hoe snel geneest 'normale mok' met mokzalf?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

hoe snel geneest 'normale mok' met mokzalf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:15

heb al de zoekfunctie gebruikt, maar kan niks vinden over hoe snel mok geneest, ben woensdag begonnen met smeren, het ziet er nog niet echt geweldig uit, na hoeveel dagen moet ik verbetering zien?

Mette

Re: hoe snel geneest 'normale mok' met mokzalf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:23

Mijn pony heeft ook mok, daar hebben wij eerst tandpasta voor gebruikt. Dat ging ons niet snel genoeg en toen hebben we Excellent Mok-créme gekocht. Maar toen kwam er al helemaal geen verbetering meer in. Nu zijn we weer aan het smeren met tandpasta en het gaat al weer veel beter! Maar wat heeft jouw paard? Natte of droge mok? Als het natte is, kan je er beter voor zorgen dat het niet al te nat wordt. Dus met hele harde regen kan je hem beter binnen zetten. Oja, qua tijd... Het ligt eraan. Mijn pony heeft nu bijna 3 weken mok...

Vadisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:25

Tussen mok en mok zit zoveel verschil dat ik denk dat je er niet een bepaalde tijd aan kunt hangen. Helemaal afhankelijk van hoe groot de plekken zijn. Of paard er vaker last van heeft enz..

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 17:40

het is droge mok. heb haar nu 2mnd, en ze heeft nu dan voor de 1ste mok. de plekken zijn niet heel erg groot, en het been is niet dik, heb wel het gevoel dat ze er een beetje last van heeft, ze is niet kreupel. maar wie weet wat ongeveer de gemiddelde tijd is van genezen?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:44

Wij voeren homeopatisch pilletjes voor mok, van VSM: Mok cure..Is geloof ik te koop bij de paardendrogist.. Je kan het ook gewoon bij de apotheek bestellen..
Werkt goed en ik denk dat mok toch echt van binnenuit zal moeten genezen..

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 18:35

verder nog mensen met ervaringen over hoe lang de genezing duurt?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:39

Silence is erg mokgevoelig, zeker in het voor en najaar.
Zodra ik de eerste korstjes opmerk was ik de plek met betadineshampoo en dep het goed droog. Dan gaat er mokzalf op.
Die zalf smeer ik elke dag opnieuw erop, meestal is hij er dan met een dag of 3-4 vanaf.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 18:49

silence, wat een mooie foto's in je profiel! bedankt voor je antwoord!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:00

Graag gedaan, jij ook bedankt Knipoog

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 21:48

heb helaas nog steeds niet echt een antwoord..

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 21:48

Ik smeer altijd calendulan. En dan duurt het max een week voordat het weg is Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 09:57

potje zinkzalf bij de apotheek halen (kost iets van 3euro) en het is binnen 3 dagen weg. Smeer het ook op mijn eigen voeten die openlagen, idem dito !

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:27

Hoe lang het duurt voor een behandeling aanslaat verschilt van paard tot paard, is mijn ervaring.
Mijn oudere merrie reageerde vrij snel op hydrocotiderm, maar haar dochter reageert totaal niet op dat middel. Momenteel ben ik bezig met Equi Mok, en nu -na een kleine twee weken- slaat het aan en wordt de mok overduidelijk minder Lachen

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 17:58

oke bedankt voor jullie antwoorden, maar morgenvroeg komt de dierenarts, het paard wat bij haar in het land staat, heeft acute mok, zo erg dat het paard op 3 benen staat en stokkreupel is, en dit alles in 1 dag!! en mijn paardje heeft nu ook een dik been. dus nu is het geen beginnend mok meer, maar hele erge mok

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:28

mok loopt een paard niet kreupel op... echt nooit. Dan is er iets anders aan de hand. Goed dat de DA komt Ja

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:34

Als de mok pijn doet, wat goed kan door korstjes die gaan trekken en openscheuren, gaat ene paard echt wel kreupel lopen hoor!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:37

Als een middel helpt, is het binnen een paar dagen.
Anders gezegd; als je binnen 3-4 dagen geen verbetering ziet, moet je wat anders proberen.

Trouwens heel verstandig dat je de DA hebt gebeld!

