Gigantisch scheef paard.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 11:54

russel schreef:
Blessures kunnen ook van binnen zitten, dik been is een gevolg van een blessure.

Of stalbenen of te eiwitrijk voer of een klein wondje...........

FMH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 08:43

unamie schreef:
Extreem scheve paarden kunnen een flink probleem in het bekken en de rug hebben
Dat kun je niet alleen met rechtrichten oplossen
Soms is het niet met de hand te manipuleren en moet er een manueel therapeut aan te pas komen om het echt los te krijgen
Ook kan het zijn dat er een onderliggend probleem is (bv een geirriteerde rugband of zelfs kissing spines))
Bij DAP Bodegraven zijn ze erg kundig op dit gebied
Extreem scheve paarden stuur ik daarom ook altijd door naar deze kliniek

Het klopt wat je zegt over scheve paarden dat die een flink probleem in het bekken en de rug kunnen hebben, moest alleen glimlachen bij je zin: soms is het niet met de hand te manipuleren en moet er een manueel therapeut aan te pas komen... Manueel betekend namelijk met de hand: ma - nu` eel («Frans«Latijn) bijvoeglijk naamwoord het gebruik van de handen betreffend; handvaardig; manuele therapie het functioneren van een gewricht gunstig beïnvloeden d.m.v. handgrepen.
Ik ken Bodegraven en ik weet dat ze daar met hamers werken, dus ik snap wel wat je bedoelt hoor en ik weet ook zeker dat TS haar therapeut ook wel naar zo'n dergelijke manier van behandelen heeft doorverwezen mocht ze het niet handmatig helemaal voor elkaar hebben gekregen, even teruglezend staat er volgens mij ook zoiets. Mijn paard is namelijk door dezelfde therapeute behandeld en was gelukkig wel na 1 keer recht in het bekken ( en die was toch al jaren scheef)en ook recht gebleven.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 09:28

FMH schreef:
Het klopt wat je zegt over scheve paarden dat die een flink probleem in het bekken en de rug kunnen hebben, moest alleen glimlachen bij je zin: soms is het niet met de hand te manipuleren en moet er een manueel therapeut aan te pas komen... Manueel betekend namelijk met de hand: ma - nu` eel («Frans«Latijn) bijvoeglijk naamwoord het gebruik van de handen betreffend; handvaardig; manuele therapie het functioneren van een gewricht gunstig beïnvloeden d.m.v. handgrepen.
Ik ken Bodegraven en ik weet dat ze daar met hamers werken, dus ik snap wel wat je bedoelt hoor en ik weet ook zeker dat TS haar therapeut ook wel naar zo'n dergelijke manier van behandelen heeft doorverwezen mocht ze het niet handmatig helemaal voor elkaar hebben gekregen, even teruglezend staat er volgens mij ook zoiets. Mijn paard is namelijk door dezelfde therapeute behandeld en was gelukkig wel na 1 keer recht in het bekken ( en die was toch al jaren scheef)en ook recht gebleven.

Het klopt zeker wat je zegt
Alleen gebruikt een Osteopaat en een Chiropractor nooit een hamer en een sedatie (voor zover ik weet)
Dat doet een manueel therapeut wel (indien nodig)
Daardoor kun je erg vastzittende paarden veel beter los krijgen

FMH

Re: Gigantisch scheef paard.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 15:38

Een osteopaath of een chiropractor gebruiken inderdaad nooit een hamer en sedatie, maar dat is ook (naar mijn weten) niet specifiek voorbehouden aan een manueel therapeut. Hij of zij zal zo wie zo een dierenarts moeten zijn om te kunnen sederen. Wellicht zit daar het verschil. Maar goed maakt ook niet uit, vond het gewoon even leuk om op de woordspeling te reageren.

TS je hebt een leuk paard en ik denk dat je met goede begeleiding inderdaad grote stappen gaat maken. Wegzetten in training is ook een goed oplossing maar alleen als je het daarna dan ook met les op dezelfde manier kan voortzetten en dat is niet altijd mogelijke en het laten trainen is vaak ook vrij duur. Heel veel succes met je paard in ieder geval.