healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Orlinapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:43

@Fresco: even een stukje tekst uit een van mijn cursussen, waardoor je beter zal begrijpen waarom we dit niet behandelen in de opleiding:

Het belangrijkste doel van de EVBM (Evidence Bases Veterinay Medicine) is de dierenartsen er op te wijzen dat je moet opletten voor extrapolaties uit basiswetenschappen of voor persoonlijke ervaringen als verantwoording voor uw medisch handelen. Het is beter om uw medisch handelen te laten leidden door informatie die is gewonnen uit goed uitgevoerd en praktisch relevant onderzoek. EVBM is gebaseerd op het vertrouwen in wetenschappelijke methodologie boven intuïtie of het gevoel.

Zelf ben ik ook meer voor deze zuivere wetenschappelijke aanpak, waarbij eerst moet bewezen worden dat iets werkt. Daarom ben ik niet overtuigd over de werking van readings, healings etc.
Dat jij een DA kiest die wel holistisch is, is je goed recht. Maar dierenartsen die zich niet verdiepen in die zaken zijn daarom niet minder goed of bekrompen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 21:49

Fresco schreef:
dus we doen gewoon alsof het er niet is, kunnen we geen moeilijke vragen krijgen ook

Grappig.
Dat is precies wat jij in dit topic doet.
Alle moeilijke vragen op voorhand uitsluiten.
:+

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:42

fresco1234 schreef:
Het boek gaat ook in op de diagnostiek en therapieën, die in alle opzichten gebaseerd zijn op biologisch elektromagnetisme, zoals de bioresonantietherapie en elektroacupunctuur. Het laat verder zien dat geneeswijzen zoals homeopathie en acupunctuur, waar veel biofysische praktijken mee werken, ook te beschouwen zijn als elektromagnetische geneeskunde.

Als je dan al citeert moet je wel compleet zijn.
Als TSer schrijf je hier off-topic dus zal ik me dat ook veroorloven.

Ik citeer dan wat tegenhangende teksten op jou positivo verhaaltjes :

Rathega is een afkorting voor 'Integraal radiesthetisch diagnostisch en therapeutisch alternatief medisch systeem', en deze methode is een combinatie van uiteenlopende stromingen zoals homeopathie, Chinese geneeswijzen en bioresonantie, zonder dat ooit bewijs voor de klinische werkzaamheid is gepubliceerd.

De aannames:
Er worden voor de diagnose vier verschillende testmethodes aangeboden, die als volgt omschreven worden
Een zogenaamde 'potentiaaltest', de 'polariteittest', de zogenoemde "Beziehungstest' en tenslotte de laatste test, die de boeiende naam draagt van 'de Haakse Potentiaaltest (HPtest).
Deze test zou de belangrijkste test in het systeem zijn, en wordt ingezet om " pathologie mee op te sporen".
Enkele van deze testen zijn principeel niet toetsbaar, omdat er onduidelijke dingen mee gemeten worden, zoals het functieniveau en de hoeveelheid energie.
De claim dat met een test alle denkbare therapieapparatuur kan worden ingesteld lijkt ook niet toetsbaar, afgezien van het feit dat het geheel onduidelijk is wat therapieapparatuur is.

Het uittesten met rathega wordt ook gebruikt door artsen om een geneesmiddel uit te zoeken uit bijvoorbeeld antidepressiva.
Het uittesten van geneesmiddelen door therapeuten is onbetrouwbaar.

Biofysische geneeskunde

Benaderen van klachten via het Rathega systeem kan gerekend worden tot de zogenaamde biofysische geneeskunde Westerman zelf omschrijft dit als volgt:

een organisme beschikt over een bio-energetisch regulatiesysteem en stuurt de fysiologische processen door elektromagnetische signalen. Dit regulatiesysteem speelt zowel bij gezondheid als bij ziekte een cruciale rol.

Dit is de focus van de biofysische geneeskunde. Ook binnen deze richting is betrouwbare literatuur over klinische effecten afwezig.

