Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesRixt

Re: Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:41

Ik denk zeker dat jullie de goeie beslissing maken, ik denk niet dat dit diertje een paardwaardig leven kan lijden. Erg sneu natuurlijk, maar wat geweldig dat jullie deze pony alleen al kopen om hem uit zijn lijden te verlossen, maar hoe sneu het ook is, hij zal jullie dankbaar zijn denk ik.... :(:)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 21:47

Wil iemand die het weet mij PBén waar de pony staat?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:04

afmaken is in dit geval redden ;)

goed dat je het doet TS, hopelijk kan het ook allemaal snel geregeld worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:07

Heel nobel van jullie! En nu is de fokker weer 50euri's rijker en zal het hem zn reet roesten wat er met het diertje gebeurd!!! Hij kan weer fijn verder fokken +:)+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:13

jeetje.. dit is echt schandalig...

eigenaar komt er wel lekker makkelijk vanaf op deze manier..

hou er rekening mee dat het vervoeren van een paard zonder chip strafbaar is he :)

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:25

rapido schreef:
Heel nobel van jullie! En nu is de fokker weer 50euri's rijker en zal het hem zn reet roesten wat er met het diertje gebeurd!!! Hij kan weer fijn verder fokken +:)+

Je kan het ook anders bekijken. Dit kromme ding zal nooit een merrie dekken en dus niet nog meer kneusjes voortbrengen......

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 22:29

Dan is er daar al een verschil lotus, dit diertje kon zich niet goed verdedigen in de kudde, en zou ook absoluut niet geaccepteerd worden. Daarom is het voor t diertje t beste wat er nu besloten is. Dierenarts zei ook dat het in zijn geval niet eerlijk zou zijn, dan is het klaar.

De eigenaar kan dan wel er makkelijk vanaf komen, maar voor ons voelt t veel beter, wij zijn er langs geweest en houden dat beeld vast. Dierenbescherming doet niks, dus dan doen we t zelf.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 23:24

Pony word overgens door Prissey opgehaalt, dus heel lief van de mensen die willen helpen, maar staat nu vast dat we m zelf gaan halen en m zelf willen wegbrengen!

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 00:13

smurf ik wil hem idd zelf weg brengen maar we moeten wel vervoer kunnen hebben dus hulp qua vervoer is altijd toelaatbaar en zeer gewilt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:30

Ach jeetje, ik open net dit topic en bij het zien van de fotos springen de tranen me in de ogen wat onzettend sneu voor het beestje.
Geruststellend idee dat jij hem op gaat halen en laat inslapen Prissey.

2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:30

Ik ben de schuldige die deze lieve meiden mee heb genomen naar deze pony.Ik belde deze boer op om afspraak te maken omdat ik opzoek was naar leuk shetje. Ik belde de man op en hij vertelde me dat hij ''iets'' wat scheven beentjes had.
Hij vertelde dat het moeilijk was om te vertellen maar reuze meeviel, ik zei dat ik liever langs kwam om te bezichtigen omdat ik zo geen kijk op had.

Na 3,5 uur in de auto met flinke vertraging waardoor we wat aan de latere kant waren. Belde we de man nog even op dat we vast stonden en later kwamen. Hij zei dat dit prima was en ons wel zag verschijnen, na 15 minuten belde hij wederom op waar we bleven.
Nogmaals uitgelegt dat verkeer ons tegen zat.

Na aankomst kwam de meneer op ons af en vroeg hoe wij deze pony gingen meenemen, ik vertelde dat ik graag eerst kom bezichtigen voordat ik iets koop.Maar als het echt moest dat ie vast wel makkelijk in onze kofferbak paste :D

Hij liep min of meer al bozer voor ons uit en wees ons dit kleine hummeltje aan. Ik was stomheid geslagen netzoals de andere meiden.
2 van de 4 zeide per direct al nee, dat ik kosten op me hals zou halen en dit niet meer goed kwam. Heb nog 100 keer geprobeert om de andere tweetal over te halen en dit hummeltje wel in de achterbak paste en hij direct meeging.

Na lang het hummeltje moeten aankijken hebben we besloten met ze vieren om hem niet te kopen.Alleen nu kunnen we hem alle niet loslaten. 2 van de viertal kunnen financieel niet helpen. Ik & Prissey willen hem heel graag helpen maar ook financieel niet breed genoeg voor Da kosten van 1000,- euro's op zich te halen. Ik besteed dat liever aan een gezonde shet die ooit wat gaat mankeren.

We hebben nu besloten dat we dit kereltje gaan ophalen, en laten hem meteen vredig gaan.
Zo kunnen wij hem helpen en hebben we geen hoge da rekeningen.
Uiteraad moeten we nog vervoer regelen, de man die mee wou heeft helaas zijn been gebroken waardoor hij niet meer kan rijden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:33

Prissey schreef:
corretie de pony wordt niet geslacht aangezien hij niet gechipt is.. We gaan morgen langs onze DA voor alle informatie en kosten plaatje voor het inslapen

Slachten voor menselijke consumptie is dan inderdaad onmogelijk, maar ik zou eerst even met het slachthuis bellen over andere mogelijkheden. Regels voor dierlijke consumptie zijn minder streng. Ik dacht dat er ook een aan huis slachter was, al moet je dan nog steeds door de Rendac laten afvoeren.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:33

nogmaals. Vervoeren zonder chip is strafbaar.
Pas dus heel goed op.

