Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Breghje schreef:Edit: moet er even bij vermelden dat mijn paard ijzerloos staat, en mooie holle hoefjes heeft. Steentjes blijven er ook bijna niet inzitten, dus het regelt zichzelf al voor een groot deel.

Utan schreef:Breghje schreef:Edit: moet er even bij vermelden dat mijn paard ijzerloos staat, en mooie holle hoefjes heeft. Steentjes blijven er ook bijna niet inzitten, dus het regelt zichzelf al voor een groot deel.
Hier staan ze idd met ijzers en sommige bodems zijn echt zo erg dat, na het rijden, je paard op plateauzooltjes loopt en inees 2cm groter is.![]()
![]()
Maar waarom zou je het niet doen? Als je paard goede hoeven heeft en je de stal etc netjes bijhoudt is er toch helemaal geen gevaar voor infecties?
Maar wat zou ik waarom niet doen? Uitkrabben? Ze staat 24/7 buiten en heeft een schuilstal waar ze niet piest of poept, doet ze allemaal in de wei. Dat mag ik opruimen, daar gaat zij haar hoefjes niet vuil aan maken hoor..
Michelle_x schreef:als ik eerlijk ben krab ik maar 3 keer in de maand uit ofzo, na een buitenritje check ik even, zit er niets in, dan krab ik ook niet uit

natural_ schreef:Mijn hoefsmid heeft me uitgelegd dat hoeven uit krabben niet goed is, ik check het inderdaad nu ook alleen maar bij mijn eigen paard op het moment dat ik naar buiten ben geweest of als hij gevoelig loopt ofzo, verder niet!
Op me stage wel, minimaal 2x per dag bij alle paarden! Die mensen willen het zo, dus doe ik het zo.