Compleet te lezen op http://www.iocob.nl/energetisch/rathega-systeem.html

Al met al lijkt me dit dus geen rijks-erkende opleiding ? maar een cursus voor "gelovige" in deze materie die zoals blijkt nergens op wetenschappelijke feiten gebaseerd is.....
Doe het dus ook niet als zodanig voor.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:56

fresco1234 schreef:
Orlinapaard schreef:
@ Fresco: In mijn eerste post heb ik een ervaring van een goede vriendin beschreven, wat ik toen ook duidelijk gesteld heb.
Zelf heb ik geen ervaringen met readings of aanverwanten omdat ik het nut er niet van in zie.
Ik ben wetenschappelijk gevormd (diergeneeskunde) en enkel het feit dat we hierover nooit wat te horen kregen in de opleiding zegt voor mij al genoeg.
Ik sluit mij dan ook aan bij de voorgangers die stellen dat dit topic niet thuis hoort in een medische rubriek.

dus je spreekt niet vanuit een eigen ervaring? dat is jammer.
het feit dat je niet iets te horen kreeg in je opleiding zegt mij ook genoeg: wat de boer niet kent dat eet hij niet
dus we doen gewoon alsof het er niet is, kunnen we geen moeilijke vragen krijgen ook
en kunnen we zeggen dat we het niet kennen

nou dat is lekker handig zeg!
zo iemand wil ik al helemaal niet in de buurt van mijn dieren

ik heb een dierenarts, gestudeerd en wel, en da is ook holistisch en geeft zelfs cursussen in communicatie met dieren
mijn hond wil naar geen andere dierenarts
ben toevallig eens bij een gewone geweest, die raust er maar van alle soorten pillen in...
neen dat wil ik niet meer

Over het over 1 kam scheren van dierenartsen gesproken :roll:

Ervaring met een holistisch DA heb ik toevallig wel. Mijn paard ging er rad heen en ik heb hem nog nooit zo kreupel gezien toen ie weer thuis was. Die holistisch DA "monsterde" mijn paard door hem 1 keer op en neer te laten stappen en toen had hij het al gezien. Jawel: een scheef bekken :+ Gelukkig ging later mijn regulier dierenarts heel wat holistischer te werk door lichaamsdeel voor lichaamsdeel eerst vanalles uit te sluiten en zodoende is er, na rontgenonderzoek van de plek waar het werkelijk om ging, de ECHTE diagnose gesteld. Gewoon dmv een rontgenfoto en niet door zo'n lechnergeval of hoe noem je die soort wichelroede-achtige dingen. Oja, hij had volgens dat ding van die " holistisch" DA ook last van lever, nieren en andere organen dus we hebben ook gelijk een uitgebreid bloedonderzoek er tegenaan gegooid bij mijn regulier DA. Er was niets aan de hand. Ondertussen had ik via dat holistisch wonder wel mijn hele medicijnkast vol staan met potjes en pilletjes. Die hield er wel van om maar rotzooi voor te schrijven :$ :$ :$ :j

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 22:57

Ow...en om dan ok nog maar even terug te komen op het topic.
Ja ook ik heb meer dan eens van een reading ervaring mogen genieten.

Een voorbeeld op aanvraag....openbaar en heel bewust.
Nu eigenlijk speciaal om een ook hier zeer bekend persoon de kans te geven haar kunnen te tonen. (ene mevrouw V)
Ik had een hond.... waarover ik nog nergens op Inet had geschreven.
Bewust uitgekozen in plaats van een van mijn paarden , waar wél openbaar info over te vinden is.
Om het kort te houden.... het was een belachelijke reading die nergens ook maar een spoortje van enige kunst in deze materie vertoonde.
De hond is inmiddels overleden, maar had een (door kanker aangetaste) milt die ze zeker niet over het hoofd had kunnen zien...... als die dame tenminste zou kunnen wat ze (nog steeds) beweerd te kunnen....

