Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

.. Tilmar schreef:Nee, gewoon gevoelige hoefzool. Helemaal opgelost door de ijzers met zooltjes. Ik heb het sindsdien zo gelaten, dus ik weet niet hoe ze loopt zonder leren zooltjes. Zo duur is dat niet. Ik wil zowiezo ijzers omdat ik vaak buiten rij.
Tilmar schreef:ehhh, zo had ik het niet gezien. Ik dacht als ze dat heeft dan heeft ze dat gewoon altijd. Het is met alles een beetje een prinsesje, heeft ook een gevoelig huidje.
Haar ene hoef is wat platter dan de andere, dus als ze zonder ijzers zou lopen dan voelt ze ieder steentje en zelfs met ijzers is dat zo. Met dat leren zooltje ertussen is het dus voor haar opgelost.
Silfre schreef:Regelmatig bekappen waarbij de zool met rust gelaten wordt, voldoende beweging en goede voeding zijn goede adviezen maar het kost wel tijd om de hoef in betere conditie te krijgen.
Silfre schreef:Ik vraag me af of je hoefschoenen op een keuring mag gebruiken. Aan hoefschoenen kleven ook nadelen: je moet ze eigenlijk op maat laten maken zodat ze goed passen, want als ze net niet passen heb je er ook ellende mee. Verliezen tijdens het rijden, schuurplekken, etc.
) Arabesk schreef:Een gevoelige zool los je op door de hoef weer gezond te maken: meer bewegen, regelmatig bekappen en een juiste voeding.
fransje23 schreef:Als het paard daadwerkelijk dunne zolen heeft zal dat allemaal niet baten. De dikte van de zool is ook erfelijk bepaald en bij metname de engels volbloed kan die weleens gewoon dun zijn.
fransje23 schreef:Arabesk schreef:Een gevoelige zool los je op door de hoef weer gezond te maken: meer bewegen, regelmatig bekappen en een juiste voeding.
Als het paard daadwerkelijk dunne zolen heeft zal dat allemaal niet baten. De dikte van de zool is ook erfelijk bepaald en bij metname de engels volbloed kan die weleens gewoon dun zijn.
Arabesk schreef:De zool groeit 3 mm per maand, dus de dikte van een zool is geen statisch of erfelijk gegeven. De zool kan zich aanpassen aan de hoeveelheid slijtage.