beeldmateriaal slokdarmverstopping?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:38

Jet schreef:
Wat ik begrepen heb, kan je daarvoor het beste een test in Duitsland, Hochmoor, laten doen. Die gebruiken schijnbaar betere test dan in Nederland, maar misschien dat Utrecht die test inmiddels ook gebruikt. Utrecht is een of ander onderzoek naar lyme bij paarden begonnen laatst heb ik ergens hier op bokt gelezen en dat is toch ook een tekengebeuren...

De duitsers zijn er al veel verder mee.
Ik moet echt met de hond uit, maar ik zal straks nog wat linken plaatsen.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 17:43

Ik heb ook een paard gehad die een keer slokdarm verstopping hat,
ze wilde niet meer eten, en wilde ook niet lopen.

Ben benieuwd wat er uit komt voor dit paard als je het filmpje hebt opgestuurd.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 18:53

Jet schreef:
Wat ik begrepen heb, kan je daarvoor het beste een test in Duitsland, Hochmoor, laten doen. Die gebruiken schijnbaar betere test dan in Nederland, maar misschien dat Utrecht die test inmiddels ook gebruikt. Utrecht is een of ander onderzoek naar lyme bij paarden begonnen laatst heb ik ergens hier op bokt gelezen en dat is toch ook een tekengebeuren...

Nog even wat links, die mijn vriendin heeft opgespeurd:

http://www.borna-borreliose-herpes.de/Borna/videos.html

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 100611_002

Van Lyme kunnen mensen ook erg nare dingen overhouden.
Andor heeft wel snel wat, niet een heel goede weerstand, ieder jaar 3 luizen, een keer rain rot gehad, dat soort werk.
Misschien moet de DA's hierop aansturen.

Laten we het er voor nu maar ophouden dat Andor GEEN slokdarmverstoppingen heeft.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:06

Antheman schreef:
Ik werd nog getipd om aan borreliose te denken, ik zit driftig te googlen.

Het fijne van Laarakker is dat ze dat dan ook meteen kunnen bekijken ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 19:12

singasong schreef:
Antheman schreef:
Ik werd nog getipd om aan borreliose te denken, ik zit driftig te googlen.

Het fijne van Laarakker is dat ze dat dan ook meteen kunnen bekijken ;)

Je gedram vind ik niet prettig.
Andor ís al klant bij Laarakker.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:16

http://icttd.nl/fileadmin/user_upload/A ... rnemer.pdf . Dit is niet het artikel dat ik bedoelde, maar hier kan je misschien ook nog iets mee...

Ik heb jouw links bekeken, maar op de een of andere manier kan ik van de bovenste link de twee eerste filmpjes niet zien. Ik ben zo naar mijn paard, ik ga het vanavond nog even proberen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:27

Antheman schreef:
Je gedram vind ik niet prettig.
Andor ís al klant bij Laarakker.

:?

De toon waarop je dit tegen mij zegt vind ik niet prettig!

Als Andor patiënt is bij Laarakker waarom open je dan dit topic en ga je googlen op allerlei mogelijkheden? Dan had hij al lang door hem behandeld kunnen worden.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 19:28

Jet schreef:
http://icttd.nl/fileadmin/user_upload/A ... rnemer.pdf . Dit is niet het artikel dat ik bedoelde, maar hier kan je misschien ook nog iets mee...

Ik heb jouw links bekeken, maar op de een of andere manier kan ik van de bovenste link de twee eerste filmpjes niet zien. Ik ben zo naar mijn paard, ik ga het vanavond nog even proberen.

Mijn vriendin stuurde deze link ook door met het verzoek het filmpje aan hen te laten zien.

Dit vind ik lastig, want er is immers niets vastgesteld.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:39

Nee, maar er staat volgens mij ook bij dat je inlichtingen kunt vragen, je kan het allicht vragen of dit met een tekenziekte te maken zou kunnen hebben. En vragen welke test zij gebruiken om het vast te stellen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 21:45

Jet schreef:
Nee, maar er staat volgens mij ook bij dat je inlichtingen kunt vragen, je kan het allicht vragen of dit met een tekenziekte te maken zou kunnen hebben. En vragen welke test zij gebruiken om het vast te stellen.

Dat laatste is wel een goede, want ik woon momenteel op het I net en had gevonden dat uit gewone bloedtesten geen borreliose kon worden vastgesteld.