Onzin dus, en dat mag ik zeggen want dit is niet de enige ervaring.
Wat mijn vooral stoort is dat men medicatie voorschrijft die ook bewezen niet werkt en men bijvoorbeeld ziektes weet te readen die niet eens bestaan bij een bepaald diersoort....ook van die ervaring hebben we hier op bokt een poosje terug al allemaal kunnen genieten. (door ene mevrouw S)

Als je ook maar een béétje verstand hebt van het wezen paard zou die dame die ziektes nooit genoemd hebben....
Buiten dat ze dus in mijn ervaring niet readen kan... heeft ze ook nog eens geen bal verstand van die dieren, maar weet zich hier op Bokt wel omringd door vele aanhang(st)ers.

Hoezo is het dan onzin als mensen andere hier voor wil waarschuwen en dit soort zaken niet in een MEDISCH lijn thuis vind horen....
Is er geen afdeling kroeg of zo waar dit soort zotte praat toegestaan is op bokt ?
Daar zou het beter op zijn plek zijn.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:00

ingedodo schreef:
Ik heb ooit een paard gehad die kreupel bleef. Dierenarts geweest hoefsmid geweest. Konden niets vinden, na 2 weken nog kreupel. Toen heeft mijn vader op advies van iemand laten komen voor aardstralen. Hij had nog geen ervaring met paarden, maar wist heel veel over aardstalen. Hij wilde een foto van het paard en hij wist te vertellen aan welk been het paard kreupel was, dit kon hij niet weten en toch klopte het.

Wat bleek nu, het paard stond met het kreupele been op een kruising van aardstralen als hij in de stal stond, wij wisten niet wat we mee maakten, want de dierenarts was vaak op de stoep geweest

Dit is in mijn ogen grote onzin tenzij het dier in een stand stond....en dan is de reden waarom dit beest kreupel is denk ik wel erg simpel te herleiden.
In een normale stal staat dat beest nooit alleen maar met een been precies op een of andere kruising van een aardstraal....
Laatst bijgewerkt door NickAltena op 30-11-10 23:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Bert_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:02

Readings, healing, magnetiseren, bioresonantie ... daar bestaat een term voor: pseudowetenschap.
Geen enkel onderzoek naar die zaken toont meer dan een placebo effect.
Interessante beroepen voor mensen die geen echt diploma konden behalen maar toch snel en veel geld willen verdienen.
Profiteren door in te spelen op een zwak moment van paardenliefhebbers,
die er alles voor over hebben om hun ziek dier genezen te zien. Foei!

Gelukkig zijn er hier ook die kritiek durven te geven.
Stel je voor dat er via dit forum reclame wordt gemaakt voor zo'n praktijken.
Wat een onnodig lijden zou dat geven bij al die zieke paarden die een echte diagnose en behandeling niet wordt gegund.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:15

He bert85 speciaal aangemeld om hier te kunnen reageren?
Of een mooi SA van de een of andere tegenstander?

Ik ben dan wel een pro qua magnetiseren,maar als ik denk dat er wat met mijn paard is komt er ALTIJD een dierenarts.

Bert_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:20

Geen schaduwaccount. Ik kwam wel eens lezen op bokt maar heb me hier inderdaad speciaal lid voor gemaakt.
Ik weet het, is zo'n topic toch nog ergens goed voor! ;)
Behalve uiteraard het geven van een duidelijk waarschuwingssignaal.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 23:34

Maar wat ik mij dan afvraag is of mensen echt niet meer zelf kunnen denken en beoordelen?
Of is dat dan misschien doordat er meer mensen met paarden zijn gekomen i.p.v paardenmensen?(ik schaar mijzelf onder mens met paard even voor de duidelijkheid)
Ik heb toen zelf een magnetiseur ingeschakeld die ik via mond op mondreclame(nee niet zoenen!) ben tegengekomen NADAT de reguliere arts geen duidelijkheid kon geven.En nee heb toen geen foto`s laten maken omdat het elke keer op een ander been zat(kreupelheid)en dat in die tijd niet een gewone gang van zaken was.(toen was het van: paard niet geschikt?INRUILEN)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 00:54

fresco1234 schreef:
neen ayasha, ik zit niet vast
dat kan niet omdat er altijd een oplossing is

zelfs door te zeggen lamaar, doe je nog iets.

maar okee, we kunnen eindelijk weer terug naar ervaringen, positieve en negatieve.