Ik gebruik zelf nu trouwens Efratha mokzalf, werkt super, veel beter dan andere middeltjes vind ik. Kloofjes waren binnen 4 dagen volledig genezen.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 23-08-08 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:38

Volgens mijn DA loopt een paard niet kreupel op mok Knipoog Kan me voorstellen dat ie iets trekkerig loopt, maar zeker niet zo erg dat ie op 3 benen staat. Dan is het of naar binnen geslagen, of heb je een ander probleem.

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:39

dat hangt eigenlijk echter wel vrijwel af (lekkere zin:P) van de ernst van de mok. Als het een beginnend stadium is kan het na 1 of 2 x smeren binnen 2 dagen weg zijn. Als het echt heel erg is kan het na een behandeling van een maand of langer weg zijn. Dan heb je aan alleen zalf niet genoeg. Dan kan je zelfs beter de DA raadplegen ipv bokt. Maar, ik denk dat je in het zeg maar 'gemiddelde' stadium zit. Dat is het als je de goede mok creme hebt na 2 weken wel weg. Maar, dat neemt niet weg dat je het niet moet blijven controleren. Want eenmaal weg = niet blijft weg Knipoog en het is zeker iets waar je allert op moet blijven want het kan voor je paard o zo vervelend zijn. Ik heb een fries en die heeft er best snel last van, het veul blijft altijd zo hangen. Nu heb ik iets van de DA en heb er al 2 maanden geen last meer van Haha!

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:43

Wie creëert "dé normale mok" ? Clown Mok is eigenlijk vrijwel bij elk paard anders, dus dit is ook niet echt te zeggen .... succes ermee iig. Knipoog

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:45

levine schreef:
Wie creëert "dé normale mok" ? Clown Mok is eigenlijk vrijwel bij elk paard anders, dus dit is ook niet echt te zeggen .... succes ermee iig. Knipoog

Ik bedoel daar iig mee, tussen de net beginnend en bijna inslaande mok, mischien een beetje verkeerd woord gebruikt Knipoog, ik ben het trouwens ook niet helemaal met je eens dat mok bij vrijwel elk paard anders is:P maar daar gaat het nu even niet over

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 08:16

Femke16 schreef:
dat hangt eigenlijk echter wel vrijwel af (lekkere zin:P) van de ernst van de mok. Als het een beginnend stadium is kan het na 1 of 2 x smeren binnen 2 dagen weg zijn. Als het echt heel erg is kan het na een behandeling van een maand of langer weg zijn. Dan heb je aan alleen zalf niet genoeg. Dan kan je zelfs beter de DA raadplegen ipv bokt. Maar, ik denk dat je in het zeg maar 'gemiddelde' stadium zit. Dat is het als je de goede mok creme hebt na 2 weken wel weg. Maar, dat neemt niet weg dat je het niet moet blijven controleren. Want eenmaal weg = niet blijft weg Knipoog en het is zeker iets waar je allert op moet blijven want het kan voor je paard o zo vervelend zijn. Ik heb een fries en die heeft er best snel last van, het veul blijft altijd zo hangen. Nu heb ik iets van de DA en heb er al 2 maanden geen last meer van Haha!

kijk, dit vind ik nu een mooi en goed antwoord, een beetje het antwoord waar ik op zat te wachten zeg maar. straks komt de da, want het ander paard wat bij haar loopt, heeft binnen 1 dag mok gekregen en is stokkreupel en staat op 3 benen.... kan ie ook ff kijken bij mijn paardje, uitslag volgt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:28

Ik ben vorig jaar 2 maanden bezig geweest het weg te krijgen: korsten verwijderen en vet houden deed ik.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 08:31

janejansen, 2 mnd is best wel lang, had je paard er ook veel last van zoals optrekken van het been en dat het wat dik was? en kon je gewoon rijden?

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 08:36

mijn vriendin heeft een pony die snel mok heeft zij heeft een goede zalf gekregen van de dierenarts , je moet echt uitkijken voor mok , want mok kan naar binnen slaan en een verwaarloosde mok kan een paard bloedvergiftiging krijgen dat is dus gebeurd met de pony van mijn vriendin, gelukkkig is ze er van hersteld, dus neem mok best serieus hoor, en laat het niet te lang duren!
groetjes van brenda