Paard houdt hoofd scheef - Ze is blind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Paard houdt hoofd scheef - Ze is blind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 02:08

God wat een reacties weer hier zeg, waarom kunnen mensen elkaar tegenwoordig niet meer in elkaars waarde laten :n. Als mensen hun paard koste wat het kost in leven houden is er commentaar en is het belachelijk, en als iemand de beslissing neemt om het beestje in te laten slapen om het geen lijdensweg te bezorgen is het ook niet goed 8)7...

@TS, heel veel sterkte met de situatie, het zal echt geen makkelijke beslissing zijn geweest voor je :(:). Misschien is het inderdaad beter om voorlopig even een gezelschapspony bij je andere paardje te zetten en dan rustig naar een ander paardje te zoeken. Je hebt nu niets aan overhaaste beslissingen.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:41

Isabonny schreef:
Dank je Femke, en de rest natuurlijk ook.

Waarschijnlijk gaat het woensdag gebeuren.
Het is zo verschrikkelijk cru dat we nu noodgedwongen snel snel naar een ander paard aan het zoeken zijn, omdat anders Isabel de boel afbreekt in haar eentje.
Ik kan haar nog niet eens in de stal opsluiten als de smid komt, omdat ze dan op haar achterbenen tegen de tralies aan staat te slaan als ze de ander ziet weglopen. Dus laten we haar dan maar los lopen, want ik ben veel te bang dat ze per ongeluk met haar smalle hoeven door de tralies heen schiet. Ze kan gewoonweg de ander niet uit het oog verliezen. Dat gaat wat worden zeg... |(

Heb een handelaar uit het dorp gevraagd of hij eventueel een paardje zolang bij haar wil zetten, zodat ze tenminste niet alleen is, maar ja, die zal dat ook geen maandenlang willen doen. En helaas had hij voor ons geen geschikt paardje staan. Wel een jonge donkergrijze andalusier van 4-5 jaar oud , maar die moest nog doorgereden worden en dat was toch niet onze bedoeling.
En dus moeten we nu noodgedwongen het internet afstruinen op zoek naar een lief, rustig paard, terwijl ons hoofd er eigenlijk nog niet naar staat. Ik had altijd zo'n lol er in om paardjes te bekijken, maar nu het MOET voel ik me zo bezwaard. Alsof we die arme Cheyenna verraden.

Als jullie echt niks op tijd vinden,mogen jullie Bonny ook wel een paard daagjes lenen hoor :)

Heel veel sterkte ;(

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:54

Ts, ik wens je heel veel sterkte met deze moeilijke periode. Het is jammer dat mensen hier zo reageren, dom is het gewoon.. je zou juist van "paardenmensen" verwachten dat ze het zouden begrijpen. In plaats daarvan twijfelen ze aan je verhaal, en moet jij er maar alles aan doen om dat dier te redden ( anders komt iemand van bokt je paard wel redden, yeah sure ) Kunnen we er een keer mee ophouden? ts laat dat dier niet voor niets inslapen.. Het is al moeilijk genoeg. Ts, je doet het beste voor je paard, ookal is dat soms de moeilijkste keuze.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:54

Heel veel sterkte woensdag.... Zorg dat het paardje dat achterblijft alle kans krijgt om afscheid te nemen van haar dode vriendinnetje.Dan begrijpt ze dat ze overleden is want dat is heel belangrijk. Anders heb je kans dat ze blijft roepen om haar terug keer....

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 10:56

Ik wil jou heel veel sterkte wensen de aankomende tijd, ik vind dat je een dappere en juiste beslissing hebt genomen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 12:17

femmiel schreef:
Isabonny schreef:
Dank je Femke, en de rest natuurlijk ook.

