Hulp nodig voor Roemeense paarden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Hulp nodig voor Roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 22:03

Gisteren ging ik naar een goeie kennis van mij die altijd Turkse honden opvangt en herplaatst.
Nu echter gaat het niet om honden, maar om Roemeense paardjes.
Deze paardjes staan in een dierentuin die gesloten is, en waarvan vandaag de poorten dicht zijn gegaan. Eigenlijk zouden de dieren die nog in de dierentuin zijn (3 leeuwen, 4 paardjes en een aantal honden en katten) dus gewoon niet meer gevoerd worden, en ze werden dus eigenlijk achter gelaten om dood te gaan.
Nu heeft die kennis van mij contact met iemand daar, die om hulp heeft gevraagd, dus ze heeft geld gestort, waarmee deze persoon de dieren de komende 5 weken nog kan voeren.
Inmiddels zijn ze bezig om een DA te laten komen zodat ze gevaccineerd kunnen worden en uiteindelijk gezond genoeg zijn om te reizen, want ze gaat ze zelf ophalen en hierheen brengen.

Nou kan ze ze niet alle 4 tegelijk laten komen, dus als eerste is het de bedoeling dat een 20 jarig vosje en een 3 jarige hierheen komen.
De 3 jarige heeft een gezwel op zijn hoofd, waarvan niet duidelijk is wat het precies is. Hij schijnt als jong paardje een trap tegen zijn gezicht te hebben gehad, en het kan dus een botvergroeiing zijn, maar ook een ander soort gezwel.
De veearts waar mijn kennis altijd mee samenwerkt heeft gezegd dat ze het ziet zitten om te kijken of ze dit paardje kunnen helpen.
(als het niet meer gaat zal dit paardje wel ingeslapen worden natuurlijk.)

Nou zullen mensen wel denken, waarom laten ze die daar niet gewoon inslapen als ze ze niet meer willen, maar schijnbaar is dat niet de normale gang van zaken daar, ze schijnen daar gezonde dieren niet te euthanaseren.
Momenteel worden er veel paarden aan bomen vastgebonden en achter gelaten (een beetje zoals honden hier, als mensen op vakantie gaan). Deze dieren worden achter gelaten om dood te gaan. Vaak gaan ze nog niet eens van de honger dood, maar drogen ze compleet uit en ze sterven dus een hele nare dood.

We willen deze 4 paarden zowiezo een nieuwe kans geven op een goed leven, en dan wel hier in NL.
Nou open ik dit topic niet om geld in te zamelen, maar eigenlijk meer om te kijken of er misschien iemand is die ook een van deze paardjes kan opvangen of een nieuw thuis kan geven.
We gaan ze niet verkopen, het is absoluut niet de bedoeling om hier geld aan te verdienen, we willen gewoon dat deze dieren daar niet verhongeren.

Nou zullen er vast mensen zijn die zeggen, er is in NL genoeg dierenleed dus waarom alles vanuit het buitenland ook hierheen halen.
En ja er is hier idd genoeg dierenleed, maar ik kan mijn ogen niet sluiten als ik dit weet en als ik weet dat we deze kunnen helpen.
Ik open dit topic dus niet, om de discussie te starten of je wel dieren uit het buitenland moet halen, ik weet dat er mensen voor en mensen tegen zijn en daar gaat het nu niet om. Het gaat er nu om, of er iemand kan helpen deze dieren te redden.
Ik heb foto's van de 2 paardjes die zowiezo komen, en als iemand interesse heeft wil ik ze best plaatsen. Ze zien er op zich niet slecht uit, alleen het ene paardje heeft dat gezwel op zijn gezicht.

Ik weet niet of het hier goed staat, maar ik wist niet waar ik het anders kon zetten.
Ik hoop echt dat ik nog meer hulp voor deze dieren kan vinden. Ze verdienen ook een kans.

casanova

Re: Hulp nodig voor Roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:21

goed dat je daarvoor inzet..ik kan je helaas niet helpen ..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:23

Wat een verhaal.. ik snap niet hoe iemand zoiets kan doen, gewoon langzaam laten doodgaan! Bah
Ik vind het heel knap van jullie dat jullie zoveel moeite doen om de dieren te redden.
Het is jammer dat ik geen plek heb, anders had ik er graag eentje opgevangen. Maar er zal zeker wel een bokker zijn die wel een plekje in de wei vrij heeft Haha!
Ik ben wel benieuwd naar de foto's. En dat zal ook zeker helpen om een nieuw huis te vinden.
Wat wordt er eigenlijk met de leeuwen gedaan?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 06:26

