Zou je dit paard in laten slapen????

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pauline

Re: Zou je dit paard in laten slapen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:22

Is nooit meer beter maar symptoombestrijding schat. In zijn lijf is het gewoon kapot...dat wordt nooit meer heel maar gaat alleen maar verder stuk.

elmo1

een vriendin had een paardje met erge arthrose, deze is behandeld met goud injecties, was erg duur en heeft maar een tijdelijk effect gehad, ze is uiteindelijk niet pijnvrij geweest en ingeslapen,
vergelijken met anderen is moeilijk en zou ik niet doen, je moet naar je eigen paard kijken en dan een beslissing nemen, breng een dag met hem door in de wei, gewoon een dag kijken naar je paard, dat moet voldoende zijn om een goede beslissing te nemen,
sterkte

Anoniem

JA. alleen maar JA kan ik hier op zeggen...........

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:23

Mixx schreef:
85% pijnvrij maken...

en wat kost dat en hoe ingrijpend is de ingreep? en tja,. 85% is geen 100%

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:24

Denk dat de meeste mensen zo'n behandeling niet meer gaan proberen bij het beeld wat jij schetst. Het klinkt als een dure behandeling, met weinig kansen. Bij een paard wat toch al geen paardwaardig bestaan heeft, en het dus ook nooit zal krijgen.

Ik weet het, dit klinkt hard, nog geen drie maanden geleden kreeg een soortgelijke keuze voorgeschoteld voor mijn bijna twee jarige. En eigenlijk is het gewoon geen keuze. Rekken van zijn leven gaat jullie allebei veel pijn doen.

Denk er eens objectief over na, wat zou jij tegen mij zeggen als ik je jouw huidige situatie voorlegde?

Grapjasjes12

Dit is wat mij betreft een no brainer: zo snel mogelijk naar het slachthuis brengen!

GamblersCup

Ik ken het alleen van iemand die het bij een hond heeft laten doen. De info die deze vrouw kreeg was dat het niet altijd werkt (wel bij ongeveer 80%), dat het een deel van de pijn kan wegnemen (dus niet pijnvrij, maar dat was je al bekend), dat het na een tijd waarschijnlijk niet meer zo goed helpt omdat het probleem zich verergerd (want het wordt er niet minder door, het is alleen pijnbestrijding op z'n "homeopathisch" zeg maar) en ik heb eigenlijk niet meegekregen of er dan weer met goudkorrels gewerkt kan worden, een nabehandeling zeg maar.
En dat je op moet letten waar dit gedaan wordt, er zou voor het beste resultaat echt met 24 karaats gewerkt moeten worden.

Maar dat was bij een hond, en ik weet niet hoe het "afgelopen" is zeg maar. Dus zul je er niet zo veel aan hebben.

Ik leef echt met je mee hoor, het is een harde beslissing die je moet nemen.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:25

Jeetje wat zit jij in een lastig pakket, ik zou zeggen volg je hart

Houden van is ook het los kunnen laten van ;)

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:26

Je moet hem laten gaan TS. Het is niet eerlijk tegenover je paard, de 15% wat overblijft is gewoon 15% teveel. Ik heb vorig jaar ook deze keuze moeten maken, het is verschrikkelijk, maar wel het beste voor je paard..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:26

dynamiek schreef:
Jeetje wat zit jij in een lastig pakket, ik zou zeggen volg je hart

Houden van is ook het los kunnen laten van ;)

Lastig?
Het paard heeft pijn en komt nooit meer goed. Hoe lastig kan het zijn?
Een beetje eerlijke eigenaar laat het dier gaan.

Mixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:33

@ Ayasha

Dus omdat het misschien verstandiger is hem in te laten slapen is het dan opeens niet lastig??
Weet niet of jij misschien geen gevoel hebt...

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:34

:(:) De breuk zal nooit genezen door de goudinjecties. Ken het gebruik van goudinjecties wel bij reuma, maar niet bij botbreuken, dat is toch een andere orde. Wie heeft je 85% pijnvermindering daarmee beloofd?Hij valt af en toe, schrijf je, hoeveel pijn denk je dat het hem doet, opstaan met een breuk in zijn rug? En wat als hij op een dag niet meer op kan staan? Je hebt je best gedaan, wat niet gaat dat gaat niet. Neem je verantwoordelijkheid en laat hem inslapen in zijn eigen weitje. Genoeg pijn gehad. Erg verdrietig, dat zeker. Je zou willen dat het anders was.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:35

Mixx schreef:
@ Ayasha

Dus omdat het misschien verstandiger is hem in te laten slapen is het dan opeens niet lastig??
Weet niet of jij misschien geen gevoel hebt...

