Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Melanie15 schreef:Is het doel van elke smid niet een zo gezond mogelijke hoef

GvdT schreef:Ik heb er sinds maandag ook een staan met een zweer en kwam hierdoor hier terecht.
N.a.v een reactie heb ik even een vraagje.
Opala, wil jij beweren dat een hoefzweer alleen ontstaat in een hoef die niet regelmatig bekapt/beslagen wordt. Dus min of meer verwaarloosd?
Wat is in jou opinie dan regelmatig, om de hoeveel weken moet een paard dan bekapt/beslagen worden om geen hoefzweer te krijgen??
AnnemiekvM schreef:Een hoefzweer kan vele oorzaken hebben. Maar het zou bij jou kunnen zijn dat er een bacterie in de grond zit die het veroorzaakt. Misschien kun je het zand laten afgraven en nieuw zand storten?
Veel succes ermee.
GvdT schreef:Bedankt voor je antwoord.
Heb ik toch nog een vraagje![]()
Bij mijn pony zit het wsl in het straal gebied, maar dan nog meer omhoog. Zijn kroonrand is op die plek ook warmer. Hij staat als het ware op zijn tenen en als hij zijn voet wel vol op de grond zet dan hangt ie wat op de buitenkant.
Hoe kan je nu een ontsteking wegsnijden oid als het zo hoog in de hoef zit, dus richting kroonrand. Begrijp me goed, ik ga niet zelf lopen pielen, ben gewoon nieuwsgierig.