Hoe werkt het nu met ontwormen (via DA)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bonaire

Hoe werkt het nu met ontwormen (via DA)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 14:02

Hallo,

Hoe werkt het nu precies met ontwormen? Moet dat via de DA, gewoon bellen en vragen wat het beste is? Hoeveel kosten worden daarvoor in rekening gebracht (voor evt. advies)

Gr. Bonaire

Miracle_

Re: Hoe werkt het nu met ontwormen (via DA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:05

Advies is volgens mij gewoon gratis.. Verder weet ik eigenlijk ook niet hoe het nu precies zit.. Bloos

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 14:14

Okee.. beter maar gewoon bellen dan?

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:16

Je kan in ieder geval bij Divoza ook ontwormingsspuiten kopen. Moet je een formulier invullen, zorgen zij voor recept.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:16

ik weet ook niet precies hoe het zit, dus neemt even een abbo. gelukkig heb ik nog een paar wormenkuren liggen, maar voor je het weet zijn die ook op..

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 14:16

Kijk, dat is handig.. had al een schema, maar wist niet waar ik nu aan wormenspuiten kon komen.. dank je wel!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:18

bij ons gaat het zo.. de da laat je langs komen hij geeft dan een prik wormenkuur en die gaat 4 maanden mee... ik weet niet of het bij elke `da gaat... scheelt maar weing in geld.. en je hoeft er maar iedere 4 maanden aan te denken veel makkelijker vind ik Lachen

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:18

volgens mij heb je ook bij de divosa een resept van de dierenarts nodig....heb ik gehoord hoor....

ik weet wel dat je wormenkuren in duitsland gewoon kan kopen zonder resept

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:20

UpDate_ schreef:
volgens mij heb je ook bij de divosa een resept van de dierenarts nodig....heb ik gehoord hoor....

Laatst wilde ik ze bestellen (toch nog niet gedaan) en toen zag ik dat je een formulier moest invullen met de gegevens van je paard. Als je dat met de bestelling meestuurde kon je ze gewoon krijgen dacht ik. Ik zal het nog even nakijken.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:21

Bellen kan altijd, ik weet niet hoevaak je ontwormt? Misschien handig om een paar vooruit te kopen..

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:22

UpDate_ schreef:

Gelukkig dat ik dicht bij de Duitse grens woon, kan ik ze mooi daar kopen. Schijnheilig

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:24

MandyL schreef:
bij ons gaat het zo.. de da laat je langs komen hij geeft dan een prik wormenkuur en die gaat 4 maanden mee... ik weet niet of het bij elke `da gaat... scheelt maar weing in geld.. en je hoeft er maar iedere 4 maanden aan te denken veel makkelijker vind ik Lachen

Weet je ook dat je zelf verantwoordelijk bent als je paard er ernstig ziek van wordt?
Thans, hier is dat zo. Ik heb mij van de week zelf laten informeren door 2 DA's om het in te spuiten, en zij waren er allebei geen voorstander van. Het product mogen ze gebruiken, maar je draagt als eigenaar zelf de verantwoordelijkheid als het paard hier slecht op reageerd... Dat zei nu voor mij persoonlijk genoeg over het product en heb dus maar gekozen voor een gewone spuit.

Het schijnt ook beter te zijn om af te wisselen van product, dus niet telkens dezelfde kopen. Wij halen ze hier gewoon bij de apotheker of bij de DA.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:27

xjudithx schreef:
UpDate_ schreef:

Laatst wilde ik ze bestellen (toch nog niet gedaan) en toen zag ik dat je een formulier moest invullen met de gegevens van je paard. Als je dat met de bestelling meestuurde kon je ze gewoon krijgen dacht ik. Ik zal het nog even nakijken.

Zie: http://www.divoza.com/images/pdf/wormspuiten.pdf

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:28

mn eigen paard is er nog maar sinds donderdag dus bij hem heb ik het nog nooit gedaan maar het paard van me zus heeft het al meerdere malen ingespoten gekregen en reageerd hier gewoon goed op Ja

ik wist niet eens dat de DA ook nog normale wormen kuren gaven?

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 14:30

Heb net besteld bij Divoza, heb niets hoeven invullen. Ben heel benieuwd..

marloes1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:31

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:32

Wat ik heb begrepen, heb je alleen een recept nodig van de DA wanneer je je paard eventueel in de toekomst zou willen laten slachten voor consumptie. Je kunt er ook voor kiezen om in je paspoort een aantekening te laten zetten dat het paard nooit voor consumptiedoeleinden geschikt is, in dat geval schijnt het een heleboel papierwerk etc. te schelen.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:34

Wij hebben trouwens altijd al ontwormd met Eqvalan en Equest. Lachen

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 14:34

Aha. Paard is niet voor consumptie doeleinden. Vanaf 1 juli waren er toch allerlei nieuwe regels van kracht? Vandaar dat ik hiernaar vroeg. Misschien even voor de duidelijkheid Knipoog

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:37

equest zijn toen paarden aan dood gegaan had ik gehoort... dus die durf ik niet te gebruiken Nagelbijten / Gniffelen

ellepelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:38

wij halen op stal voor alle paarden tegelijk de wormenkuur.
dan hebben we dus 1 recept,die kosten delen we en zo betalen we bijna niks voor een recept.

de veearts weet zelf alles wel dus gewoon bellen voor advies.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:40

MandyL schreef:
equest zijn toen paarden aan dood gegaan had ik gehoort... dus die durf ik niet te gebruiken Nagelbijten / Gniffelen

wij gebruiken die anders al wel wat jaren geloof ik voor meerdere paarden, DA adviseerde die ook.

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-08 14:42

equest zijn paarden aan dood gegaan? Ik heb vorige keer gewoon equest gebruikt, en hij loopt/huppelt nog steeds rond.

Heb nu besteld zoals ik voorheen ook deed, na dit schema ga ik de DA bellen voor een evt. beter schema. Had voor divoza geen recept nodig..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:43

Bonaire schreef:
Aha. Paard is niet voor consumptie doeleinden. Vanaf 1 juli waren er toch allerlei nieuwe regels van kracht? Vandaar dat ik hiernaar vroeg. Misschien even voor de duidelijkheid Knipoog

Dat een paard een consumptiedier voor de wet is, is de reden waarom het nu op recept moet. Dus ook al is jouw paard dat niet, dan heb je alsnog een recept nodig want zonder dat mag het gewoon niet meegegeven worden!

MandyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 14:44

ik bedoel ook niet te zeggen dat alle paarden die dat krijgen gelijk dood neer vallen... maar het is toen wel is gebeurt en daarom ben ik bang voor Ja ik denk dat ik bij divoza toch maar is wat wormenkuren ga bestellen !