Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MysticTinker schreef:Gewoon laten testen bij http://www.wormbestrijding.nl
Dat krijg je via email bericht of je paard wormen heeft, en zo ja, welke wormen en dan krijg je te horen welke wormkuur je nodig hebt (met welke werkzame stof) en dan kun je die direct daar bestellen, de uitslag is dan je recept.
En dan raden ze aan om 4 keer per jaar zo'n test te laten doen.
Die van mij had de eerste keer helemaal geen wormen, 3 maanden later een lichte wormbesmetting met bloedwormen, en toen kreeg ik meteen te horen dat ik een wormkuur met ivermectine nodig had. Ideaal.
Elke87 schreef:MysticTinker schreef:Gewoon laten testen bij http://www.wormbestrijding.nl
Dat krijg je via email bericht of je paard wormen heeft, en zo ja, welke wormen en dan krijg je te horen welke wormkuur je nodig hebt (met welke werkzame stof) en dan kun je die direct daar bestellen, de uitslag is dan je recept.
En dan raden ze aan om 4 keer per jaar zo'n test te laten doen.
Die van mij had de eerste keer helemaal geen wormen, 3 maanden later een lichte wormbesmetting met bloedwormen, en toen kreeg ik meteen te horen dat ik een wormkuur met ivermectine nodig had. Ideaal.
Helaas zijn wormen niet altijd in de mest te zien..
Citaat:Wormeitelling
Mystic
Aarsmade (Oxyuris) < 50 Eitjes per gram
Lintworm (Anaplocephala) < 50 Eitjes per gram
Spoelworm (Parascaris) < 50 Eitjes per gram
Veulenworm (Strongyloides) < 50 Eitjes per gram
Strongylus (Bloedwormen) 600 Eitjes per gram
Wormbestrijdingsadvies
Mystic had een lichte wormbesmetting. Het is verstandig om Mystic binnen een week te behandelen met een ivermectine (Bimectin, Eraquell etc.)
.
Voor Mystic adviseer ik een volgend mestonderzoek begin oktober 2008.

Elke87 schreef:Helaas zijn wormen niet altijd in de mest te zien..
MysticTinker schreef:In zo'n lab wordt de mest getest op wormeitjes. Die worden geteld. En als er dan meer dan 50 eitjes in de mest voorkomen dan heb je een wormbesmetting. De uitslag van mijn paard was de laatste keer (begin juli):