Nu op naar volledig herstel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paafke schreef:Ha, hoe is het nu met haar? Begint de wond al te sluiten? Wat vond de hoefsmid er eigenlijk van, is die nog een keer komen kijken?
JaBa schreef:Zulke wondes zien er spectaculair uit, maar ze genezen doorgaans heel goed! Ik vind het wel jammer dat je DA zoveel moeite doet om te hechten en dat hij dan niet eens het haar wat scheert om steriel te kunnen naaien, maar dit tussen haakjes. Hou je veulen zeker 14 dagen binnen en zal perfect genezen. Geen zorgen over maken!
Lotte1990 schreef:JaBa schreef:Zulke wondes zien er spectaculair uit, maar ze genezen doorgaans heel goed! Ik vind het wel jammer dat je DA zoveel moeite doet om te hechten en dat hij dan niet eens het haar wat scheert om steriel te kunnen naaien, maar dit tussen haakjes. Hou je veulen zeker 14 dagen binnen en zal perfect genezen. Geen zorgen over maken!
Zo'n wond is toch al niet steriel meer, scheren maakt dan toch nog weinig uit?
Ariebren schreef:En dan het risico lopen dat mams zich ermee gaat bemoeien.
En ik weet wat een merrie doet als haar veulentje iets aangedaan wordt.
Ik ga er van uit dat een veulen tot minimaal één jaar niet naar de smid hoeft.
besita schreef:Ariebren schreef:En dan het risico lopen dat mams zich ermee gaat bemoeien.
En ik weet wat een merrie doet als haar veulentje iets aangedaan wordt.
Ik ga er van uit dat een veulen tot minimaal één jaar niet naar de smid hoeft.
wat een hele nare uitspraak ..gelukkig denken heel veel fokkers niet zoals jij !!
de meeste beenproblemen en verkeerde beenstanden komen voort uit het feit dat jonge paarden ( onder 1 jaar ) nooit of veel te weinig een smid zien !!
Ariebren schreef:De meeste been - hoef problemen ontstaan doordat er verkeerd gefokt wordt.
Ik heb 2 jarige paardjes staan die nu pas voor de eerste keer bij de smid zijn geweest.
Dankzij onze natte zomer waren de voorvoetjes wat langer dan normaal.
Ik ga echt niet vechten met een veulen van een maand oud bij de smid.
Trouwens mijn smid doet het geeneens, die heeft er kijk op.