Daar heeft het niks mee te maken, jij vind het lastig omdat het JOUW gevoel is, niet die van het paard.
Dit is niet lastig, dit is de juiste beslissing maken voor je paard en niet voor jezelf!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:37

Ik vind het ook niet moeilijk :n Ik heb m'n paard weggebracht voor minder.

Mixx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 14:38

Ik vind dat los van dat het voor mijn paard het ergst is, ik er ook verdriet van mag hebben... Vind ik niet egoistisch...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:38

Monabelle, en dat is dus juist verdomd lastig.

"Moeilijk is het leven, als hoofd en hart verdeeld zijn"

En Chris de Burgh schreef er ooit een heel mooi liedje over...

"It's the classical dilemma, between the head and the heart...."

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:38

Ik zou hem laten gaan..

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:40

Verdriet is heel normaal, en dat zal nog wel even duren. Maar zolang jij niets doet heeft je paard pijn.
Ik doe nu echt keihard, maar dat is dit ook!

Jouw gevoel komt later, nu eerst doen wat voor t paard het beste is.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:40

Mixx, we zeggen ook niet dat jij er geen verdriet van mag hebben, alleen dat je ondanks dat verder moet kijken naar wat voor hem het beste is. Geloof me, ik weet het.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:41

Natuurlijk ben je verdrietig, dat snap ik helemaal.
Ik heb ooit mijn 1e pony moeten laten inslapen omdat die een tikkende tijdbom had in de vorm van een abces (verslagen droes). Maar om nog meer lijden te voorkomen...Maar wat doet dat pijn...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:42

Mixx schreef:
Ik vind dat los van dat het voor mijn paard het ergst is, ik er ook verdriet van mag hebben... Vind ik niet egoistisch...

Dus je hebt er geen verdriet van dat je paard pijn heeft?
Kom op zeg, het is een BREUK.

Tuurlijk mag je rouwen, zou een beetje raar zijn als je dat niet zou doen. Maar stel jezelf niet voorop. Dat is wat je nu aan het doen bent en dat is NIET eerlijk.
Je paard kan zonder jou niets veranderen aan z'n pijn, dat zul JIJ moeten doen.

Zoals ik al eerder zei, heb ik m'n paard voor minder weggebracht en ik heb er geen seconde spijt van gehad.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:43

Mixx schreef:

Tuurlijk mag je verdriet van hebben! Het zou eerder vreemd zijn als je dat niet had. Maar je moet door je eigen verdriet heen kijken en doen wat voor hem het beste is. Juist omdat je zo veel van hem houdt! Je kent hem al zo lang, je wilt hem toch een lijdensweg besparen? Hij komt de eerste plaats nu.
Mijn vraag blijft: wie heeft je beloofd dat hij 85% pijnvrij kan worden? Hoe reëel is dat?
Laatst bijgewerkt door paars op 14-06-11 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:44

Mensen, praten vanaf de zijlijn is heel makkelijk, ik denk niet dat TS er veel aan heeft als we nu met zijn allen op haar in gaan hakken. Ze heeft nog helemaal niet gezegd wat ze wel of niet gaat doen, ze vraagt informatie om de juiste afwegingen te maken, iets wat ik logisch vind.

Ik denk zelf dat TS in haar hoofd allang weet wat het beste is, nu haar hart nog

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:46

F*ck je hart in dit geval.

Sorry hoor, maar toen ik wist dat ik m'n paard weg moest brengen kon het me geen zak schelen wat m'n hart ervan vond en ik ben een uitermate emotioneel typje.

Feit is gewoon dat het paard machteloos is wb de pijn en zei niet. Ik reken haar nergens op af, maar ze moet snel doen wat het beste is.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 14:47

phormicola schreef:
F*ck je hart in dit geval.

Sorry hoor, maar toen ik wist dat ik m'n paard weg moest brengen kon het me geen zak schelen wat m'n hart ervan vond en ik ben een uitermate emotioneel typje.

Feit is gewoon dat het paard machteloos is wb de pijn en zei niet. Ik reken haar nergens op af, maar ze moet snel doen wat het beste is.

Kan dat niet wat liever gezegd worden?