Er gaat geloof ik 1 leeuw naar Zuid-Afrika, de andere 2 zijn gehandicapt door gebrek aan calciumrijk voedsel, dus die kunnen niet in een gewone dierentuin in een groep worden geplaatst, dat redden ze niet.
Ik geloof wel dat ze met Stichting Aap bezig zijn voor deze 2.
Ik zal de foto's idd nog even plaatsen, ik vind zelf het oude vosje echt een droppie, hij is niet mooi maar echt schattig.
Ik zal de foto's uploaden als ik weer thuis ben, op mijn werk gaat het niet. Vanavond staan ze erop.

Contigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:02

Ik zal mijn ogen en oren open houden voor een goed tehuis helaas kan ik er zelf niet nog 1 bij hebben heb er al teveel Knipoog

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:12

Ik snap ook niet hoe mensen zoiets kunnen doen, zal ook eens hier in de buurt rondvragen.
hoe oud zijn die andere twee? of weet je dat niet?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 07:18

Nee die weet ik nog niet, weet dan alleen van de 2 die komen dat er eentje 20 en eentje 3 is. We doen ze natuurlijk ook alleen maar naar mensen die echt heel goed voor ze willen zorgen en die niet verwachten dat het rijpony's zijn, want we weten natuurlijk helemaal niet wat ermee gedaan is.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:53

Wat een afschuwelijk verhaal. Ik ben ooit 3 weken in Roemenië geweest en de beelden van alleen al de straathonden staan nog op mijn netvlies gebrand. Ik weet nog dat ik daar alles heb afgezocht en iedereen heb gevraagd naar een dierenarts voor een schat van hondje met een poot compleet uit de kom (vermoed ik) die zich dus echt niet kon redden daar. Daar was gewoon geen dierenarts te bekennen, ongelooflijk maar waar. Heb me nog nooit zo verdrietig en machteloos gevoeld als toen. Heb 't beestje 3 weken gevoerd en vervolgens moet je 'm gewoon aan zijn lot over laten. Huilen

Ik vind het dan ook fantastisch wat jullie doen. Er is idd in Nederland ook dierenleed genoeg maar waarom moet dat dan maar de reden zijn de rest te laten stikken?! Ik kan helaas geen paard op mijn balkon zetten maar als ik wei had waren ze van harte welkom. Hopelijk krijgen ze nog een nieuwe kans bij iemand.

Heel erg veel succes in ieder geval!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 08:46

Hoi Rockwitch,

Wat een actie zeg! Maar echt goed van je dat je je zo inzet voor die dieren. Ik heb helaas zelf geen plekje vrij voor (1 van de) dieren. Maar bokt is groot en ik denk dat het wel goed gaat komen.
Ben erg benieuwd naar de foto's!!
Veel succes met je actie!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:31

hoi Rockwitch,

Wat een verhaal! Ongelooflijk! Afhankelijk hoe het bij mij verloopt krijg je van mij later pb.
Bokt is inderdaad heel groot, dus hoop dat ze allemaal nog een waardig bestaan kunnen krijgen!
VInd het wel heel erg knap van je dat je het doet! Petje af!!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:35

Ongelooflijk wat een verhaal.
Super dat jullie dit doen.
Ben erg benieuwd naar de foto's. Ik blijf dit topic even volgen, misschien hebben we nog wel een plekje Lachen

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:43

Super wat je doet. Ook heb ik helaas geen plaats...

Maar even tussendoor, over die leeuwen. Misschien een idee om ook met Pantera contact op te nemen? Of zouden die al samenwerken met stichting aap?

Succes!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:05

Wat een goed initiatief! Ik heb helaas geen financiële ruimte voor nog een paard... :S
Roemenië moet nog zoveel leren als het gaat om dierenliefde.
@izep: heel herkenbaar verhaal. Ben dit jaar naar Polen op vakantie geweest en daar is dit ook aan de orde van de dag. (Ik heb inmiddels 2 Poolse zwerfhondjes meegenomen.)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:07

ik vind het heel goed van je dat je ze een dierwaardig bestaan wilt bieden

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:26

super wat je wil doen voor deze paardjes .
ben ook erg beniewd naar de fotos .

voor de leeuwen word gezorgt maar heb niet kunnen lezen wat er met de honden en katten word gedaan . ( of ben ik nu zo scheel dat ik erover heen lees ) .

je hebt pm .

