Peeswond, paard overleden.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

utopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:16

De situatie waar je nu inzit is moeilijk en het lijkt mij een moeilijke beslissing. Volg je eigen gevoel en heel veel sterkte vandaag

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:17

Nuage, heel veel sterkte... het is wel een heel vervelend verhaal geworden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:18

Nuage schreef:
Ga er vanmiddag heen, moet nog iemand vinden die meegaat want het kan ook vandaag al einde verhaal zijn...

Het spijt me Esmé, ik moet vandaag de hele dag werken...

xlaurax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:20

Heel veel sterkte.
Ik ga toch duimen en hopen dat het goed komt met Nuala.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 10:20

Heb al aanbiedingen gehad Chub dus komt goed

Tallie1979

Re: Peeswond, paard steeds zieker, wie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:24

Jeetje meid, sterkte joh!! :(:) Hopelijk komt het toch nog goed met haar!! Ik zal voor je duimen!! :(:)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:29

ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen :(:)
ik duim dat er toch nog hoop is op herstel

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:38

spatter schreef:
ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen :(:)
ik duim dat er toch nog hoop is op herstel

Hier hetzelfde. Ik duim ook voor jullie en hoop dat het toch allemaal goedkomt....

Sterkte! :(:)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:39

Als helaas-ervaringsdeskundige met hoefbevangenheid (keertje of 4-5) heb ik je mijn verhaal vanochtend al verteld. In mijn hoofd vergelijk ik mijn fjordje met hoe hij 2 1/2 jr geleden in de stal lag, met hoe hij eergisteren aan de lange lijnen tekeer ging. Bij twijfel zou ik nog niet in laten slapen, dat kun je maar 1x doen. Ze reageerde wel op de flinke pijnbestrijding toch?
Sorry dat ik er niet met een blanco blik naar kan kijken.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 23-06-09 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:39

He meis wat een tegenslag!

Heel veel sterkte vandaag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:43

Mijn merrie had haar hoefbeen ook nauwlijks gekanteld. Maar de pijn was zo hevig dat ze alleen maar kon liggen, eigenlijk niet lopen.
Dat zegt niet altijd wat..

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:44

Dat liggen is juist goed, ze doet wat het beste is voor haar lichaam.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:44

KootMiraDrum schreef:
Als helaas-ervaringsdeskundige met hoefbevangenheid (keertje of 4-5) heb ik je mijn verhaal vanochtend al verteld. In mijn hoofd vergelijk ik mijn fjordje met hoe hij 2 1/2 jr geleden in de stal lag, met hoe hij eergisteren aan de lange lijnen tekeer ging. Bij twijfel zou ik nog niet in laten slapen, dat kun je maar 1x doen. Ze reageerde wel op de flinke pijnbestrijding toch?
Sorry dat ik er niet met een blanco blik naar kan kijken.

mee eens....geef het een kans...
die van mij is 10 bevangen geweest,met hoefbeenkantelingen aan 4 benen....is nu al vier jaar stabiel(wel ir)en niet kreupel en zonder pijn...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:48

Fijn dat je ook even een positive bijdrage levert aan dit topic VivaLaVida. Kan dat niet per PB ofzo?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:50

liggen is niet erg, maar eventjes....een paard z'n ingewanden zijn er niet op gemaakt lang te liggen.....net wat Vivalavida zegt.
Verder is het bij hoefbevangenheid erg belangrijk dat door middel van pijnstilling het paard zijn vier benen zo gewoon mogelijk belast,dan is de kans op een hoefbeenkanteling ook kleiner.....hoefbeenkanteling hoeft absoluut niet het einde te betekenen.

Daar heb je ook gradaties in...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:53

Gulpje schreef:
Fijn dat je ook even een positive bijdrage levert aan dit topic VivaLaVida. Kan dat niet per PB ofzo?

