Nat hooi geven, dilemma ouders...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marie83

Nat hooi geven, dilemma ouders...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 13:42

Dag allemaal, ik zit met een dilemma. Ik studeer en woon op kamers. In het weekend ben ik thuis en rijd & verzorg ik mijn paard.
Mijn paard wordt doordeweeks 2x gereden en gemest door een bijrijdster waar ik enorm blij mee ben.
Valentino is gevoelig voor stof en heeft hier 2x eerder een ventipulmin en antibiotica kuur voor gehad.
Na lang emmeren is hij van het hoesten af, is zijn conditie weer op peil en is hij zijn tevreden zelf.
Dit is een proces geweest van bijna een jaar!
Nu staat hij tegenwoordig op zaagsel en is het de bedoeling dat hij nat hooi krijgt.

Hier ligt precies het probleem, in het weekend geef ik hem nat hooi, 's ochtends en 's avonds. Dit kan niet te lang
weken omdat het dan zuur wordt en hij het niet meer wil. Voor mij is dit geen probleem, maar doordeweeks als ik op mn kamer ben
blijkt dit teveel werk voor mn ouders. In feite is het niet veel werk, maar ze zien het nut er niet van in.
Valentino hoest nu niet dus is het niet nodig zeggen ze letterlijk. Ze hebben het een tijdje gedaan en zeiden het nog steeds te doen, maar ik ben erachter gekomen dat dit dus niet meer zo is !

Ik heb in mijn ogen alles gezegd om mn ouders in te laten zien dat het wel nodig is. Op het moment ligt er nog
een veearts rekening van enkele maanden terug gericht aan mn ouders. Ik zou deze in eerste instantie betalen maar zolang
ze weigeren mn paard nat hooi te geven, betaal ik die rekening niet! In mijn ogen is het dan dweilen met de kraan open, omdat
het in mijn ogen wachten is op de volgende rekening. Ik vind niet dat ik mn bijrijdster kan vragen iedere dag mn paard te gaan voeren (is voor haar een stuk rijden).