Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
).ponylove1995 schreef:Stal benen lijkt mij heel onlogish ze staat altijd overdag in de wei en s'nachts in stal. En ik heb er nog nooit last van gehad. En overbelasting is ook zo raar want bij die eerste keer had ze de dag er voor alleen maar in de wei gelopen.
soeboenoe schreef:Mijn paard had het ook en mijn Da zei dat het waarschijnlijk een virus is dat in de lucht hangt (meerdere paarden bij ons op stal hebben het) en we moesten een medicijn (ik geloof dat het Buut o.i.d. heet) geven.
Nu is het 1.5 week verder en is het weer voorbij.

Lady_Daniels schreef:Een virus waardoor je paard dikke benen krijgt? Nooit van gehoord!

Lady_Daniels schreef:Mijn paard heeft ook een dik been. Ik dacht n.a.v een wondje.
Het rare is dat het been alleen dik is aan de binnenkant en aan de onderkant van het been.
Ik heb het de afgelopen dagen 3x per dag gekoeld.
En ik heb elke dag 15min op harde ondergrond recht uit aan de hand gestapt.
Ik denk dat koelen na 2dagen geen zin meer heeft...
Ik vroeg me af of iemand nog andere ideeen had?
Lady_Daniels schreef:Mijn paard heeft ook een dik been. Ik dacht n.a.v een wondje.
Het rare is dat het been alleen dik is aan de binnenkant en aan de onderkant van het been.
Ik heb het de afgelopen dagen 3x per dag gekoeld.
En ik heb elke dag 15min op harde ondergrond recht uit aan de hand gestapt.
Ik denk dat koelen na 2dagen geen zin meer heeft...
Ik vroeg me af of iemand nog andere ideeen had?
Maris schreef:Het is "dikke benen" weer geloof ik ......![]()
Ook mijn paard staat met 2 dikke achterbenen terwijl hij dag en nacht buiten loopt .... Geen verhoging of koorts. Beweging helpt niet. Misschien door te eiwitrijk gras ????? Alhoewel de wei waarop hij loopt niet "vet" is en hij echt maar een heel klein beetje gras bijkrijgt dmv stripbegrazing.