Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
.
detour schreef:Is het dan een halve schep en een halve liter water? Ik heb echt geen idee over de verhouding. Hoop trouwens dat hij het lekker vindt.
) in het begin vond die van mij het maar raar, maar naar een tijdje ging ze het eten.geerke schreef:ik heb de bietenpulp in geperste brokken,iets groter dan biks,daar doe ik iets minder dan een halve voerschep op twee en een halve liter heel heet water,je ziet het dan uitzetten.
het is goed als je geen harde stukjes er meer in voelt,ook niet drijfnat voeren,dat is loodzwaar in een paardenmaag.
maar ik geloof dat jullie in nederland schilfers hebben of niet?
dan is het gewicht en verhoudingen pulp/water natuurlijk anders.
uitkijken met warm weer,ik maak het gewoon per keer klaar,s'winters hebben ze dan meteen warm voer.
zomers laat ik het even afkoelen,als het warm weer is kan het uur worden als je het een dag laat staan(ik woon wel in frankrijk,het is hier soms iets warmer dan bij jullie)
geerke schreef:zomers laat ik het even afkoelen,omdat het mij niet lekker lijkt als het buiten 40 graden is om warme pulp te eten als paard,maar misschien hebben ze het niet eens in de gaten...
en s'winters is het nog warm omdat ik het 15 minuten voordat ik het klaar maak al voer,het hele voer is dan dus warm.
of bedoelde je dat niet?
. Dan maak je het dus aan met warm water. In principe is dat niet nodig, het zal dan wel sneller uitzetten en sneller te voeren zijn. ElCid schreef:geerke schreef:zomers laat ik het even afkoelen,omdat het mij niet lekker lijkt als het buiten 40 graden is om warme pulp te eten als paard,maar misschien hebben ze het niet eens in de gaten...
en s'winters is het nog warm omdat ik het 15 minuten voordat ik het klaar maak al voer,het hele voer is dan dus warm.
of bedoelde je dat niet?
Nadat, bedoel je denk ik. Dan maak je het dus aan met warm water. In principe is dat niet nodig, het zal dan wel sneller uitzetten en sneller te voeren zijn.
Hier hebben we ook brokjes, overigens.
)