peuken goed voor paarden?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

peuken goed voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 19:43

De eigenaar van lisa (P_A_R_Love) en ik zegt dat peuken goed zijn voor paarden, voor de wormen. Hij geeft ook soms gewoon van dat tabak om op te eten. Wij stonden verbaast te kijken.. Ook is hij er van overtuigd dat roken bij dieren niet slecht is, en hij gooit z'n peuken ook gewoon in de wei. Klopt het wat hij zegt>?

Steef

Re: peuken goed voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:44

Lijkt me stug. Mij lijkt het niet echt goed.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:45

mijn tante doet het ook, maar ik niet (kan ook niet ik rook niet Clown )

henkb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:46

een flinke slok whisky is ook goed voor de wormen, dus zet je paard maar rustig op een dieet van peuken en sterke drank ...

kom, een beetje serieus blijven Lachen

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:47

Nog nooooiiiitttt van gehoord, blijf even volgen.

TessxSchatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:49

Ik weet niet of het goed is, maar ik weet wel dat paarden gewoon losse shag, uit zo'n pakje waarvan je nog sigaretten moet draaien heel lekker vinden.. Dit kregen de paarden van me opa heel af en toe vroeger wel eens, toen hij zelf nog ermee fokte en naar keuringen ging ed.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:53

Vroeger toen ik klein was Haha! kwam er altijd een groenteman met paard en wagen voorbij. Dat paard at ook altijd tabak. Als er iemand met een pakje shag in zijn zak te dicht bij kwam dan haalde dat paard het er gewoon uit. Nu ik er over nadenk kan het ook zijn dat dat paard probeerde te vertellen dat roken slecht is.......
Aan tabak worden best wel wat stoffen toe gevoegd maar dit lijkt mij nog altijd beter dan peuken met filter.
En roken bij dieren in de buurt kan niet zo veel kwaad zolang je buiten staat. Je merkt vanzelf of het dier gestresst wordt van de rook. Lijkt mij niet slim om het in de stal te doen. Maar dan meer vanwege veiligheid en niet vanwege gezondheid.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 19:54

Ik snap dat dus niet he, een paard word dan net zo verslaafd (wetenschappelijk bewezen). Verder is tabak dus helemaal niet goed voor de gezondheid van je paard....

Snap echt niet wat sommige in hun hoofd halen

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:02

Roken is al duur genoeg, net zoals het houden van paarden. En dan gaan ze dat ook nog eens samenvoegen?

Achja, ik blijf bij hooi en gras. Tabak bevat teveel giftige stoffen, en niemand die mij kan wijsmaken dat dit een positieve invloed heeft op het paard. (En net zomin op mij, i know.)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:17

Tabak is giftig.....

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:20

Wilawander schreef:
Tabak is giftig.....

Voor mens en dier Ja
Maarja, misschien ook voor de wormen Clown

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 09:39

arans, ja daar zit dus wel logica in. Hij zegt, dat mensen het vroeger altijd gebruikten tegen wormen Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:21

saskiakefie schreef:
arans, ja daar zit dus wel logica in. Hij zegt, dat mensen het vroeger altijd gebruikten tegen wormen Knipoog

En vroeger smeerde mensen altijd ajuin op hun hoofd om haar te laten groeien. Gelukkig zijn we in deze tijd wat verder dan vroeger Lachen

Veel logica vind ik het niet, je gaat parasieten niet bestrijden met iets dat nog schadelijker is voor het dier.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:23

veel paarden vinden shag lekker he?
aparte dieren....

net zoiets als je paard een halve Turf ( gedroogd veen=grond)geven tegen de diarree...vraag me af of turf wel te eten is Verward

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:26

henkb schreef:
een flinke slok whisky is ook goed voor de wormen, dus zet je paard maar rustig op een dieet van peuken en sterke drank ...

Sommige mensen geven hun paarden ook bier en dat is ook goed voor ze dus..

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:29

Ik weet wel dat als een hond het eet hij dood gaat. Dus voor een paard zal het ook niet al te goed zijn !