Ik geef mijn ervaringen met de lingehoeve, vertel dat het bij die van mij niet teredden was maar dat ik alle vertrouwen in de lingehoeve zou hebben en ze fijn zijn met je paard.

en ik reageer er op dat kanteling niet altijd zichtbaar hoeft te zijn om pijn te veroorzaken.
Waarop een ander zegt dat het niet erg is als een paard de hele dag ligt :/ en ik antwoord geef :)

Die van ons had insulineresistentie.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-09 10:59

Ze staat nu al op de hoogste pijnstilling die mogelijk is en die helpt niet.

Ik ga er vanmiddag heen en dan moet er een besluit worden genomen. Ik moet me erbij neer gaan leggen dat ik haar kwijt ben. Ik moet mezelf het ook niet aandoen om nog 1000 andere meningen te vragen.. ik doe dat omdat ik zelf onzeker ben omdat het zo'n zwaar besluit is maar eigenlijk maak ik mezelf er ook gek mee. Ik moet wel vertrouwen op de artsen en niet op meningen van mensen die het paard niet hebben gezien en geen VA zijn etc.
Wil niet zeggen dat ik jullie meningen allemaal enorm waardeer en ik heb ze ook zelf gevraagd. Ze zijn ook nog steeds welkom.
Maar voor mezelf.. moet ik gewoon een besluit maken dat ik de VA vertrouw en met hem meega. Anders maak ik mezelf echt compleet knettergek.

Als er geen hoop meer is of maar een heel klein beetje dan denk ik dat ik vanmiddag nog de knoop laat doorhakken. Dat wil ik dan zelfs ook denk ik. Natuurlijk voor het paard dat zoveel pijn heeft, maar ook een beetje voor mezelf. Nog een aantal dagen afwachten zou ook voor mij ondraaglijk zijn.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:02

Nuage schreef:
Heb net beide artsen besproken. We gaan haar niet verplaatsen, De Lingehoeve geeft aan dat het compleet geen zin heeft en onnodig wreed is. Ga er vanmiddag heen, moet nog iemand vinden die meegaat want het kan ook vandaag al einde verhaal zijn...

Ik ken je niet, maar kan als het moet en je iemand nodig hebt om tegenaan te leunen en onder te janken in een half uur op Visdonk zijn. Voor referenties over mijn schouders-om-op-uit-te-janken vraag Chubby ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:02

Goedzo meid, beslis zelf in overleg met artsen.
Dat is het beste en verstandigste wat je kunt doen. jij kent je paard en weet wanneer het genoeg is...

heel heel heel erg veel sterkte.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:09

veel sterkte gewenst
ik vind het dapper mocht je je erbij neerleggen
er is niks erger om te zien als een paard wat vergaat van de pijn
ondanks de medicamenten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:12

Jeetje wat een verhaal! Heel veel sterkte meid! Wat een nare dag! ;(
Maar ik duim hoe dan ook toch voor een positieve afloop! :j En stuur een hoop ~positive vibes~ jullie kant op!

Heb je al van Van Nassau vernomen hoe het met de hoefbevangenheid staat? Heeft hij haar kunnen helpen?

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:13

Sterkte met wat er ook besloten moet worden vandaag, hoe pijnlijk ook, sterkte!

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:16

Nogmaals ook hier wordt aan je gedacht...en niemand zal er aan twijfelen dat je niet het allerbeste voor je paardje doet...

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:21

Veel sterkte vanmiddag esmee,jij moet je eigen gevoel volgen.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:28

Esmé, volgens mij weet je zelf heel goed wat je moet doen ... waarmee ik niet wil zeggen dat je haar moet laten inslapen, maar volg je gevoel meisje ... dat samen met de expertise van de artsen bij Visdonk moet tot een beslissing komen waar Nuala het meeste bij gebaat is. Jij kent haar als geen ander.
Heb verder ook geen nuttige bijdrage, maar wil je laten weten dat jij en Nuala de hele dag in mijn gedachten zijn ... :(:) ;( :(:)