Dus hij heeft hem netjes schoongemaakt, gebadderd in water met betadine, daarna de hoef volgestopt met watten en betadine oplossing, toen helemaal dichtgetapet met zelfklevende bandage, en daar weer een hoefzak omheen gebonden. Nu moet ik de komende dagen badderen met soda of met wasmachine poeder, mocht van Ariel etc. zijn, dat was scherper, werkte sneller volgens mijn smid. En dan water met veel soda mengen en in de hoefzak. Die zak weer om haar hoef binden en haar zo een paar dagen laten staan (wel verversen). Dan zou de zweer eruit weken, volgens de smid. Ik hoop dat het helpt en volgens hem zou het ongeveer een week duren voordat het echt beter gaat, met twee weken moet het over zijn. Verder had hij het erover om even een ijzertje onder te slaan voor, zodat ze niet teveel met die wond in der hoef over de grond gaat (vuil) zodat je minder kans hebt op weer een hoefzweer.Duimen jullie mee, dat het volgende week beter gaat?? Iemand ervaringen??
Groetjes Melina

) en pas vanaf afgelopen donderdag zie ik echt dat ze veel beter gaat lopen. De dagen er voor was het wel wat beter, maar nog steeds flink gevoelig.
) en dan verbind ik haar hele hoef met plakbandage. Die laat ik om tot morgen en dan haal ik alles weer los en begin van voor af aan. Ik hoop dat die wond snel openknapt en kan helen, want dit schiet helemaal niet op.
Denk je al het mogelijke te doen en je haalt er allemaal deskundige bij, krijgt ze mok! Dus ze wil haar beentje nu al helemaal niet meer belasten. Ik alles weer behandeld, met soda, betadine, watten, zelfklevende bandage noem maar op. Ik naar de kliniek speciale mokzalf halen (iets met kamper nog wat, schijnt goed te werken voor onderhuidse ontstekingen), en er dik opgesmeerd. Ik de dierenarts weer gebeld, nou ze komt morgen weer kijken en als het dan nog niet beter is, moet ze zaterdag maar naar de kliniek. Weet het nu helemaal niet meer zo onderhand
Balen hoor, hoefsmid ook gebeld, maar die neemt niet op...