Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Sigrid_ schreef:En zo kan het dus ook, de hengst als gentle men. Als je de tekst ernaast leest is dat ook een stukje opvoeding en omgang.
http://www.youtube.com/watch?v=oXL2dOS-mbM
Citaat:tita wat jij vind doet er helemaal niet toe
wettelijk is hij aansprakelijk voor wat zijn dier aanricht aan een ander
Abeltje77 schreef:Als je onschuldig in de bak aan het rijden bent, en een kind rent ineens door die bak, en raakt gewond door jouw paard, dan ben je toch óók aansprakelijk omdat de verantwoordelijk bent voor de gedragingen van jouw dier?
suuzepuus schreef:Abeltje77 schreef:Als je onschuldig in de bak aan het rijden bent, en een kind rent ineens door die bak, en raakt gewond door jouw paard, dan ben je toch óók aansprakelijk omdat de verantwoordelijk bent voor de gedragingen van jouw dier?
nee hoor, dan is de eiegnaar van de bak aansprakelijk volgens mij!
Whinnylando schreef:Ik heb geen verstand van aansprakelijkheid ja of nee. Het is alleen wel een harde leer voor de TS.
Voor degene die zeggen dat de hengst niet opgevoed zou zijn: Ik heb dit 1 keer vaker gezien in mn leven bij een héél goed opgevoede AVS hengst. In alle onwetendheid werd hij ook bij een, naar gedacht werd, hengstige merrie gezet. Die merrie bleek niet helemaal "klaar" te zijn en de hengst mocht niet in de buurt komen. Ze rende weg en de hengst werd kwaad. Die rende er gefrustreerd achteraan. Kan me voorstellen dat dit ook bij deze pony gebeurt is.
Wij dekken ook `natuurlijk` met een hengst, een zeer goed opgevoed beest, maar moet er zelf niet aan denken wat er zou gebeuren als wij de merrie en de hengst "maar even in een weitje zouden laten". Kan je op een briefje geven dat er 2 zwaar toegetakelde paarden uit de wei komen...
Beterschap met je paardje ik hoop dat het allemaal goedkomt. 1 Ding ben ik wel benieuwd naar, of ze uiteindelijk drachtig is geworden.
Edit: Net nog even het filmpje van de cremello hengst bekeken. Wat een rust. Zoals de filmster met respect zegt "Wow that's amazing"