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:12

Ik zou zo denken dat het een maagzweer is.. Ik heb een keer een paardje gezien dat ook in paniek ging rennen e.d. Na uitgebreid onderzoek bleek dat het een maagzweer was die ze niet hadden gezien.

geerke

Re: beeldmateriaal slokdarmverstopping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:16

goh...dat ziet er heftig uit!
Ik zou het niet weten...wat ik wel weet is dat het erg onverstandig is een paard die een slokdarmverstopping heeft gehad van de grond te voeren.
Op hoogte van de boeg hoor je te voeren...heeft de kliniek dat niet verteld?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:51

ik heb het nog een keer gekeken...niks neurologisch...een paard wat verschillende malen een slokdarm verstopping heeft gehad heeft vaak een verwijding in de slokdarm.
Wat hier gebeurt is dit....hij eet van de grond(helemaal fout,zie vorige post)Het voer blijft in de verwijding zitten...dat doet pijn ,paard raakt in paniek en voelt zich absoluut niet lekker...
Probeert het te ontvluchten door achteruit te lopen.

Tot dat de boel gezakt is.
Op borsthoogte voeren en vochtig voer...geen droge brok of granen...het zou me niets verbazen als dat helpt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 22:57

Ik vind dit helemaal niet op een slokdarmverstopping lijken, en ik heb zelf een paard gehad met een slokdarmverstopping gehad en ook vroeger bij een ander paard gezien, dus ik weet hoe het gaat met slokdarmverstoppingen, en dat ziet er heel anders uit dan wat ik zag op het filmpje.

Je paard lijkt een soort van epilepsie te hebben, dat is te zien aan de ogen en gedrag, een afwijking/storing in hersenen ofzo.

Ik hoop dat de dierenartsen of wie dan ook snel kan uitvinden wat hij heeft.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 23:33

Heb je al bloed uitslagen ?
Heel veel sterkte !!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 23:44

geerke schreef:
goh...dat ziet er heftig uit!
Ik zou het niet weten...wat ik wel weet is dat het erg onverstandig is een paard die een slokdarmverstopping heeft gehad van de grond te voeren.
Op hoogte van de boeg hoor je te voeren...heeft de kliniek dat niet verteld?

Heb je blz 1 wel gelezen. Dan weet je hoe ik normaal gesproken voer.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 00:00

Ziet er wel heftig uit. Hoop dat ze achter komen wat het is en hoe het te behandelen is.

@ de mensen die zeggen dat epilepsie anders uitziet. Epilepsie heeft heel veel vormen daardoor is het vaak ook moeilijk te zien. Het neervallen en schokken is een zogenoemde " grand mal " je hebt echter ook veel kleinere aanvallen. Het eerste wat ik dacht toen ik het filmpje zag was dat het iets neurologisch was. Maar paard kan ook pijn hebben, in paniek raken en zich daarom afsluiten van de buitenwereld want dat lijkt hij te doen.

Van het middenooronsteking lijkt me ook misschien wel een logische verklaring waarom hij dit gedrag vertoont als hij van de grond eet.. Misschien door de lage houding meer druk op het middenoor waardoor het pijn gaat doen, elk paard reageert anders op pijn natuurlijk. Maar dan zou hij dit probleem ook moeten hebben met gras eten lijkt me..
anyway wij kunnen wel blijven spectuculeren maar zijn geen dierenartsen, hopelijk ben je morgen wat wijzer want het lijkt me echt geen pretje om je paard zo te zien staan. Sterkte!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:39

heeft hij dit op de kliniek ook gehad?
Ik denk echt dat dit met de manier en soort voer te maken heeft...ik blijf eigenwijs

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 07:41

geerke schreef:
heeft hij dit op de kliniek ook gehad?
Ik denk echt dat dit met de manier en soort voer te maken heeft...ik blijf eigenwijs

Wederom adviseer ik je het topic te lezen, want dat staat ook gewoon op blz 2.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 07:46

