Ik heb een D-pony merrie van 4 jaar oud, ze heeft ong. een jaar geleden een luchtweginfectie gehad, dat heeft de DA behandelt met ventipulmin en antibiotica. Nu ong. een jaar later hoestte ze nog steeds en hebben we het weer later controleren door de DA, nu blijkt dat haar luchtweg weer helemaal vol pus zat. Volgens de DA is ze overgevoelig voor stof en slaat dat meteen op haar luchtpijp. We hebben dat dus weer laten behandelen met ventipulmin en antibiotica. Maar maandag wou ze helemaal niet eten en was ze heel erg aan de diaree, de DA geweest en heeft haar pijnstilling gegeven omdat ze waarschijnlijk gassen in de buik had. Het gaat nu steeds beter, volgens de DA kwam dat door de antibiotica, maar ze had het al eerder gehad en de kuur was al bijna afgelopen. Maar weet iemand misschien hoe ik kan voorkomen dat ze het weer krijgt? Ze krijgt al nat hooi en ze staat ook al niet op stro maar op zaagsel ( maar volgens mij is dat net soo stoffig
). Ik heb ook een keer iets gehoord over een soort kapje ofso voor haar mond dat zegt maar de lucht filtert ( oftewel het stof er niet doorlaat) Heeft iemand dus tips om het te voorkomen??
BTW ze is ook drachtig!
Misschiens een dom antwoord