Hetgeen jij aan haalde is pure psychologie, psychologie die al langer bekent is dan dat jij op deze aarde rond loopt. Dat onder het paranormale scharen vind ik idioot. Daarmee schaar je alle psychische ziektes ook onder paranormaal. :n

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:10

zigranta schreef:
Maar wat ik mij dan afvraag is of mensen echt niet meer zelf kunnen denken en beoordelen?
Of is dat dan misschien doordat er meer mensen met paarden zijn gekomen i.p.v paardenmensen?

Mijn ervaring is (want dat is hier de bedoeling geloof ik) is dat er gelukkig nog steeds mensen zijn die wel degelijk zelf kunnen denken.
Dat zijn bijvoorbeeld die mensen met hun niet gewenste kritische vragen of opmerkingen over deze materie ;)
Maar internet is machtig en dat is voor veel onwetende wel de meest bekeken "bron" vrees ik...

De mensen die dit soort praktijken uitoefenen maar ook andere met een zeer sterke eigen mening over bepaalde zaken weten hun verhaaltjes vaak met zo'n overtuiging te brengen dat velen daar met open ogen in vliegen.
Beetje gebruik van wat moeilijke woorden en velen denken al dat iemand er echt verstand van heeft.

Achteraf wat gerichte vragen van wat nadenkende mensen over bronnen (of niet bestaande ziektes bij het soort dier) en zo worden dan ontweken, niet beantwoord of als flauwekul of pesterij afgedaan.
Vaak ook wordt er verwezen naar een hoop bronnen die van elkaar (soms letterlijk) de zelfde onzin hebben overgenomen en waar , je raad het al... ook diezelfde onzin als pure waarheid wordt verkocht.(al dan niet met zelf verzonnen verhaaltjes over wonderbaarlijke genezingen)

Iemand in paniek (vaak radeloos na wat behandeling zonder resultaten) en meestal zonder veel verstand van dit soort dingen zal dan al snel overtuigd zijn na wat positieve "peperkoek" verhalen van dit soort belovers.

Zeker ook een forum als Bokt werkt hier aan mee.... bijvoorbeeld als dat als serieuze gemeende "kunde" te vinden is in een door velen bezochte "medische" lijn ;)

IK vind het sowieso een domme lijn op een forum want niemand kan van achter een pc een diagnose stellen en dus behandelen.... maar toch vertrouwen er (helaas) veel op de info die er in te vinden is.
Veel site's snappen nog niet half welk inpact ze hebben op mensen / kinderen....

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:29

NickAltena schreef:
De hond is inmiddels overleden, maar had een (door kanker aangetaste) milt die ze zeker niet over het hoofd had kunnen zien...... als die dame tenminste zou kunnen wat ze (nog steeds) beweerd te kunnen....

Vergeet ik de link te zetten waarop te zien is dat deze milt toch wel erg groot is en zeker op zou moeten hebben gevallen bij de aangevraagde medische reading,

http://i90.photobucket.com/albums/k247/ ... 2-Tim1.jpg
http://i90.photobucket.com/albums/k247/ ... 2-Tim2.jpg
http://i90.photobucket.com/albums/k247/ ... 2-Tim3.jpg

Ongeveer 2 keer zo groot als normaal.
De handen zijn dames handen. (zodat je je een afmeting kan voorstellen)
De milt is van mijn mechelse herder (reu)
Van de gestelde diagnose na de reading klopte dus niets en deze milt is ook totaal niet besproken daarin.
Nog na te lezen op een ander forum (PN) maar geen zin meer dat op te zoeken daar.