Jeetje wat ziet het er eng uit zeg...
Mijn vorige paard heeft ook slokdarmvertopping gehad, maar dat zag er heel anders uit...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:39

ik dacht bij het begin van het filmpje, hee dat deed mijn paard ook met eten
zijn hoofd scheef en naar achteren kijken en dan op 3 benen staan

maar dat rare lopen en trillen/schudden had hij niet

ik hoop dat ze erachter kunnen komen , mijn paard is de mallemolen door geweest en heeft in de CT scan gelegen, waar vernauwde aderen in zijn hoofd uitgekomen is
hij is op bloedverdunners gegaan en dat heeft geholpen
maar na 9 weken had ik het idee dat hij maagklachten kreeg daardoor

ik ben toen op de holistische manier verder gegaan
hij is doorgemeten met Lecher antenne en biosensor en is nu zonder bloedverdunner al zo`n 5 weken en schud niet

wel eet hij af en toe nog zo vreemd,als ik een stukje droog brood geef of een stukje appel
en zijn tanden zijn het ook niet die zijn 3x gedaan en zagen er op de foto prima uit.

maar eng is het wel :(:) om te zien
ik hoop dat je snel weet wat het is! ;)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 08:59

mirgino schreef:
ik dacht bij het begin van het filmpje, hee dat deed mijn paard ook met eten
zijn hoofd scheef en naar achteren kijken en dan op 3 benen staan

maar dat rare lopen en trillen/schudden had hij niet

ik hoop dat ze erachter kunnen komen , mijn paard is de mallemolen door geweest en heeft in de CT scan gelegen, waar vernauwde aderen in zijn hoofd uitgekomen is
hij is op bloedverdunners gegaan en dat heeft geholpen
maar na 9 weken had ik het idee dat hij maagklachten kreeg daardoor

ik ben toen op de holistische manier verder gegaan
hij is doorgemeten met Lecher antenne en biosensor en is nu zonder bloedverdunner al zo`n 5 weken en schud niet

wel eet hij af en toe nog zo vreemd,als ik een stukje droog brood geef of een stukje appel
en zijn tanden zijn het ook niet die zijn 3x gedaan en zagen er op de foto prima uit.

maar eng is het wel :(:) om te zien
ik hoop dat je snel weet wat het is! ;)

Dat schudden en trillen heeft hij nu pas 2 keer laten zien.
Daarvoor was t wegrennen en heel scheef rondjes rennen.

Jij hebt toch ook een headshaker? Andor is zeker al 2 jaar shake vrij.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 09:05

ze zeiden in Roosendaal dat hij een headshaker was,maar de Lingehoeve heeft dat ontkracht,hij was geen typische shaker
daarom is hij door de scan gegaan en daar kwam uit dat zijn aderen vernauwd zijn
en met eten met hoofd omlaag kreeg hij teveel druk in het hoofd

hij deed het alleen met eten van de grond

vorig jaar toen ik hem net had was het anders dan dit voorjaar, hij reageerde anders maar kan ook komen doordat hij mij nu goed kent en vorig jaar had ik hem net 2 weken toen het begon

ze hebben hem op alles onder zocht ook de trigimuszenuw is verdoofd geweest,maar geen verschil

hij heeft gewoon barstende koppijn gehad, en met de bloedverdunner was het met 2 dgn over

nu met de homeopathie gaat het helemaal super, hij is erg vervuild en het gaat steeds beter

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 09:11

mirgino schreef:
daarom is hij door de scan gegaan en daar kwam uit dat zijn aderen vernauwd zijn

Wat doet de CT scan? Wat kunnen ze er precies mee zien?

En hoe voer jij ruwvoer?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 10:57

Ik heb je net een pb gestuurd, ik heb de 1e 3 blz's van dit topic gelezen. Ik ga nu naar de paarden om even te filmen hoe ik tegenwoordig zo'n aanval oplos (door schade en schande wijzer geworden, twee paarden hebben het gehad, waarvan één keer DA + slang in neus en één keer geëindigd in Utrecht).

Ze kunnen het ook van gras krijgen, zelfs mijn paard dat het nog nooit eerder had gehad, had het van de week van gras eten. (Je vraagt je soms af wat het evolutionaire voordeel is van het niet kunnen 'kotsen' van paarden, in de natuur moeten er kennelijk een hoop doodgaan aan dit :? )

Dat Ant zelf niet in paniek raakt snap ik wel, de eerste keer schrik je je te pletter, ik dacht toen dat mijn paard stikte :+, maar later herken je het.

Het achteruit rennen herken ik, ook het 'gloepen' en ook wel hard vooruit rennen deden mijn paarden. En opdringerig bij mij komen staan zo van 'HELP baasje!'