russel schreef:Blessures kunnen ook van binnen zitten, dik been is een gevolg van een blessure.
Of stalbenen of te eiwitrijk voer of een klein wondje...........
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
unamie schreef:Extreem scheve paarden kunnen een flink probleem in het bekken en de rug hebben
Dat kun je niet alleen met rechtrichten oplossen
Soms is het niet met de hand te manipuleren en moet er een manueel therapeut aan te pas komen om het echt los te krijgen
Ook kan het zijn dat er een onderliggend probleem is (bv een geirriteerde rugband of zelfs kissing spines))
Bij DAP Bodegraven zijn ze erg kundig op dit gebied
Extreem scheve paarden stuur ik daarom ook altijd door naar deze kliniek
FMH schreef:Het klopt wat je zegt over scheve paarden dat die een flink probleem in het bekken en de rug kunnen hebben, moest alleen glimlachen bij je zin: soms is het niet met de hand te manipuleren en moet er een manueel therapeut aan te pas komen... Manueel betekend namelijk met de hand: ma - nu` eel («Frans«Latijn) bijvoeglijk naamwoord het gebruik van de handen betreffend; handvaardig; manuele therapie het functioneren van een gewricht gunstig beïnvloeden d.m.v. handgrepen.
Ik ken Bodegraven en ik weet dat ze daar met hamers werken, dus ik snap wel wat je bedoelt hoor en ik weet ook zeker dat TS haar therapeut ook wel naar zo'n dergelijke manier van behandelen heeft doorverwezen mocht ze het niet handmatig helemaal voor elkaar hebben gekregen, even teruglezend staat er volgens mij ook zoiets. Mijn paard is namelijk door dezelfde therapeute behandeld en was gelukkig wel na 1 keer recht in het bekken ( en die was toch al jaren scheef)en ook recht gebleven.