Waarschijnlijk gaat het woensdag gebeuren.
Het is zo verschrikkelijk cru dat we nu noodgedwongen snel snel naar een ander paard aan het zoeken zijn, omdat anders Isabel de boel afbreekt in haar eentje.
Ik kan haar nog niet eens in de stal opsluiten als de smid komt, omdat ze dan op haar achterbenen tegen de tralies aan staat te slaan als ze de ander ziet weglopen. Dus laten we haar dan maar los lopen, want ik ben veel te bang dat ze per ongeluk met haar smalle hoeven door de tralies heen schiet. Ze kan gewoonweg de ander niet uit het oog verliezen. Dat gaat wat worden zeg... |(

Heb een handelaar uit het dorp gevraagd of hij eventueel een paardje zolang bij haar wil zetten, zodat ze tenminste niet alleen is, maar ja, die zal dat ook geen maandenlang willen doen. En helaas had hij voor ons geen geschikt paardje staan. Wel een jonge donkergrijze andalusier van 4-5 jaar oud , maar die moest nog doorgereden worden en dat was toch niet onze bedoeling.
En dus moeten we nu noodgedwongen het internet afstruinen op zoek naar een lief, rustig paard, terwijl ons hoofd er eigenlijk nog niet naar staat. Ik had altijd zo'n lol er in om paardjes te bekijken, maar nu het MOET voel ik me zo bezwaard. Alsof we die arme Cheyenna verraden.

Als jullie echt niks op tijd vinden,mogen jullie Bonny ook wel een paard daagjes lenen hoor :)

Heel veel sterkte ;(

Ow Fem wat vind ik dat lief van je, nu springen me alweer de tranen in de ogen.

femmiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 16:46

Nog maals heel veel sterkte vandaag ;(

En als ik iets kan betekenen dan hoor ik het wel :)

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:38

Sterkte.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:55

Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt. :(:)
Maanblindheid is inderdaad niet alleen blind, maar betekend ook pijn.
Er is iemand op bokt hier, heeft haar paard aan het oog met maanblindheid laten opereren.
Ze had een heel ander paard terug, moet je nagaan wat een last dat dier er van gehad moet hebben.

Een goede keuze, ook het feit dat je een rijpaard wil is te begrijpen, zeker in combinatie met het lijden van je paard.

Bernadette86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 11:21

Mijn paard heeft ook maanblindheid, maar je merkt het niet aan haar. Je ziet dat er een blauwe vlek in haar oog zit. Maar verder zie je niks aan haar. Ze is nu volledig blind, maar ze kan en doet alles nog. Het is een super vrolijk en sociaal paard. Ze is in 10 jaar tijd haar zicht verloren, misschien dat ze daarom het zo goed doet.Het is neit van de een op andere dag gegaan. Ik heb echt niet het idee dat ze pijn heeft. Misschien verschilt het ook per paard want sommige paarden hebben ook last van dikke ogen, en traanogen vol met pus. Dat heb ik bij mijn paard nooit gezien. Het oog is gewoon net als ieder ander oog, maar dan met een witte vlek erop. Ze knijpt nooit met haar oog, laat zichzelf gemakkelijk zalven. Er is aan mij wel gevraagd door de dierenarts of ik haar wilde laten inslapen omdat ze volledig blind was. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Ik heb een vrolijk paard thuis staan, die alles netjes doet. Ze rijd binnen, maakt buitenritjes, staat in de wei. En ze is echt heel mak. De dierenarts zei dat dit vrij uniek was en dat haar karakter haar leven heeft gered. Doordat ze zo mak is en lief en ik altijd tegen haar praat ze waarschijnlijk zo blijft.En dat haar leven van mij afhangt, als ik haar op een andere stal wil zetten gaat dat niet meer. Ze zei dat de combinatie van ons goed werkt en dat er niemand anders meer op mag rijden. Dan kan ze in panier raken. Ik moet er wel rekening mee houden dat als ze gevaarlijk wordt om op te rijden het misschien alsnog moet. Maar op dit moment zie ik geen reden om het te doen. Voor mij is ze hetzelfde paard als 10 jaar geleden, alleen nu blind. Maar ik heb dat serieus nooit aan haar gemerkt.
Ik vind het eigenlijk een wonder, maar ik ben ontzettend dankbaar dat het zo goed met haar gaat. Zij moet leven met haar handicap en ik ook. En als ik echt het idee krijg dat ze pijn heeft is het natuurlijk eerlijker voor haar om haar in te laten slapen. Maar op dit moment heeft ze er volgens mij geen pijn aan. Ik hou het wel in de gaten, maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om een gezond blind paard die altijd vrolijk en sociaal is naar andere, ervan houdt om te werken en te rijden in te laten slapen.