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:33

De eigenaar van de dieren(tuin), stemt deze met deze actie in? Of is die er simpel weg niet? Die mis ik namelijk in het verhaal.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:38

Ik mis idd t zelfde stuk, of ik moet dr straal overheen gelezen hebben..

Vind t iig een dappere onderneming, ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen..

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:39

ik ben ook benieuwd naar de foto's...

Ik vindt het ontzettend goed wat jullie doen!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:46

Wat super dat jullie dit doen!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 11:45

karina1977 schreef:
super wat je wil doen voor deze paardjes .
ben ook erg beniewd naar de fotos .

voor de leeuwen word gezorgt maar heb niet kunnen lezen wat er met de honden en katten word gedaan . ( of ben ik nu zo scheel dat ik erover heen lees ) .

je hebt pm .

Karina1977 je bent geweldig, hopelijk krijgen we het allemaal helemaal rond.
Stippie jij ook, als het allemaal lukt.

De honden en katten gaan we volgens mij ook voor zorgen, maar de paarden zijn nu heel even prioriteit nummer 1 omdat we die ene met dat gezwel hebben die echt dringend goeie veterinaire hulp nodig heeft.
We willen natuurlijk ook de rest van de dieren helpen. En ik weet zeker dat dat wel goed gaat komen.
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.
Ik zal de optie Pantera ook doorgeven, je weet maar nooit natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door rockwitch op 02-09-08 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 11:48

Black_White schreef:
De eigenaar van de dieren(tuin), stemt deze met deze actie in? Of is die er simpel weg niet? Die mis ik namelijk in het verhaal.

De eigenaar is niet in de picture, hij heeft de poorten gewoon dichtgegooid en er zou dus eigenlijk niks mee gevoerd worden tot een van de mensen die daar zit, waar wij wel eens mee werken contact opnam met mijn kennis en die dus gelijk geld die kant op heeft gestuurd om de dieren te kunnen voeren.
We hebben misschien *fingers crossed* voor de 2 paardjes die zowiezo komen al een plekje. Ik vind het echt geweldig dat ik zulke positieve reacties krijg. Ik had eigenlijk verwacht dat ik veel te horen zou krijgen dat je buitenlandse dieren niet hierheen moet halen, maar gelukkig valt het me heel erg mee.
Uiteindelijk willen we de andere 2 ook hierheen halen.

Ik zal er echt voor zorgen dat zodra ik thuis ben, de foto's hierop komen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:53

Hoi Rockwitch.

Wat zijn mensen soms toch Gestoord , euthaniseren doen ze niet omdat ze gezond zijn dus ze laten ze maar van de dorst doodgaan. Ik kan helaas ook niet anders voor je doen dan oren en ogen openhouden en mischien rondvragen.
Wel een superactie overgens OK dan! .

JannemanLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:54

Aaahw wat zielig. Ik vind het echt goed dat je daar voor op komt. Ik zou het zelfde hebben gedaan. Ik zou best wel willen helpen of zo Lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 11:57

Thnx Inotherry, ja tis echt zo vaag als je dat hoort, ze krijgen geen spuitje want ze zijn gezond, maar ze zouden wel naar de slacht mogen, maar dat willen we nou natuurlijk ook niet meer, want dat hebben ze ook niet verdient.
Maar het is wel ok als je een paard aan een boom vastbind zonder water, gaatie vanzelf dood toch?
Echt hoor ik kan me er vreselijk kwaad om maken.

JannemanLove, vooral oren en ogen open houden of er nog meer mensen zijn, er lopen er nog 2 die ook nog hierheen moeten komen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:57

Hopelijk komen de leeuwen goed, probleem is dat je die al niet meer aan de straatstenen kunt kwijtraken. Dus ik hoop echt... Misschien de dierenopvang in België ook proberen.

Hopelijk krijgen de paarden een schitterend nieuw huisje, goed dat je jou hiervoor zo inzet.