Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Breghje schreef:JOEHOEOEOEOEEOEEO!!! Ik durf nu al wel een beetje harder te juichen!!
.
Breghje schreef:Mijn kolieker krijg nu nog steeds van Havens, waarschijnlijk ga ik van de zomer overstappen op Marstall.
Wuswa, vreemd dat ze bij jullie al zo snel wortels mogen weet je daar de reden van? Bij onze kliniek werdt dat afgeraden omdat de wortels hard zijn, slechter verteren en dus het litteken kunnen irriteren, of fistels zouden kunnen veroorzaken. Zacht voer als slobber heeft dat minder volgens hen, en kleine sprietjes hooi en zo ook. Klonk voor mij eigenlijk wel logisch, maar ik sta altijd open voor andere inzichten.
wuswa schreef:Breghje schreef:Mijn kolieker krijg nu nog steeds van Havens, waarschijnlijk ga ik van de zomer overstappen op Marstall.
Wuswa, vreemd dat ze bij jullie al zo snel wortels mogen weet je daar de reden van? Bij onze kliniek werdt dat afgeraden omdat de wortels hard zijn, slechter verteren en dus het litteken kunnen irriteren, of fistels zouden kunnen veroorzaken. Zacht voer als slobber heeft dat minder volgens hen, en kleine sprietjes hooi en zo ook. Klonk voor mij eigenlijk wel logisch, maar ik sta altijd open voor andere inzichten.
Geen idee en gelukkig kan ik het niet vragen want ik heb geen kolieker in Utrecht staan. Daar is het mij van beide keren bijgebleven: starten met plukjes hooi, daarna wat wortel erbij, daarna wat gewoon voer. En zo de hoeveelheid opvoeren.
Chivance schreef:Ik wil je even meegeven dat je met worteltjes goed moet opletten bij een koliekgevoelig paard.
Altijd wassen voor je ze geeft en ook niet te veel, wortelen drijft erg als het er te veel zijn.
Hopelijk zie je het niet als kritiek, enkel als goede hulp, zo is het in elk geval bedoeld!