen. Dat kan ik haar niet aan doen. Dat is niet eerlijk. Ze word steeds magerder. Maar eet en drinkt gelukkig nog wel.
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 31-08-11 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd die direct na elkaar geplaatst zijn.

My_Chimanga

Re: Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:46

drinken is voorlopig ook erg belangrijk!
eet ze verder nog wel? ze wordt magerder, maar komt er nog wel iets naar binnen?

Ik hoop echt voor je dat je haar nog zoveel mogelijk kan bieden en dat het helemaal goed kan komen. Zo niet, meid, sterkte! Ik weet hoe het voelt om je paard te verliezen en dat gun ik niemand anders!

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:48

quartel schreef:
nee dat heb ik niet gelezen inderdaad, geeft niet hoor.
Ik heb haar uiteindelijk wel verloren helaas.
Iets ergers had me niet kunnen gebeuren.....en het blijft nog steeds moeilijk ook al heb ik nu een ander paard.
Het is nu bijna een jaar geleden maar voelt nog als gisteren.....maar dat is een ander verhaal.

I know... mijne is in maart overleden. Hartverscheurend!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 07:12

My_Chimanga schreef:
quartel schreef:
nee dat heb ik niet gelezen inderdaad, geeft niet hoor.
Ik heb haar uiteindelijk wel verloren helaas.
Iets ergers had me niet kunnen gebeuren.....en het blijft nog steeds moeilijk ook al heb ik nu een ander paard.
Het is nu bijna een jaar geleden maar voelt nog als gisteren.....maar dat is een ander verhaal.

I know... mijne is in maart overleden. Hartverscheurend!

Ik ben ook wel eens eerder een pony verloren maar zijn, zijn overleden aan ouderdom en dan heb je er denk toch meer vrede mee dan dat je moet beslissen over het leven van een paard.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 07:23

Mijn merrie was helaas maar 14 geworden, nog veel te jong dus........
Maar met nog maar 1 been over die niet stuk was stond ik met mijn rug tegen de muur........
Maar daar gaat het nu niet om.....

ik hoop datje er uit gaat komen.......succes

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 08:11

Ik heb niet het hele topic grondig gelezen, maar ik wil je nog even vertellen dat in Noordwolde ook een dierenartsenpraktijk zit dit aan huis komt om foto's te maken.
Misschien dat dit ook nog een optie is.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:26

Ja Noordwolde is ook een goeie hoor!

Mijn merrie was vijf...

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 13:08

Dat is het probleeem de rontgen bussen of apparaten kunnen geen foto maken van het bovenbeen omdat zij niet genoeg straling kunnen maken om door de de pezen spieren enzovoort heen te kijken. Dat kunnen alleen de apparaten in klinieken

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:09

Heb je de DA nu inmiddels gesproken en wat gaan jullie doen??

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:10

nou trailer regelen, flink verdoven en de trailer op naar de kliniek, daar kunnen ze ook kwa behandeling veel meer.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:16

Ik zou het er ook wel voor over hebben.eerst zekerheid en dan pas beslissen over het leven.
Alhoewel ik best kan geloven dat er iets goed mis is met het been,anders zou ze wel het wel meer belasten

jettaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:24

Hoe gaat het met je paard?
Ik vind dat veel mensen hard reageren, maar ben het wel met ze eens.
Als je dierenarts erbij blijft dat het om een botsplinter gaat en dat je haar beter kunt laten inslapen, en je doet dit. Ben je niet bang dat je je naderhand niet af gaat vragen of het toch beter had kunnen worden? Ik snap dat het veel geld kost en dat het moeilijk is om haar in de trailer te krijgen, maar..
Indien je het toch doet kost het veel geld en er kunnen 2 dingen uitkomen. Of je weet zeker dat het niet goedkomt, kunt rustig slapen en zult geen spijt krijgen, of er wordt duidelijk wat aan de hand is en wat daaraan gedaan kan worden.

Het is natuurlijk veel geld, maar ik had het ervoor over. Al is het maar om goed te kunnen slapen, zonder schuldgevoel nadat je haar hebt laten inslapen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:26

Ik bedoel het niet hard naar ts.Maar ik zou het ongeacht de uitslag toch willen checken.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:14

Ik denk dat velen een beetje hard reageren omdat wij nu in ons achterhoofd hebben dat daar een paard pijn ligt te lijden en er nog vrij weinig aan gedaan wordt. En dat bedoel ik heust niet verkeerd, maar het is nu al een paar dagen en er gebeurd nog niets behalve pijn medicatie...
Als foto's maken ECHT geen optie is dan moet er toch een andere beslissing genomen worden...

ullie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:04

Ik zou het toch proberen om foto's te nemen van zijn been ook sprong en kniegewricht hoger kunnen ze niet foto graferen maar geeft toch een beeld. Mijn paard heeft 9 juli een ongeluk gehad op de wei in de opfok waarschijnlijk een trap of met stoeien hard tegen een boom aan gelopen/ geduwt. Hierbij moest hij ook een stuk lopen om op stal te komen (op3 benen) Bijna een week later heb ik toch besloten om ook foto;s te laten maken en gelukkig geen breuken op de foto maar twijfelt toch over heup(kop) /dijbeen dat daar een breuk in kan zitten. Nu heb ik heb toch met de trailer opgehaalt en dichter bij huis gezet en het lopen gaat een stuk beter maar of het 100% word weten we niet, Ik laat hem voorlopig lekker op de wei lopen en dit met goed resultaat, maar ook bij hem zijn nog steeds zijn spieren en weefsels rondom heup erg gekneust.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:45

ik doe nikss??? Ik doe wat de dierenarts mij verteld wat ik moet doen!!! Als de dierenarts zegt dat ik tot donderdag even moet aankijken wat ze straks weer na de pijnstillers doet dan doe ik dat!! De dierenarts blijft botsplinters. Hij kan verder niets voelen. Geen breuk geen spieren die dik zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:02

