Het gaat eigenlijk onwijs goed met hem. Sinds hij bij Den Hoek is geweest heeft hij niet meer gehoest, terwijl hij de morgen dat we heen gingen nog stond te kuchen. Ja, hij heeft 2x een hoest gedaan toen we ze over hebben gezet van vlas naar stro, maar dat was ook 3 stallen leeg en vervolgens alles opstrooien op 1 dag (Charlie stond op dat moment uiteraard buiten). Hij moest er waarschijnlijk weer even aan wennen, want daarna hebben we hem niet meer gehoord.
Verder is hij vreselijk vrolijk. Hij staat er weer veel kwieker bij, tilt zijn hoofd weer hoger, oortjes er weer op. Als we gaan voeren of ze mogen een uurtje op de overkant grazen komt hij er aan gedraafd, terwijl hij eerder vaak later of soms helemaal niet meer kwam. Ook als je hem knuffelde duwde hij je gewoon weg, terwijl het juist een enorme knuffelbeer is. Nu schooiert hij weer continu om aandacht en legt zijn koppie weer heerlijk tegen je aan.
Sinds een paar weekjes begint hij zelfs weer te spelen met Marengo en Tout en daagt zelf het spelletje uit. Hij houdt dit in principe erg goed vol en lijkt niet benauwd. Alleen laatst ging het er ECHT ruig aantoe en vlogen ze in volle galop in het rond, aan elkaars dekens trekken, knieen bijten enz.. Toen was hij wel echt heel erg buiten adem maar ook Marengo en Tout hadden grote neusgaten. Maar voor Charlie was dit nog wel ven iets teveel van het goede, maar logisch ook.
Hij heeft net weer nieuwe ijzers en ook de hoefsmid vond hem enorm veranderd. Vorige keer stond hij er nog stilletjes en ongeinteresseeerd bij en reageerde hij niet eens op de andere paarden die hij uit de stal hoorde komen (wij gaan altijd met de trailer naar de smid toe, die komt niet bij ons). Nu was hij super alert, keek om zich heen en maakte weer contact met de hoefsmid.
Bij Den Hoek hadden ze gezegd dat ik hem even wat tijd moest geven want hij moest van ver komen. Maar vandaag vond ik het wel een goed moment voor het eerst weer een stukje te fietsen. Charlie vond het heerlijk en liep gewoon voor de fiets uit. Hij had een mooie rustige ademhaling en was super vrolijk. Oortjes erop en lopen maar. We zijn ongeveer 15 mituutjes wezen draven (en een klein stukje spontaan galop van zijn kant) en hij had hier geen enkele problemen mee.
We zijn dus naar mijn idee weer op de goede weg. Nu is het zaak weer conditie op te bouwen.
Ik ben enorm blij hem zo te zien, hij geniet weer van het leven!! Binnenkort moet hij op controle komen bij Den Hoek. Ik ben enorm benieuwd hoe zij hem meten!!