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:35

Roken is slecht voor mensen, blijkbaar ook voor wormen, maar niet voor paarden? Vast... Roken kan kankerverwekkend zijn, kan leiden tot een hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten, etc. Zelfs meeroken is slecht voor de gezondheid... Ik kan me absoluut niet voorstellen dat dat gezond is voor een paard.

Ik kan me voorstellen dat ze het lekker vinden door de nicotine, dat is in elk geval de verslavende stof in sigaretten... Maar gezond zal het absoluut niet zijn.

Roken bij dieren is iets wat ik zelf never nooit niet zou doen (ik rook overigens niet) en bij voorkeur de mensen om me heen ook niet, maar zolang het niet in de stal is... in de stal kan het gewoon gevaarlijk zijn. Peuken in de wei gooien... Ik vraag me af of een paard dat (perongeluk) op zal eten, want het lijkt me verre van gezond om een stuk sigaret op te eten (net als plastic en zo). Overigens vind ik het altijd wel prettig om de wei zo schoon mogelijk te houden, niet teveel stenen, geen schadelijke dingen die ze op kunnen eten en al helemaal geen rommel. Lachen

Voor wat betreft bier: de gevolgen van bier zijn, zowel voor mensen als ongetwijfeld ook voor paarden, absoluut niet vergelijkbaar met tabak. Van rode wijn wordt ook gezegt dat het gezond is als je een glaasje per dag drinkt. Zolang je je paard niet ladderzat gaat voeren zal bier heel wat minder schadelijk zijn neem ik aan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:39

Ik doelde ook op de whiskey.. Dus alcohol waar degene het over had.
Kan mezelf ook niet voorstellen dat sigaretten of shag goed zijn voor paarden.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:44

Drugs, Alcohol en Roken.

Wat is het gevaarlijkst? Alcohol! Dat is mij altijd aangeleerd, Alcohol heeft invloed op je hersenen, je kan er door in coma raken.
Drugs en Sigaretten is ook gevaarlijk, maar minder als Alcohol!

Maar ontopic;

Ik kan me niet voorstellen dat het goed is . Paarden vinden het misschien wel lekker, maar mijn paard vind patat lekker, ham lekker en het paard van m'n zus had haar sleutels opgegeten.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:47

Drugs minder gevaarlijk dan alcohol? Van een klein beetje GHB kan je al in coma raken.. Scheve mond

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:51

henkb schreef:

ROFL

Ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat dat goed is!

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:52

Peuken stinken ook enorm, ik denk niet dat een paard dat echt uit zichzelf zomaar van de grond zal opeten. Ik steek iig een sigaret die aan is geweest niet meer aan, dat stinkt zo enorm !!!!

Vroeger deden ze wel meer dingen, die ergens tegen hielpen, maar dat wil niet zeggen dat dat verder geen andere gevolgen had.

Ik rook, ook in de buurt van mijn paard, buiten. En mijn paard kent dit al vanaf jongs af aan, vindt het niet erg. Sommige paarden vinden het wel eng. Maar ik zou het niet in zijn gezicht blazen ofzo. Dat is toch raar !!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 23:12

Ik zal je vertellen dat mijn merrie wel eens een keer een hap uit de peukenbak genomen heeft, die op de stoep bij de kantine staat! (grote bloempot vol zand met nog veel meer peuken, er mag niet in de kantine gerookt worden)
Ik schrok me rot. Ze steekt dus haar neus in die pot, en vervolgens omhoog, peuken vliegen om je oren, en gaat ze flemen! Ik heb uiteraard haar mond zo snel mogelijk leeg gemaakt, en blijf voortaan VER uit de buurt van die pot!

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 08:59

arans schreef:
Wilawander schreef:
Tabak is giftig.....

Voor mens en dier Ja
Maarja, misschien ook voor de wormen Clown

tsja, en wormen zijn kleiner, en hebben dus minder nodig... t wordt wel logisch zo natuurlijk... Vork

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:32

Haha, mijn ervaring is dat ik erg op mijn pakje shag moeten letten als ik er één draai in de buurt van een paard. Dacht eigenlijk dat het kwam omdat het pakje ritselt net als een zakje waar wel eens wat lekkers uit gevoerd wordt. Trouwens ook mijn koffie is niet altijd veilig......