Dan nog zou ik zelf actie onder nemen, veearts kan wel zo veel zeggen maar aan kijken is nog langer lijden.Je hoeft niet altijd te doen wat de veearts zegt toch?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:06

het is maar goed dat we niet allemaal het zelfde zijn he?
Als de DA zou geloven dat er een breuk zat had hij echt wel meer gedaan dan afwachten.
Ik denk dat wij hier vanaf een monitor en dan ook nog zonder een foto gezien te hebben niet zomaar even kunnen lopen roepen dat dit dier extreem aan het lijden is.
Als dit dier extreem zou lijden zou het niet meer opstaan!!
Ik vind sommige berichten dan ook echt niet helemaal op zijn plaats!

sorry, moest dit even kwijt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:08

Maar als een veearts niet precies weet wat het is,dan is het toch veel handiger een foto te maken?

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:12

volgens mij kan de DA daar beter over oordelen dan een willekeurige bokker.
DA zal ook de situatie van de eigenaar beter kennen denk ik.
Dat sommige mensen daar ander over denken, dat kan en dat mag ook.
Maar dat wil nog niet per definitie zeggen dat die andere mening dan ook maar direct opgevolgd moet worden ook al zegt de DA iets heel anders.
En de DA is nog altijd de persoon die het dier wel gezien heeft.

Maar ik ga er verder niet over in discussie, ieder kan voor zich wel bedenken dat het logisch is de raad van een arts op te volgen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:15

TS merk je geen enkele verbetering?
Steunt ze er op?
Mijn paard heeft in maart een spier gescheurt in zijn bovenbeen,op zijn bil.Die heeft twee dagen wel een paar x per dag gelegen en het been lang ontlast.Wel dagelijks evengoed buiten gezet.
Dat heeft best wel lang geduurt(oud paard)maar nu is het weer o.k.
Zonder pijnstillers omdat de da bang was dat hij er door heen zou lopen.

Kun je geen filmpje plaatsen?Misschien lijkt het wel op wat mijn paard heeft gehad?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:13

En is er al iets meer bekend? :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 19:42

hoi allemaal,

Ik heb gisteren de dierenarts gebeld en hij heeft mij verteld hoe duur het allemaal is. Hij geeft meteen aan dat hij niets bij haar kan voelen, Geen spieren of wat dan ook wat opgezwollen is of rare bobbels of wat dan ook. Hij geeft ook aan dat ze een super zware pijnstiller heeft gekregen en die is in de ader gespoten. Nu heeft ze 2 keer op een dag pijnstiller door het voer. Sorry naam weer vergeten. Kan niet de namen onthouden. De dierenarts vind toch dat ik moet kijken wat er gebeurd zodra de pijnstiller weer is uitgwerkt. Misschien dat ze straks wel weer beter loopt, misschien niet. Hij vind het voor ons zonde om foto's te maken als ze toch straks weer beter begint te lopen. Hij houd echt rekening met ons en weet gewoon hoe het gaat met ons. Ze staat een beetje half er op. Ze staat nu een beetje in de wei. Ze loopt heel voorzichtig maar haar been beweegt niet. Ze houd hem heel stijf recht. Ze doet wel een paar pasjes maar je moet haar echt in beweging zetten. Ze loopt wel een paar pasjes en blijft dicht bij de stal. Alsof ze weet dat ze daar in de buurt moet blijven voor het geval dat het niet lukt. Op zich wel een goed teken dat ze de stal uit zichzelf uit gaat. Ze heeft vandaag heerlijk ik in het zonnetje gelegen in de wei en kwam zelf weer in de benen. Op zich een goed teken maar het kan komen door de pijnstiller en het kan zijn dat ze morgen wel weer met het been begint te trekken. De dierenarts probeerd van alles en weet dat wij dure operaties niet kunnen betalen en ze weten dat het geen makkelijk paard is en dat het super moeilijk word om haar op deze manier de trailer in te krijgen. Van de bovenbeen kunnen sowieso geen foto maken. En kunnen ze alleen de knie en kootje op de foto zetten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 19:43

quartel schreef:
volgens mij kan de DA daar beter over oordelen dan een willekeurige bokker.
DA zal ook de situatie van de eigenaar beter kennen denk ik.
Dat sommige mensen daar ander over denken, dat kan en dat mag ook.
Maar dat wil nog niet per definitie zeggen dat die andere mening dan ook maar direct opgevolgd moet worden ook al zegt de DA iets heel anders.
En de DA is nog altijd de persoon die het dier wel gezien heeft.

Maar ik ga er verder niet over in discussie, ieder kan voor zich wel bedenken dat het logisch is de raad van een arts op te volgen.

en bedankt Quartel...... Dat je het een beetje voor mij op neemt. Je hebt gelijk de dierenarts heeft een paardenkliniek en zal toch wel weten waar ze het over hebben.

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:16

hoi hoop dat het goed komt met je paard is inderdaad een goed teken dat ze zelf haar stalletje uit komt,ze geeft nu al aan wat ze kan blijft ze teveel liggen dan weet je ook dat ze veel pijn heeft, maar aangezien ze zelf opstaat is op zich al heel tof, sterkte meid duim voor je en je paard gr sandy