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-09 00:37

We weten dat vervoeren zonder chip niet mag.. Maar een pony zo behandelen mag ook niet en dus gaan we doorzetten

2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:37

Jolliegirl schreef:
nogmaals. Vervoeren zonder chip is strafbaar.
Pas dus heel goed op.

Dat weten we, maar als we hem nog moeten chippen dan duurt dat weer langer.
Op dit moment nemen we dat risico maar voor lief.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:44

Sorry maar wordt niet goed van dit topic, als je werkelijk iets voor hem wilt betekenen moet die 1000 euro ook geen probleem zijn en dan ook nog zeggen besteed ik liever aan een andere shet.
als je a zegt moet je ook b zeggen, blijf er anders vanaf, net alsof hij je dankbaar moet zijn dat je hem ter dood veroordeeld, vind dit te ver gaan en had liever dat je dit topic niet geopend had.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:46

Eppie38... niet iedereen heeft geld he... vind dit een erg kort door de bocht reactie.
Betaal jij die 1000 euro anders effe?

Deze pony is beter af met de dood dan nog zo door te leven.. zeker als hier 1000enden euro's kosten aan gaan zitten, en dit dier niet pijnvrij meer kan leven.

het is schandalig dat hier 4 meiden dit dier voor de dood willen kopen.. dit had zoiezo nooit mogen gebeuren,ik vind de eigenaar in dit verhaal nog het lafst!

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:47

eppie38 schreef:
Sorry maar wordt niet goed van dit topic, als je werkelijk iets voor hem wilt betekenen moet die 1000 euro ook geen probleem zijn en dan ook nog zeggen besteed ik liever aan een andere shet.
als je a zegt moet je ook b zeggen, blijf er anders vanaf, net alsof hij je dankbaar moet zijn dat je hem ter dood veroordeeld, vind dit te ver gaan en had liever dat je dit topic niet geopend had.

Tjonge jonge.....

Wat een ontzettend nutteloze reactie....

Blij dat je ook iets hebt kunnen zeggen?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:48

Jolliegirl schreef:
Eppie38... niet iedereen heeft geld he... vind dit een erg kort door de bocht reactie.
Betaal jij die 1000 euro anders effe?

Deze pony is beter af met de dood dan nog zo door te leven.. zeker als hier 1000enden euro's kosten aan gaan zitten, en dit dier niet pijnvrij meer kan leven.

het is schandalig dat hier 4 meiden dit dier voor de dood willen kopen.. dit had zoiezo nooit mogen gebeuren,ik vind de eigenaar in dit verhaal nog het lafst!

Deze meiden hebben het hart op de goede plek.....

Als dit dier er zo slecht aan toe is dan kan hij beter nu op deze manier "geholpen"worden dan dat niemand weet waar het terecht komt

Met andere woorden: ik ben het met je eens Jolliegirl :D
Laatst bijgewerkt door Lotus83 op 30-12-09 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

2010

eppie38 schreef:

Sorry hoor, misschien moet je beter lezen.
Foto's zijn gemailt naar een Da deze zegt inlaten slapen omdat er niks mee te beginnen is.
Ja dan krijgt dit hummeltje liever een vredige dood en besteden wij liever 1000euries aan een shet wat wel te redden valt
of in de toekomst dat onze toekomstige shet wat gaat mankeren en daar liever 1000euries aan besteed.
Dan een ponytje wat geen toekomst meer heeft maar een lompe boer er alleen maar geld voor wilt..
Dan halen wij hem veel liever op om hem vredig te laten gaan.Als de Da had gezegt dat dit goed had gekomen had hij dus wel onze 1000euries gehad.

Jolliegirl

Ik zeg ook absoluut niets negatiefs..Lotus83

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:49

Jolliegirl schreef:
Ik zeg ook absoluut niets negatiefs..Lotus83

Nee, zie mijn edit :D

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:50

eppie38 schreef:

Als je even goed gelezen hebt kom je ook de mening van de geraadpleegde DA tegen, nl : niet alleen voorbenen zijn probleem (daar had pony mee kunnen leven), maar ook iets fout in de rug en coördinatie/controle achterhand is problematisch. Dit geeft onbehandelbare klachten en altijd pijn.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:51

Hoezo nutteloos?
Ik heb al heen en weer gebeld en we denken dat we best wel het geld bij elkaar krijgen, niet voor de aankoop maar wel de operatie, dus laat maar horen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 00:51

Oh haha ik dacht al :+ hihi.

hopelijk wordt het diertje zo snel mogelijk ingeslapen.

eppie38 : een operatie?? terwijl de DA zegt dat dit NIET haalbaar een paardwaardig is..
Waar zit je met je gedachten?