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 01:47

zigranta schreef:
Of is dat dan misschien doordat er meer mensen met paarden zijn gekomen i.p.v paardenmensen?(ik schaar mijzelf onder mens met paard even voor de duidelijkheid)
Ik heb toen zelf een magnetiseur ingeschakeld die ik via mond op mondreclame(nee niet zoenen!) ben tegengekomen NADAT de reguliere arts geen duidelijkheid kon geven.En nee heb toen geen foto`s laten maken omdat het elke keer op een ander been zat(kreupelheid)en dat in die tijd niet een gewone gang van zaken was.(toen was het van: paard niet geschikt?INRUILEN)

Overigens heeft het "niet meer zelf kunnen denken" weinig te maken met intelligentie.
Tenminste.... men mag toch verwachten dat er bijvoorbeeld in Den Haag toch wel enige vorm van intelligentie aanwezig is bij de ministers en men deze niet zomaar iets wijs kan maken ?

Toch is het ook daar gelukt.... lees vooral ook eens wat nu zoiets gekost heeft ;)
http://www.skepsis.nl/vrom.html

ThreeFingers

Re: healing/magnetiseren/reading voor je paard, resultaten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:34

Wat zou de uitslag zijn als je paard/hond door verschillende "readers" (onafhangkelijk van elkaar) zou laten readen?!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 09:41

NickAltena : een reader die beweerd diagnoses te kunnen stellen had je bij voorbaat al niet mogen geloven.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:35

Ayasha schreef:
een reader die beweerd diagnoses te kunnen stellen had je bij voorbaat al niet mogen geloven.

Er zijn nu verschillende mensen hier die aantoonden met hun eigen ervaring dat het wel degelijk gebeurt 'het diagnoses stellen door readers'. Daarom wordt er ook zo gewaarschuwd. De titel van de discussie stelt het ook, 'healing'. Echter de negatieve ervaringen tellen niet omdat het advies van de healer. reader niet is opgevolgd.
Klein quootje om dat even duidelijk te onderstrepen.

fresco1234 schreef:
en dus ook niet delen van frustraties maar wel van je ervaring, dus nadat je het advies van die healer/reader/magnetiseur hebt opgevolgd, want alleen dan heb je een ervaring

Gelukkig zeg jij wel heel erg duidelijk dat een reader geen diagnoses KAN stellen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 10:38

EstherHegt: dat het gebeurt weet ik. Ik weet ook dat er op dit moment nog minstens een reader is die het doet. Maar wíe weet ik dan weer niet. :) En dat zouden mensen gewoon niet mogen aannemen want dat kan geen enkele reader. Dat mág geen enkele reader. Helaas zijn er voor die readers weinig tot geen gevolgen dus ze blijven het lekker doen. Maar eigenlijk kunnen en mogen ze het dus niet. Daar hebben we DA'en voor die gestudeerd hebben. En niet omdat ze toch geld te veel hadden.....

Ik weet dat er in het verleden een heel populaire reader was op bokt die het ook deed en ik, samen met nog wat mensen, hebben zelfs OW's geincasseerd van bokt door de waarschuwingen voor die bewuste reader. En een jaar, 2 jaar? geleden is ze gruwelijk door de mand gevallen... Tja, hate to say I told you so?
Maar zo zijn ze niet allemaal Esther. :) Het is alleen... Goed zoeken.. :) Dat heb je met dingen die op geen enkele manier geregeld zijn..

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:52

fresco1234 , ik krijg de kriebels van jou en niet zo n beetje ook ... het komt er op neer dat Esterhegt haar boeren verstand niet mocht gebruiken en de adviezen van de betreffende reader moest opvolgen omdat t anders geen ervaring is. juustem

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:01

@shadowflower, precies en dit is exact dezelfde methode die die reader toen gebruikte, precies dezelfde argumenten, ik krijg daar dus ook de kriebels van. Eeen soort deja vu om maar in de termen te blijven ;-)
@Ayasha, het was inderdaad die beruchte reader uit het verleden op Bokt. Vandaar ook mijn waarschuwingen.

