Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
kionana schreef:nee ermee doorlopen is zeker geen optie.
de bedoeling is om hem te opereren, alleen heb ik nu wat minder positieve berichten van de DA gehad.
het lijkt mij logisch dat hij klachten blijft houden aan dat been, als er splinters blijven zitten.

_Kimberley schreef:Bij deze DA krijg je de foto's niet mee.

Kendra schreef:Echt vreemd...gewoon even doorzeuren, ik ken meer dierenartsen die er moeilijk over doen. Argumenten zijn vaak dat zij ze voor jou bewaren enz. enz. Maar jij hebt er voor betaald en dus zijn het jouw foto's! En ik weet niet hoe modern ze zijn, maar bij ons sturen ze alles gewoon digitaal door naar andere dierenartsen, nooit een probleem.

kseniya schreef:Volgens mij denk je dat er vaak gezegd gaat worden om je paard te laten inslapen? Het is natuurlijk aan jou. Ofwel wil je voor het leven van je paard vechten en komen er kosten bij te kijken, ofwel ...
Het paardje van mijn vriendin heeft een spuit gehad tegen OCD en het werkt echt prima. Ik weet echter niet of hij splinters had. Anders zou ik zeker eens iemand die met acupuntuur werkt raadpegen. Ik weet dat ze zelfs botkanker glad kunnen maken... Misschien ook OCD dragelijk maken?

_Kimberley schreef:Ik ken de TS. Zolang het maar eerlijk blijft tov het paard, zal ze hem houden.
Zijn er nog mensen met ervaringen dat er na de operatie dus splinters blijven zitten en of ze daar dan nog last van hebben? En moeten de overgebleven splinters dan eerst inkapselen voordat het paard weer mag bewegen? Ik weet dat er na de operatie 6 weken rust nodig is, maar dat de DA dat zei ging hij er vanuit dat alles weggehaald zou worden.
Ze woont in Den Helder, dus om naar Emmeloord bijv. te gaan is een stuk moeilijker qua vervoer.
Citaat:Hyaluronzuur is het hoofdbestanddeel van de synovia (gewrichtsvloeistof), en werkt als smeermiddel bij alle gewrichtsbewegingen. De viscositeit verandert onder invloed van de inwerkende mechanische krachten. Om precies te zijn neemt de viscositeit af naarmate de belasting zwaarder wordt. Ze is vloeibaar, maar door de hoogmoleculaire structuur viskeus genoeg om niet uit het gewricht weggeperst te worden. Op deze manier verricht het een stootkussenfunctie in het gewricht.