Zolang het om onschuldige dingetjes gaat heb ik er geen moeite mee, moet iedereen zelf weten ook al geloof ik er niet in. Zodra het echt om medische dingen gaat vind ik het kwalijk. Daarom hoort dit topic ook niet op medisch.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:10

Als we diegene voortaan gewoon net als bij ik geloof harrie potter 'diegene die niet genoemt mag worden 'noemen weten we allemaal waarover het gaat .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:24

Die wordt geloof ik onder de readers al lang benoemt als "zij die niet genoemd mag worden" _O-
SF was trouwens de andere persoon die volgens mij een OW heeft mogen incasseren om anderen te waarschuwen voor madame... :D

Esther: Dat IS het ook gewoon. :) Je hebt ze helaas overal zitten en het enige wat iedereen kan doen is blijven waarschuwen... Maar probeer dan wel om niet iedereen over dezelfde kam te scheren. :) Ik snap de frustratie want mij frustreerd het ook dat ik weet dat er op dit moment een dier medische hulp ontzegt wordt omdat een of andere idioot beweerd dat zij het wel kan zien en genezen. :x En ik weet haar boktnaam niet dus ik kan mensen ook nog niet waarschuwen ook niet. :x

SF: jij omschrijft wat ik niet onder woorden krijg bij Fresco... Alles wanhopig proberen goed te praten terwijl het gewoon over grove fouten van de "reader" gaat...

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:42

Ayasha schreef:
Esther: Dat IS het ook gewoon. :) Je hebt ze helaas overal zitten en het enige wat iedereen kan doen is blijven waarschuwen... Maar probeer dan wel om niet iedereen over dezelfde kam te scheren. :) Ik snap de frustratie want mij frustreerd het ook dat ik weet dat er op dit moment een dier medische hulp ontzegt wordt omdat een of andere idioot beweerd dat zij het wel kan zien en genezen. :x

Kijk dit snijdt dus wel hout, ik kan niet anders doen dan iedereen over een kam scheren als het om medische zaken gaat. Het is dus ook echt heel erg te lezen dat het nu ook weer gebeurt en een dier medische hulp wordt ontzegd. Het zijn juist deze situaties waar ik me druk om maak.
En nogmaals als het over onschuldige dingetjes gaat moet iedereen het zelf weten wat ie doet, zodra er medische verhalen aan vast zitten dan zeg ik echt dat dit niet kan en mag en zal blijven waarschuwen, dat scheer ik dus inderdaad wel over een kam. Daarom blij ik ook herhalen dat ik het onbegrijpelijk vind dat dit onder medisch staat. Dát is waar ik tegen ageer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:48

Esther: Het is dat ik niet weet wie het is.... :) Ik weet enkel dat een bokker naar mij toe kwam voor een reading van een paard dat kreupel was en ze wilde weten wat het was voor de DA er bij gehaald werd. Ik heb geweigerd en gezegd dat ze een DA er bij moest halen, dat geen enkele reader haar ging kunnen vertellen welke hulp dat dier nodig had en dat ik het zelfs een vorm van verwaarlozing vond, dat ze eerst naar een reader rent en dan pas naar een DA.
Daarop kreeg ik een BP dat ze al iemand anders gevonden had "die niet zo moeilijk deed". :x

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:50

@ phara , ik heb inderdaad we eens vakantie van bokt gehad van de moddies, geloof wel vaker dan 1 keer. juist om die kwestie. en meerdere waarschuwingen.

toen ik ooit de zin heb gebruikt dat ze eens van die roze wolk moest afkomen en nog wel meer. toen ik dus te confronterend was heb ik best wat dreig emails en pbs mogen ontvangen van al die lieve lieve mensen.